[F1] srzypienie w zawieszeniu
-
Witam,
Mam taki problem, że podczas wsiadania, wysiadania czy innych czynności np. na tylnej kanapie skrzypi mi zawieszenie. Czym moze to byc spowodowane i jak to zlikwidowac? -
W czasie jazdy również masz czasem taki objaw?Jest to najprawdopodobniej zawieszenie, gumy stabikizatora.Objaw normalny przy takich temperatrach (guma zachowuje się inaczej niż w upały).
-
Dodam że to w cale nie musi być z tyłu;-)
-
Tak w czasie jazdy również czasami to występuje. Ok dzięki za rade <!-- s;) --> dodam tylko, ze to skrzypienie jest naprawdę mega głośne.
-
Potwierdzam jest głośne <!-- s;) -->
-
Niedawno miałem u siebie (F1 '07 1.4 16V) to samo.
Objaw: gdy zrobiło się zimno i samochód podczas przejeżdżania przez nierówności, typu próg zwalniający czy jakiś dołek w nawierzchni, zaczął skrzypieć jak "stara furmanka".
[b]Moje rozwiązanie:[/b]
[i]Kierunek:[/i] ASO.
[i]Cel:[/i] zakup dwóch gum stabilizatora, obejm i śrub.
[i]Koszt:[/i] ~65 zł.
[i]Wymiana:[/i] koszt 0 zł
[i]Efekt:[/i] skrzypienie ustąpiło całkowicie. Na nowych gumach zrobiłem już ~6 tys km i problem nie wraca pomimo zimna <!-- s;) -->Odradzam jakiekolwiek kombinowanie z zamiennikami. Koszt części oryginalnych jest na tyle śmieszny, że zawracanie sobie głowy wyrobami firm trzecich (w szczególności z zatopionym parcianym pasem) nie ma najmniejszego sensu.
Tak wyglądała fabryczna guma po przebiegu 150 tys km w zestawieniu z nową oryginalną:
[img]http://images67.fotosik.pl/487/816377565382bbf5.jpg[/img] -
Potwierdzam ori są tanie.Jedna uwaga.Niech komuś nie przyjdzie do głowy smarowanie tawotem lub innym ustrojstwem bo guma tego nie lubi.
-
[quote="Goldi"]Potwierdzam ori są tanie.Jedna uwaga.Niech komuś nie przyjdzie do głowy smarowanie tawotem lub innym ustrojstwem bo guma tego nie lubi.[/quote]
300% racji - zero smaru na gumę. Gumy są spasowane bardzo ciasno i dopóki się nie wybiją (jak widać to na zdjęciach) to nie ma prawa skrzypieć. Delikatnie posmarować można wyłącznie gwint śrub i nic poza tym. Gdyby ktoś myślał, że zamienniki z pasem mogą być lepsze warto dodać, że zaczynają one skrzypieć wkrótce po założeniu (kilku znajomych się skusiło i każdy miał to samo - szybko kierował się do ASO). -
Co do smarowania gwintów to dobrym rozwiązaniem jest srebrzanka.Co do gum to zachodzi reakcja chemiczna ze smarem.Jeśli już to silikon w sprayu można użyć.
-
Miałam taką samą sytuację i rzeczywiście był to problem z gumami stabilizatora.