[F1] Wentylator dmuchawy - czyszczenie bez demontażu

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
krasti
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 21 października 2009, 23:08
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Wentylator dmuchawy - czyszczenie bez demontażu

Postautor: krasti » 06 listopada 2011, 13:14

Witam!

Miałem jakieś liście w obudowie wentylatora dmuchawy i one strasznie hałasowały - nie szło wytrzymać!

Na forum znalazłem, że aby usunąć takie zanieczyszczenia należy rozmontować obudowę wentylatora.

Czesko - niemieccy inżynierowie rozwiązali jednak ten problem przy konstruowaniu auta (o dziwo!)

Po zdemontowaniu schowka nie trzeba demontować obudowy silnika. w dolnej prawej części obudowy wentylatora (patrząc w kierunku do przodu auta), przy samej ścianie komory silnika tam, gdzie powietrze wchodzi z podszybia znajduje się klapka (łatwo ją wyczuć - otwiera się za dotknięciem palca). Gdy otworzy się klapkę można włożyć tam rękę (oczywiście przy wyłączonej dmuchawie) i wyjąć liście). Można też włączyć wentylator przy otwartej klapce i zanieczyszczenia zostaną wydmuchane do wnętrza auta.

Polecam ten sposób!

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2814
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 06 listopada 2011, 13:20

krasti - jeśli dysponujesz jakimś foto - było by super.

krasti
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 21 października 2009, 23:08
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

fotka

Postautor: krasti » 06 listopada 2011, 15:45

Fotki sam nie robiłem, ale znalazłem na jednym z portali.
Na fotce jest widok obudowy od dołu.
Wydaje mi się, że ta klapka jest od obiegu wewnętrznego.
Załączniki
nagrzewnica.jpg

Awatar użytkownika
MARKO
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 21:22
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.4 16V/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MARKO » 06 listopada 2011, 21:27

Jest jeszcze o wiele prostszy sposób. Wystarczy przesunąć zabezpieczenia filtra kabinowego, wyjąć filtr i włączyć nawiew na 1 lub 2 i wszystkie liście lądują na dywaniku pasażera.
Załączniki
nagrzewnica.jpg


krasti
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 21 października 2009, 23:08
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: krasti » 15 listopada 2011, 21:45

MARKO pisze:Jest jeszcze o wiele prostszy sposób. Wystarczy przesunąć zabezpieczenia filtra kabinowego, wyjąć filtr i włączyć nawiew na 1 lub 2 i wszystkie liście lądują na dywaniku pasażera.


No próbowałem tak, ale niestety w ten sposób wyleciały tylko te liście, które były już między wentylatorem a obudową, nie wyleciały zaś te, które były w środku wentylatora i to one hałasowały. Przez tą klapkę uzyskuje się do nich dostęp.

halogenik
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 24 października 2010, 22:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wentylator dmuchawy - czyszczenie bez demontażu

Postautor: halogenik » 29 grudnia 2018, 12:27

krasti pisze:Witam!

Miałem jakieś liście w obudowie wentylatora dmuchawy i one strasznie hałasowały - nie szło wytrzymać!

Na forum znalazłem, że aby usunąć takie zanieczyszczenia należy rozmontować obudowę wentylatora.

Czesko - niemieccy inżynierowie rozwiązali jednak ten problem przy konstruowaniu auta (o dziwo!)

Po zdemontowaniu schowka nie trzeba demontować obudowy silnika. w dolnej prawej części obudowy wentylatora (patrząc w kierunku do przodu auta), przy samej ścianie komory silnika tam, gdzie powietrze wchodzi z podszybia znajduje się klapka (łatwo ją wyczuć - otwiera się za dotknięciem palca). Gdy otworzy się klapkę można włożyć tam rękę (oczywiście przy wyłączonej dmuchawie) i wyjąć liście). Można też włączyć wentylator przy otwartej klapce i zanieczyszczenia zostaną wydmuchane do wnętrza auta.

Polecam ten sposób!






Rozszerze wypowiedz kolegi, odradzalbym reczne sterowanke owa klapka. jest to przepustnica regulowana elektronicznie przyciskiem sterowania zamkniętego obiegu.
Jeżeli chcecie otworzyć ową przepustnicę Należy nacisnąć przycisk zamknietego obiegu.
To wystarczy nie nalezy naciskać klapy jmechanicznie



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości