[F1] migająca lampka oleju, Pilne !

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Patryk91
-#user
-#user
Posty: 33
Rejestracja: 10 marca 2011, 08:18
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] migająca lampka oleju, Pilne !

Postautor: Patryk91 » 27 listopada 2011, 21:05

Witam no więc tak jak w temacie wracałem dzisiaj samochodem do domu, trasa ok 40 km i jakieś 10 km przed domem zaczeła mi mrugać lampka od oleju, szybko więc zatrzymałem samochód ale patrze na stan oleju jest ok. Ponownie zapaliłem silnik i na samym początku nie mruga nic od oleju tylko tak po ok. 30 sekundach i tak jest za każdym zapaleniem silnika. Co to może być ? Walniety czujnik czy coś poważniejszego? Dodam że już jakiś czas temu zauważyłem że robi sie masło pod korkiem oleju i ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego z powodu zbyt dużego ciśnienia , czy te dwie sprawy się ze sobą wiąże ?
Zależy mi na jak najszybszej odpowiedzi z Waszej strony ponieważ musze ten samochód jak najszybciej zrobic...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
xrolex23
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: 01 marca 2011, 17:53
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: xrolex23 » 27 listopada 2011, 22:05

Może jak się podepniesz pod komputer, to coś podpowie.

Jeżeli robi ci sie masło pod korkiem, to uszczelka pod głowicą kwalifikuje się do wymiany, lub na głowicy mogły się zrobić jakieś mikropęknięcia...
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa...
Pozdro:)

Jakub:

Awatar użytkownika
Tofik
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 771
Rejestracja: 25 września 2011, 03:58
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: inny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tofik » 28 listopada 2011, 00:09

Sonda możliwe, że mogła szlag trafić, ale komputer wszystko zdiagnozuje... ;)
>>> 6Y5 R3 12V czyli Fabka Tofika <<<

GTR Sports 356 MBR 16" TOYO PROXES R31 [Przód], GoodYear EAGLE F1 [Tył] -> 195/45R16 ;)
Obrazek

Patryk91
-#user
-#user
Posty: 33
Rejestracja: 10 marca 2011, 08:18
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk91 » 28 listopada 2011, 14:49

anubis, doszedłem do takiego samego wniosku jak Ty, trzeba zacząc od rzeczy najtańszych :D po wyciągnieciu czujnika oleju okazało sie że jest zalany olejem ten jeden pin (chyba nieszczelność) wymiana na nowy pomogła, koszt 25 zł :) a już myślałem że to coś poważnego


Awatar użytkownika
xrolex23
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: 01 marca 2011, 17:53
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: xrolex23 » 28 listopada 2011, 15:24

Jest poważnie jeżeli masz masło pod korkiem, bo płyn chłodniczy dostaje się do komory silnika.
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa...

Pozdro:)



Jakub:

Patryk91
-#user
-#user
Posty: 33
Rejestracja: 10 marca 2011, 08:18
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk91 » 28 listopada 2011, 15:46

no właśnie myśle jak to wyeliminować no bo uszczelke miałem robioną miesiąc temu, razem z wymiana oleju i plynu chłodzącego, moze byc to wina oleju? chociaz jest mobil (pelny synetyk). Z drugiej strony jeżeli płyn dostawałby sie do oleju to oleju powinno przybywać a tak sie nie dzieje...

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1690
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 28 listopada 2011, 16:02

miganie powoduje również utrata ciśnienia oleju. Moim zdanie źle wykonali Ci robotę i uszczelka ponownie do zrobienia. Mogli założyć złą lub z głowicą dali ciała. Po tym wszystkim oczywiście olej do wymiany.

Patryk91
-#user
-#user
Posty: 33
Rejestracja: 10 marca 2011, 08:18
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk91 » 28 listopada 2011, 16:49

tak sie składa że częściowo byłem przy wymianie tej głowicy (a raczej demontażu silnika), uszczelke sam kupowałem i innego rodzaju uszczelki do tego silnika nie produkowali (oryginał) na dodatek głowica była planowana, jest jakis 100 % sposób żeby sprawdzić ze to znowu jednak uszczelka ?

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 02 grudnia 2011, 11:03

Patryk91 pisze:uszczelke miałem robioną miesiąc temu, razem z wymiana oleju i plynu chłodzącego, moze byc to wina oleju? chociaz jest mobil (pelny synetyk). Z drugiej strony jeżeli płyn dostawałby sie do oleju to oleju powinno przybywać a tak sie nie dzieje...


Pytanie jest takie czy po przejechaniu około 500 - 700 km została ponownie dokręcona głowica? Jeśli nie to zrób to.
Kolejna sprawa jak oleju nie przybywa i nie zaobserwowałeś rosołu w zbiorniczku płynu chłodzącego to nic więcej nie ruszaj. Przyczyną niewielkiej ilości mazi pod korkiem może niska temp na zew. i zbyt krótkie odcinki które przejeżdżasz na niedogrzanym silniku.

P.S Temat przenoszę do działu elektrycznego.
Ostatnio zmieniony 02 grudnia 2011, 11:13 przez MirekS, łącznie zmieniany 2 razy.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

trezor4
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2012, 20:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: trezor4 » 22 maja 2012, 20:37

u mnie podobnie jest , tyle ze kontrolka zapala sie zawsze jak silnik sie nagrzeje do temp 90 stopni . Czy tez zaczac od czujnika ? :) JAk jest zimny to kontrola sie nie pali ...



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości