Problem z 1,4 MPI (chyba poważny)

Topic created · 9 Posts · 2066 Views
  • witam kolegów

    Mam zasadniczo spory problem bo zrobiłem taki przegląd gdzie wymienili mi świece + cylinderki w bębnach a po odpaleniu auta, wyświetliła się kontrolka ECP czy EPC juz nie pamietam...

    gdy podpielismy pod komputer wykazał on 7czy 8 błedów, usunelismy je po czym ponownie odpalilismy auto a kontrolka ECP nadal sie paliła i nie wiedziec czemu obroty troche spadły, a wrecz samochod po odpaleniu o mało co zgasł...

    zrobilismy jazde próbną i auto w ogole nie przyspiesza...

    (przepustnica jest OK, była czyszczona i sprawdzana ponownie na miejscu) i teraz takie pytanie co też mogło się stac??? czy to dotyczy świec zapłonowych które wymienili? czy tego że błędy po usunięciu tych 7 pozostały nadal 3 a są to

    1. za niski sygnał czujnika położenia wałka rozrządu,

    2. błąd w kolektorze ssącym

    3. czujnik położenia pedału gazu, usterka z zakresu działania...

    przed tym przeglądem samochód normlanie jeżdził i przyspieszał nic żadna kontrolka nie wyskakiwała...

    Prosze o pomoc/rady i jakies hipotezy...

  • Coś mi się zdaje że dopadł Cię zbieg okoliczności i padł Ci czujnik halla.
    Dlatego właśnie autko nie przyspiesza i tyle masz błędów.
    Jak możesz to podmień czujniki z kimś kto ma fabkę i będziesz miał pewność.

    Damian

  • Czaunik halla ??

    Nigdy o takowym nie slyszałem, za co jest odpowiedzialny i ile kosztuje??

    P.S Zanim wstawiłem auto na przegląd wszystko było ok, znaczy się zero świecących się kontrolek, oraz braku mocy podczas przyspieszania... :niepewny: <!-- s:niepewny: -->

  • spowrotem wsadz stare swiece na probe.
    czujnik halla jest na skrzyni, inaczej czujnik polozenia walu korbowego.

  • Z tym może być problem gdyż zostały w warsztacie gdzie robiłem auto... o ile pamietam wkręcili świece "17" choć podobno pasują też "4".

    Choć nie wydaje się wam ze to moze tez byc np:

    cewka, sonda lambda lub moze tez wiązka...??

  • Wlasnie przypomnialem sobie ze mechanik rozkrecal akumulator oraz jego zabudowe aby dostać się do płynu od wspomy... czy może to że tam zaglądał i wyjął praktycznie obudowe aku. mogło sprawić że to ta wiązka się poruszyła czy coś???
    :mur: :mur: <!-- s:mur: -->

  • wiazka jak najbardziejj epc lubi sie zapalac jesli padnie tez czujnik swiatel stopu zobacz czy je masz jak nadusisz hamulec ale tez moze to byc efekt ZIMA H..JOWE PALIWO epc o ilepamietam to tez kontrolkaodpowiedzialna za sterowanie mocą silnika paliwo zobacz

  • stop się pali gdyż po wymianie cylinderków naciskałem wielokrotnie na hamulec i światła sie swiecą.
    Paliwo wykluczam gdyz tankuje od dłuższego czasu na BP...

    Ale co jest najsmieszniejsze z tego wszystkiego, ze rano poszedlem odpalic auto, wciskam lekko gaz i ku mojemu zdziwieniu EPC sie nie zapaliło a obroty na nowo wróciły...
    I tak cały dzien a troche tych km zrobiłem dzisiaj... co też mogło się stąc.
    Przy nastepnej wizycie zalece sprawdzenie wiazki...

  • konieczine mozliwe ze to efekt ZIMY jak zaznaczam w kazdym poscie to okres kiedy wszystko sie dzieje bez przyczyny i nagle przechodzi

Log in to reply