Problem z 1,4 MPI (chyba poważny)
-
witam kolegów
Mam zasadniczo spory problem bo zrobiłem taki przegląd gdzie wymienili mi świece + cylinderki w bębnach a po odpaleniu auta, wyświetliła się kontrolka ECP czy EPC juz nie pamietam...
gdy podpielismy pod komputer wykazał on 7czy 8 błedów, usunelismy je po czym ponownie odpalilismy auto a kontrolka ECP nadal sie paliła i nie wiedziec czemu obroty troche spadły, a wrecz samochod po odpaleniu o mało co zgasł...
zrobilismy jazde próbną i auto w ogole nie przyspiesza...
(przepustnica jest OK, była czyszczona i sprawdzana ponownie na miejscu) i teraz takie pytanie co też mogło się stac??? czy to dotyczy świec zapłonowych które wymienili? czy tego że błędy po usunięciu tych 7 pozostały nadal 3 a są to
-
za niski sygnał czujnika położenia wałka rozrządu,
-
błąd w kolektorze ssącym
-
czujnik położenia pedału gazu, usterka z zakresu działania...
przed tym przeglądem samochód normlanie jeżdził i przyspieszał nic żadna kontrolka nie wyskakiwała...
Prosze o pomoc/rady i jakies hipotezy...
-
-
Coś mi się zdaje że dopadł Cię zbieg okoliczności i padł Ci czujnik halla.
Dlatego właśnie autko nie przyspiesza i tyle masz błędów.
Jak możesz to podmień czujniki z kimś kto ma fabkę i będziesz miał pewność.Damian
-
Czaunik halla ??
Nigdy o takowym nie slyszałem, za co jest odpowiedzialny i ile kosztuje??
P.S Zanim wstawiłem auto na przegląd wszystko było ok, znaczy się zero świecących się kontrolek, oraz braku mocy podczas przyspieszania... :niepewny: <!-- s:niepewny: -->
-
spowrotem wsadz stare swiece na probe.
czujnik halla jest na skrzyni, inaczej czujnik polozenia walu korbowego. -
Z tym może być problem gdyż zostały w warsztacie gdzie robiłem auto... o ile pamietam wkręcili świece "17" choć podobno pasują też "4".
Choć nie wydaje się wam ze to moze tez byc np:
cewka, sonda lambda lub moze tez wiązka...??
-
Wlasnie przypomnialem sobie ze mechanik rozkrecal akumulator oraz jego zabudowe aby dostać się do płynu od wspomy... czy może to że tam zaglądał i wyjął praktycznie obudowe aku. mogło sprawić że to ta wiązka się poruszyła czy coś???
:mur: :mur: <!-- s:mur: --> -
wiazka jak najbardziejj epc lubi sie zapalac jesli padnie tez czujnik swiatel stopu zobacz czy je masz jak nadusisz hamulec ale tez moze to byc efekt ZIMA H..JOWE PALIWO epc o ilepamietam to tez kontrolkaodpowiedzialna za sterowanie mocą silnika paliwo zobacz
-
stop się pali gdyż po wymianie cylinderków naciskałem wielokrotnie na hamulec i światła sie swiecą.
Paliwo wykluczam gdyz tankuje od dłuższego czasu na BP...Ale co jest najsmieszniejsze z tego wszystkiego, ze rano poszedlem odpalic auto, wciskam lekko gaz i ku mojemu zdziwieniu EPC sie nie zapaliło a obroty na nowo wróciły...
I tak cały dzien a troche tych km zrobiłem dzisiaj... co też mogło się stąc.
Przy nastepnej wizycie zalece sprawdzenie wiazki... -
konieczine mozliwe ze to efekt ZIMY jak zaznaczam w kazdym poscie to okres kiedy wszystko sie dzieje bez przyczyny i nagle przechodzi