[F3] Czujnik niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2523
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F3] Czujnik niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu

Postautor: TOMUŚ » 16 grudnia 2018, 14:36

Witam.

W dalekiej podróży ale czasami i w tej krótkiej jest bardzo pomocna kontrolka niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu. Szczególnie przydatna w okresie jesienno-zimowym lub podczas złej pogody. Nic nie stoi na przeszkodzie aby taką kontrolkę sobie zrobić samemu

Obrazek


Potrzebny materiał:
7M0 919 376 – czujnik poziomu płynu w spryskiwaczu
7M0 973 202 – obudowa wtyczki
7M0 919 382 –uszczelki
6U0972505A – 2x pin do obudowy wtyczki (albo1x kabel serwisowy z pinami – 000979133 EA)
N90358501 – 1x pin do wtyczki BCM (sterownik)
8 mm oczko na masę
Przewody samochodowe (do BCM sterownika, tak 2-4 m, na masę starczy to może być aż za dość)

Obrazek Obrazek Obrazek


Potrzebne narzędzia:

Torx 20-25, oczkovy klucz 10 i 13mm
tekstylna taśma izolacyjna (parcianka)
opaski zaciskowe
wiertło o średnicy 25, lub wiertające drzewko
pilnik, nożyczki
Kombinerki / obcinaczki
Izolacja termokurczliwa
Peszel samochodowy o średnicy 6,8 mm

Przygotowanie czujnika pod montaż.

Bierzemy obudowę złącza oraz przewody i pinujemy je oraz montujemy je w obudowie. Dobrze jest owinąć całą wiązkę taśmą izolacyjną. Potem dajemy wiązkę w kawałek peszla samochodowego

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek


Montaż:

W zbiorniczku płynu spryskiwacza trzeba konicznie wywiercić otwór na czujnik. Je możliwość kupienia zbiorniczka z gotową „dziurką”.
Zaczynamy od demontażu koła i plastikowego nadkola. Mamy tam 16 śrubek na których się trzyma dolna osłona silnika. Dalej demontujemy pompkę spryskiwacza. Potem demontujemy zbiorniczek

Obrazek Obrazek Obrazek

Zbiorniczek je umocowany na dwóch nakrętkach – klucz 10 mm i jednym uchwycie . Do lepszego dojścia wybrałem przedni halogen przeciwmgielny i jego zdemontowałem. Trzyma się na dwóch torxach 20 – jest to też opisane w instrukcji obsługi do auta. Lepiej jest zdemontować zbiorniczek i wtedy wiercić dziurę na czujnik. Można też tą „dziurkę” wiercić na aucie gdy zbiornik jest zamontowany. Przy wierceniu na aucie jest konieczne wymontowanie pompki spryskiwacza.
Gdy pójdziemy drogą demontażu zbiorniczka to musimy jeszcze rurę zbiorniczka wyciągnąć . ona jest zatrzaśnięta. Zbiorniczek wyciągamy do góry i położyć w kierunku dołu.
Na zbiorniczku jest naznaczone miejsce na ten czujnik. Najlepiej wiercić mniejszym wiertłem a potem sprawdzić szczelność i ewentualnie pilnikiem lub nożem odpowiednio powiększyć

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W przypadku za dużej dziury będzie płyn uciekał i zbiorniczek jest do wymiany. Kontrolujemy szczelność i jeżeli jest wszystko w porządku to podłączamy gotową wtyczkę (zapinowaną i z przewodami oraz uszczelkami). Z własnego doświadczenia wiem że dobrze jest otaśmować przewody i dać do peszla samochodowego. Do uszczelnienia czujnika użyjemy silikonu. Peszla wychodzi około 50 cm. Końce przewodów i końce peszla są owinięte taśmą. Służy to temu aby peszel nie niszczył przewodów oraz jego przesuwaniu po przewodach.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W tym momencie mam dwie drogi prowadzenia wiązki – prawa lub lewa. Wybrałem prawą . Jeden z przewodów podłączam do punktu masowego. Daję końcówkę oczkową 8mm i zabijam przewód. Drugi przewód leci do sterownika . Z drugim przewodem idziemy po oryginalnej wiązce do wnętrza a potem do sterownika. Przejdziemy przez gumową przelotkę kanału wodnego . Na uchycenie przydadzą się teraz opaski zaciskowe (trytyki). Najlepiej jest leciec po wiązce a drut co kawałek zawinąć taśmą izolacyjną od oryginalnej wiązki. Teraz są akcje. Pomimo moich małych rąk nie obyło się bez ściągania mechanizmu wycieraczek.

Obrazek

Następny krok to demontaż zbiorniczka płynu chłodzącego.

Obrazek Obrazek Obrazek

Tu z pomocą przychodzi instrukcja z strony ErWinu. Potem lecimy z kablem przez przelotkę gumową do wnętrza auta. Nie chciałem nic wycinać więc wykorzystałem zaślepione przejście. Z przewodem poleciałem po oryginalnych rurkach i opaskami umocowałem. Jak już jesteśmy we wnętrzu tak nam jeszcze zostało poprawne podłączenie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W fabii 3 podłączenie czujnika jest do sterownika bcm. Natomiast w fabii 2 podłączenie jest do licznika.
Dla łatwiejszego podłączenia polecam wyciągnąc sterownik - wtyczka B . Wtyczkę rozebrać . Odchylić zapadki i wysunąć obie wtyczki z przewodami. Przewód podłączamy do jasno brązowej wtyczki na pozycję 14 – pin 14 . Numery pinów są dobrze widziane.

Obrazek Obrazek Obrazek

Ostania cześć to kodowanie.
– Modul 09 – Central Electronics
– Coding 07 – Long Coding Calculator
– Byte 14 – Bit 2 Washer Fluid Level Sensor installed – przełączyć z 0 na 1 (postawić przysłowiowego ptaszka :D )

Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz jeszcze trzeba skontrolować czy wszystko działa poprawnie
Na maxidocie pojawi się wiadomość: Uzupełnij płyn do spryskiwacza i pokazujesie symbol kontrolki (szybka z niskim poziomem wody). Z własnego doświadczenia wiem że ta kontrolka zapala się przy ilości około 0.3L płynu.
Zostaje jeszcze poskładanie wszystkiego do kupy i cieszymy się nową nowinką. Teraz nie trzeba już kontrolować stanu płynu.


Dzięki współpracy z Wirerem powstał ten temat . Wirer dzięki :)
Diky spolupraci s Wirerom vznikl tenhle tema. Wirer Vd'aka :)

Źródło: Zdroj:
SkodaHome i Wirer.

Autor tematu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za powstałe szkody w wyniku montażu tego czujnika oraz rzeczy z tym związanych. Wszystko co tu jest zawarte robisz na Własną odpowiedzialność.
Pozdrawiam,
Tomek


Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość