[F1 i F2] Jaki olej? - temat zbiorczy

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
SEPARATOR
-#user
-#user
Posty: 32
Rejestracja: 23 czerwca 2005, 17:31
Kontaktowanie:
Status: Offline

Olej w skrzyni

Postautor: SEPARATOR » 12 września 2005, 09:03

Witam Wszystkich

Mam taka sprawę czy ktoś wie gdzie w skrzyni biegów do silnika 1.4 jest usytułowany korek wlewu oleju, potrzebuję sprawdzić jego poziom, bo skrzynia się troszkę "spociła" a nie mam ochoty kupować nowej.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 12 października 2005, 09:04

Że się spociła nie przejmuj ma to 90% fabii, przyczyną tego jest to, że fabrycznie jest lane trochę za dużo oleju, robią to dlatego, że w fabii nie przewidziana jest wymiana oleju. I lepiej by było za dużo niż za mało. Korek do sprawdzenia masz z boku skrzyni od strony kierowcy. Potrzebny Ci będzie klucz imbusowy o rozmiarze chyba 16 - nie jestem go pewny bo nie zaglądałem tam już z pół roku.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

SEPARATOR
-#user
-#user
Posty: 32
Rejestracja: 23 czerwca 2005, 17:31
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: SEPARATOR » 12 października 2005, 17:04

Dzieki serdeczne za pomoc.

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: olej, filtry, rozrząd

Postautor: MirekS » 13 marca 2006, 15:48

alu pisze:Witam , jestem tu nowy i nie wiem czy ten temat był tu już omawiany ale napisze o co biega. Mam Fabie 1.4 MPI 60 KM . Ma nieco ponad 62 tys i zdecydowałem ze nie będę już jezdził do ASO


Dobra decyzja :)

alu pisze: Pytanie: Jaki olej najlepiej zalać do tego silnika, teraz jeżdze na Castrolu 0w30 bo taki zalali mi ostatnio w ASO.


Nie zmieniaj oleju bo to nie zdrowo dla wszelkich uszczelniaczy w silniku.

alu pisze: Drugie pytanie : Auto po nocy jak je zapalam (zwlaszcza przy mrozie) pali bez problemu za pierwszym razem tylko skacze mi na ok 2 - 3 tyś obrotów a potem spada prawie na 200 aż mi sie kontrolki zapalaja (nie gaśnie) po czym wraca na ok 700 i wskazówka od obrotomierza faluje sobie od 700 do 900. Niepokoi mnie to bo silnik pracuje mi wtedy nie równo . Poza tym podczas jazdy potrafi się dlawić na 3 biegu, może to nic nie znaczy ale może to byc początkiem jakis problemów. Do tej pory wymienilem świece, uszczelkę pod deklem bo mi puszczala , poza tym wiekszych problemów nie bylo. Czekam na odp.


Twój problem najprawdopodobniej leży w zanieczyszczonej przepustnicy trzeba ją wyczyścić, a następnie podłączyć vaga.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA


Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 31 marca 2006, 20:27

x pisze:Albo jak wyżej napisano - przepustnica.
Mozna jeszcze zatankowac troche V-Power 95+ lub V-Power 99 moze mu wszystko przeczyści :)


Nie przeczyści, sprawdziłem :( .

x pisze:Natomiast nierówna praca silnika na biegu jałowym jest wg ASO czyms naturalnym i wystarczy dodać gazu :rotfl:


Bez komentarza, jak to ASO :rotfl:
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

abenek
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 198
Rejestracja: 10 stycznia 2006, 21:18
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: abenek » 31 marca 2006, 20:49

Co do oleju, to od nowości do 75 tyś 5W50 Mobil1, od 75tyś. ELF Exelcium CDX 5W40.
Octavia II 1.9 TDI Ambiente
http://forum.octaviaclub.pl/portal.php
Była Fabia 1.4MPI Fresh

http://images.spritmonitor.de/222522.png

smiete
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 05 maja 2006, 16:02
Kontaktowanie:
Status: Offline

Olej do Fabii

Postautor: smiete » 05 maja 2006, 18:28

Witam czytając wasze opinie to coraz bardziej odchodzi mi ochota na wizytę w ASO mam silnik 1.2 /40 kW i przejechane 15000km jest zalany mobil1 0W40 czy powinienem dalej lać ten olej czy zmienić na 5W50?

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 05 maja 2006, 20:28

Każda zmiana oleju wpływa niekorzystnie na niego szczególnie jak jest on nowy, proponuję pozostać przy tym co masz :) .
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
WRC
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 547
Rejestracja: 30 kwietnia 2005, 21:44
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: WRC » 06 maja 2006, 15:35

Ja wlałem lotosa trafica 0 w 40,i leje go cały czas połowa tańszy a nieustepuje niczym.
Co mnie nie zabije to mnie wzmocni

I miejsce w kategorii trzeżwy inaczej,ino czym tu sie szczycić !!!!!!!!!!!!!!!!!

Dudi
-#user
-#user
Posty: 44
Rejestracja: 13 marca 2005, 00:37
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dudi » 06 maja 2006, 18:40

WRC pisze:Ja wlałem lotosa trafica 0 w 40,i leje go cały czas połowa tańszy a nieustepuje niczym.


Hmm... W warunkach domowych/garażowych bez dodatkowych wskaźników, chociażby temp. oleju nie jest się w stanie tego sprawdzić czy nie ustępuje innym markom... Po samej gęstości na zimno, czy ciepło tego wywnioskować też się nie da (to zależy od SAE) podobnie po kolorze. Natomiast nikt nie poświęci swojej bryczki na testowanie...
A czy pełny syntetyk czy pół to też kwestia marketingu...

Jako ciekawostkę przytoczę dość głośną aferę z Castrolem 10W60 Sport którego ja osobiście używam i sobie go chwalę (ze wszystkich testowanych przezemnie oleji oprócz Motula 20W60 - najmniej się pali ;) ).
Otóż Castrol 10W60 Sport jest w rzeczywistości półsyntetyczny a nazwy full synthethic mogą używać dzięki wygranemu procesowi popartemu niezależnymi badaniami etc. że niby w niczym nie ustępuje innym olejom syntetycznym etc. czysty chwyt marketingowy.

A czy olej zły czy dobry IMHO się zobaczy po przejechaniu set tysięcy km-w jakim stanie będzie silniczek.



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości