[F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
orion1987
-#user
-#user
Posty: 12
Rejestracja: 20 stycznia 2013, 01:49
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: orion1987 » 02 grudnia 2016, 07:44

Dzięki za odpowiedź, dodam że czasami pompa działa, czasami nie generalnie nie ma reguły.
Nie jestem pewny czy to pompa...

Yachu
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 15:31
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: Yachu » 24 lutego 2017, 11:25

Chciałbym wysłać do regeneracji moją pompę wspomagania od Skody Fabiii 1.9 TDI, 2001r. Pompa TRW.

Jednak zanim to zrobię, chciałbym się dowiedzieć, czy to rzeczywiście pompa jest niesprawna.
Objawy są takie, że słychać delikatnie obroty pompy, na postoju, przy prostych kołach. Przy skręcaniu słychać jak pompa wchodzi na wyższe obroty.
Czasami słychać jak wskakuje na wyższe obroty także przy hamowaniu, np. dojeżdżając do skrzyżowania. Wspomaganie jako tako działa, jego siła jest może nieznacznie mniejsza niż wcześniej.

Dodam jeszcze, że kiedyś podmieniałem pompę na inną, ponieważ myślałem, że nastąpiła jej awaria - jednak było to tylko bezpiecznik. Moja pompa wróciła na swoje miejsce, jednak już od tej pory, nie działała jak trzeba. Próbowałem odpowietrzyć układ, lecz się nie udało. Ze zbiornika pompy nadal wydobywają się pęcherze powietrza.

Płyn jakim zalałem pompe to FEBI 06162 zielony - mineralny. Do tej pompy zalecany jest FEBI 06161 - syntetyczny. Może to mieć wpływ na działanie pompy?

Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę.

Sprawdziłem także VAGiem, jakie są napięcia. Czytałem, że słaby akumulator też może mieć wpływ na działanie pompy. Jego akurat nie wymieniałem od momentu zakupu auta, czyli od 2013r. A nie wiadomo też ile u porzedniego właściciela jeździł.

Obrazek

Monikageborek
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 11 czerwca 2017, 23:09
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: Monikageborek » 12 czerwca 2017, 00:33

Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2838
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: RE: Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 15 czerwca 2017, 10:50

Monikageborek pisze:Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.

Taką pracę najlepiej zlecić - w całości jakiemuś serwisowi ponieważ części elektryczne przeważnie NIE podlegają zwrotom lub wymianie. W przypadku złego zakupu to warsztat będzie stawać na głowie ( lub nie ) by część była wlasciwa .


tapatalk


SeeSoon
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 04 września 2013, 19:52
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: SeeSoon » 25 lipca 2017, 07:53

Panowie gdzie polecicie oddać pompę wspomagania do regeneracji?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
and61
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 522
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 11:48
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: and61 » 22 października 2017, 20:48

Monikageborek pisze:Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.


Pod tym linkiem jest rada jak rozpoznać jakiej firmy mamy wspomaganie https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/52
3x SF;
były: Skoda Favorit 1,3LS rok91, Skoda Felicia 1,3MPI LX rok 99
Jest: Skoda fabia 1,4 16V kombi rok 2006

danyk10
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2018, 16:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: danyk10 » 31 maja 2018, 16:48

Witam mam problem z pompą wspomagania w mojej fabii 1.4 MPI z 2001 r.
Świeci się kontrolka od wspomagania zaraz po uruchomieniu silnika i wspomaganie działa bardzo dobrze ale tylko na zimnym.
Po przejechaniu ok. 15km manewry na parkingu są już mocno utrudnione i kręcenie kierownicą 1 ręką ciężkie.
Wcześniej traciłem wspomaganie w losowych momentach w czasie zawracania czy na zakrętach pomogło dolanie płynu do wspomagania (prawie 300ml).
Ktoś wie jaka może być przyczyna oporu po rozgrzaniu silnika ?

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: MirekS » 31 maja 2018, 22:28

Najprawdopodobniej czujnik skrętu szwankuje.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2838
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: kapi » 31 maja 2018, 22:28

Awaria pompy , brak lub niski poziom plynu. I usuń wyciek z przekładni bo przeglądu nie dostaniesz.

danyk10
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2018, 16:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Postautor: danyk10 » 01 czerwca 2018, 01:26

Zdziwilbym się gdyby to był czujnik. Wspomaganie na zimnym silniku np. po zostawieniu samochodu na noc działa idealnie problemy zaczynają się po rozgrzaniu. Nie mam też typowych objawów jak mroganie świateł czy podświetlenia deski. I pracę pompy słychać tylko wtedy gdy kręcę kierownicą.
A przegląd dopiero co robiłem przeszedł bez problemu :) wycieku nie ma albo jest bardzo mały po 2 miesiącach jazdy nie widać różnicy w ilości płynu w zbiorniczku.



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości