Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Dziwna praca silnika i kontrolka silnika

Temat utworzony · 3 Posty · 1211 Wyświetlenia
  • Jest wiele tematów o falujących obrotach i kontrolce sterowania silnikiem ale mi się wydaje że mój temat dotyczy trochę innej przypadłości.

    Jeśli moderator uzna że kopiuje czyjś temat to niech go przeżuci albo usunie.

    Mój problem można opisać tak: podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka silnika.
    Jak stoję i odpalę zimny silnik na jałowym biegu to obroty są prawie przy tysiącu i leciutko falują niewyczuwalnie ale oprócz falowania zdarzają się większe spadki obrotów co jakiś czas do 700 i wyraźnie się to odczuwa zatrzęsieniem samochodu. Gdy silnik i olej jest już rozgrzany i zostawi się samochód na biegu jałowym to obroty utrzymują się cały czas na 700 i co jakiś czas delikatnie skazówka opada w duł.

    Nie wiem czy to jest normalne ale jak otworzę wlew oleju na biegu jałowym i zatykam go korkiem to dziwnie samochód przygasa tak jakby przez wlew oleju zasysał powietrze.

    Podczas jazdy się nie odczuwa żadnych nieprawidłowości w pracy silnika.

    Gdy nie jeździłem samochodem przez 4 dni i go odpaliłem to na początku dziwnie coś strzeliło i siwy dym się z pod samochodu uniósł i silnik głośno chodził a jak nim jeżdżę codziennie to to strzelanie się nie zdarza i silnik w miarę cicho pracuje.

  • Jak duży ma przebieg to autko ? No i czy masz wiadomości na temat poprzedniego właściciela który je eksploatował, czy olej był regularnie wymieniany. Czy masz jakieś wiarygodne informacje na temat swojego samochodu ?

  • Auto ma przejechane 113000km olej był zmieniany na czas było garażowane a jeździł nim starszy raczej stateczny człowiek. Jak je kupowałem to wszystko było ok silnik cichutko chodził i w ogóle a teraz coś się zrobiło. To strzelanie to wydaje mi się że mogło być od tego że samochód stał 4 dni na mrozie i nie był odpalany może jakaś woda się gdzieś nazbierała i dlatego strzelił a głośną prace silnika po odpaleniu po 4 dniach tłumaczę sobie tym że z cylindrów mógł cały olej spłynąć i trzeba kilka minut aby spowrotem się nasmarowały nie wiem czy to jest dobre rozumowanie. Samochód był zalewany Mobilem. Sprzedający twierdził że oprócz wymiany oleju i wszystkich hamulce nic przy nim nie robił bo dobrze samochód chodził.

    A obroty w jakich wartościach powinny się utrzymywać >??

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 29-03-2011, 09:25[/i] ][/size]
    Chociaż niech ktoś powie czy to normalne że przy zatykaniu wlewu oleju silnik przygasa na chwilę >???

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 02-04-2011, 22:43[/i] ][/size]
    Narazie wymieniłem filtr paliwa i jakby troszkę mocy nabrała ale i tak nadal na wolnych jest falowanie. Teraz zabieram się za zmianę świec bo nie były wymieniane od nowości zobaczymy czy to coś pomoże.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 09-04-2011, 17:49[/i] ][/size]
    Po zmianie Filtra powietrza i wymianie świec silnik zaczą znacząco lepiej pracować lecz nadal jest falowanie jednak dużo mniejsze i lampka nadal się świeci nawet po odpięciu akumulatora na okrślony czas.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-04-2011, 09:24[/i] ][/size]
    Po wykasowaniu błędów lampka nie świeciła się przez 80 kilometrów i jakby praca silnika się unormowała.
    Jednak teraz gdy się ona już zaświeciła z powrotem wracają problemy i telepanie robi się coraz większe. Z błędów wynikało że była podawana zbyt bogata mieszanka i jeden z cylindrów gubił zapłony. Pozamieniałem cewki kolejnością i gdy teraz będę wczytywał błędy to zobaczę czy gubienie zapłonów przeniosło się na inny cylinder. Tylko musi mi ktoś powiedzieć jak w 1.2 HTP są kolejno liczone cylindry??