Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wymiana amortyzatorów przód - kilka pytań.

Temat utworzony · 3 Posty · 3960 Wyświetlenia
  • Witam, w Fabii którą będę się opiekował występuje mocne walenie na dziurach. Biorąc pod uwagę to, że przód dość miękko się naciska w stosunku do tyłu i trochę buja obstawiam amortyzatory.

    Pytanie do osób które mają pojęcie.
    Czy te amorki podejdą plug&play do tego auta? http://motoneo.pl/czesci/amortyzator,30<!-- m --> ... hs_32#cont
    Oraz czy taki zestaw do tych amorków podpasuje? http://motoneo.pl/czesci/osłona_am ... n_101#cont
    Czy te odboje są tam piankowe?
    Czy coś może tam nie pasować?

    Nie sprawdzałem odbojów - okaże się jak wyjmę kolumnę, ale czy myślicie, że przy przebiegu 120tys. odboje nie powinny być jeszcze raczej całe?

    Inne pytanie, wie ktoś na 100% jaki rozmiar splina tam występuje, oraz jaki jest rozmiar nakrętki na rurce amortyzatora?

  • Kolego [b]Emejcz[/b],

    Piszesz o mocnym waleniu na nierównościach - a sprawdziłeś układ stabilizatora? Gumy/poduszki oraz łączniki - masz pewność, że problem nie siedzi w tym miejscu?

    Myślę mimo wszystko, że punktem wyjścia do podjęcia jakichkolwiek inwestycji w części powinna być wizyta na stacji diagnostycznej i sprawdzenie stopnia tłumienia amortyzatorów obydwu osi. Przy tej okazji poprosiłbym o sprawdzenie zawieszenia na szarpakach, by wykluczyć zużycie innych elementów zawieszenia. Koszt takiego badania jest niewielki, dlatego myślę że "badanie na bujanie" można sobie z miejsca darować - chyba, że lubisz wróżenie z fusów :hyhy: <!-- s:hyhy: --> Ja wolałbym się upewnić, że dobrze wydam kasę, a co najważniejsze: inwestycja przyniesie oczekiwany skutek.

    Zależy jak ktoś jeździł tym samochodem, ale po 120 tysiącach odboje mogą nadawać się do wymiany.

  • W weekend wyciągnę prawą kolumnę i rozbiorę ją aby sprawdzić amorka.
    Łączniki były wymieniane z pół roku temu i wyglądają ładnie jak sprawdzałem. Tuleje z przodu też nie są zerwane.
    Nie sprawdzałem gum na drążku, muszę zerknąć.
    Końcówki drążków nie mają luzów przy ruszaniu kierownicą.
    Co do sworzni nie mam 100% pewności, bo luzów nie widzę, ale nie wiem w jakiej pozycji je sprawdzać.

    Pytanie odnośnie ruszania kierownicy na sucho, czy to norma w Fabii, że stuka w okolicach krzyżaka tak głośno na wyłączonym silniku, a po włączonym cisza?

    Biorąc pod uwagę to, że tylne amorki były wymieniane rok temu, bo waliły i porównanie jak zachowuje się tył a przód przy naciskaniu to jestem wręcz przekonany, że przednie albo już nie trzymają, albo są bardzo słabe.

    Cóż, autem jeździ cała rodzina i od nowości w niej jest, ale to auto użytkowe, więc jak dla mnie jest dość zaniedbane z braku czasu - dlatego będę je doprowadzał do porządku.

    Jaki spline trzeba kupić do odkręcenia zwrotnicy? 12?14?16?