[F1] Co oznaczają pozycje przełącznika?
-
w instalacji gazowej I generacji na przełącznikv sa pozycje I-0-II
I samochód startuje na benzynie i nie przełącza się na gaz
0 samochód startuje z gazu
II samochod startuje z benzyny i przelącza sie na gaz
tak jest bo się pogóbiłem? -
[quote="http://www.gazeo.pl/i_generacja.php"]Użytkowanie instalacji I generacji – silnik gaźnikowy
Przełącznik stosowany w samochodach gaźnikowych ma 3 pozycje przełączania:
-pozycja „benzyna”,
-pozycja pośrednia („zero”),
-pozycja „gaz”.Przełączanie z benzyny na gaz
Jadąc na benzynie, przestawiamy przełącznik rodzaju zasilania z pozycji „benzyna” (świeci się dioda zasilania benzyną) w pozycję pośrednią („zero”) - dioda zasilania benzyną gaśnie, co powoduje zamknięcie elektrozaworu benzynowego (9), przy czym elektrozawór gazowy (4) nadal pozostaje w pozycji zamkniętej. Silnik pracuje na benzynie pozostałej w komorze pływakowej gaźnika. Jej zużycie objawia się przerywaną pracą silnika i spadkiem mocy. Wtedy należy przestawić przełącznik w pozycję „gaz” (otwiera się elektrozawór gazowy (4), elektrozawór benzynowy (9) pozostaje zamknięty) - zaświeca się dioda zasilania gazowego, silnik jest zasilany gazem. Czynność tę można wykonywać również na postoju, postępując tak samo, jak w czasie jazdy. Aby operacja przełączania na postoju przebiegła płynnie, można podczas przełączania i wypalania reszki benzyny z gaźnika wprowadzić silnik na lekko podwyższone obroty.Przestawienie przełącznika od razu z pozycji „benzyna” w pozycję „gaz” (z pominięciem pozycji pośredniej „zero”) powoduje, że silnik otrzymuje dwa paliwa jednocześnie. Wskutek tego pracuje nierówno i poszarpuje w czasie pracy. Może to doprowadzić do jego „zalania” i zgaśnięcia oraz problemów z ponownym uruchomieniem.
Przełączanie na zasilanie gazem należy wykonywać po lekkim rozgrzaniu silnika, po osiągnięciu przez ciecz chłodzącą temperatury kilkudziesięciu stopni Celsjusza.
Przełączanie z gazu na benzynę
Jadąc na gazie, przestawiamy przełącznik (8) z pozycji „gaz” (świeci się dioda zasilania gazem) od razu w pozycję „benzyna” (zaświeca się dioda zasilania benzyną) – pomijając pozycję pośrednią „zero” (elektrozawór benzynowy (9) zostaje otwarty, a elektrozawór gazowy (4) zamknięty). Jedziemy na benzynie. Przy tej czynności może nastąpić pewna zwłoka w zasilaniu silnika benzyną, wynikająca z konieczności napełnienia komory pływakowej, dlatego zaleca się, aby wykonywać ją w czasie jazdy. Eliminuje to możliwość zgaśnięcia silnika. Przełączanie z gazu na benzynę możliwe jest również na postoju – należy postępować tak samo, jak w czasie jazdy. Aby przełączanie na postoju przebiegło płynnie, można lekko zwiększyć prędkość obrotową silnika (poprzez dodanie gazu) przed przestawieniem przełącznika w pozycję „benzyna”. Przyspiesza to napełnienie komory pływakowej gaźnika benzyną i ogranicza możliwość zgaśnięcia silnika.[/quote] -
to czytałem, ale tak na chłopski rozum czy to co ja napisałem to jest to samo co Ty wkleiłeś <!-- s:D --> ?
-
W 1 generacji nic się samo nie przełącza.
Pozycja I - praca na benzynie
Pozycja 0 - wypalanie
pozycja II - praca na gazieJak jest ciepło i nie zamarznie reduktor, to zapalanie w pozycji II może się udać i odpalisz w ogóle z pominięciem benzyny. W pozycji II układ benzynowy nie pracuje.
W pozycji 0 i II nie działa benzyna.
W pozycji 0 i I nie działa gaz.Teraz jasne?
-
wypalanie zarówno benzyny jak i gazu np. odpaliłem na II i pod koniec jazdy przełączam na 0 to wypala mi resztki gazu a jeśli jeździlem na benzynie to resztki benzyny
ale odpalalem też na pozycji 0 to wtedy odpala na benzynie a od odpowiedniej ilosci odbrotow przełącza na gaz? -
I generacja się nie przełącza sama.