[F1] 1.2 AZQ - długo się nagrzewa

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Pioy
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 13 października 2017, 21:09
Lakier: Błękit Aqua
Silnik: 1.2 HTP/64 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] 1.2 AZQ - długo się nagrzewa

Postautor: Pioy » 07 stycznia 2018, 15:15

Wybaczcie zwłokę - przy zerze na dworze trzeba sporo samozaparcia żeby jechać bez grzania - ale po wczorajszym i dzisiejszym dniu mogę już coś napisać. Wrażenia z jady do kościoła (:D), wg małego licznika 1.1 km w każdą stronę, wczoraj 7-8 stopni, dzisiaj 2-3.

Wczoraj normalnie z ogrzewaniem nastawionym na 20 stopni i dmuchawą 2 (tak zazwyczaj jeżdżę zimą), pod koniec trasy wskazówka była w okolicach dolnej kreski (czyli znacznie powyżej swojej "spoczynkowej" pozycji) i leciało ciepłe powietrze. Dzisiaj, bez ogrzewania w obie strony, za każdym razem pod koniec trasy wskazówka była delikatnie powyżej swojej spoczynkowej pozycji. Myślę zatem, że jest dobrze, za rady uzyskane tutaj dziękuję ;)
Obrazek [Moja] F1 Sedan 6y3 1.2/64 AZQ 2003

Obrazek [Taty] F1 6y2 1.4/60 AZF 2002 LPG

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2506
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] 1.2 AZQ - długo się nagrzewa

Postautor: TOMUŚ » 07 stycznia 2018, 16:25

Na krótkich trasach lepiej jest wogóle nie zał. ogrzewania. Siknik sie szybciej nagrzeje i olej co daje efekt mniejszego spalania :)
Trasy do 5 km to wogóle nie włączam ogrzewania chyba że jest tak lepiej ciepło że mi sie silnik szybko nagrzeje. Ale jest wyjątek gdy skrobie szyby to zał. ogrzewanie na całe czerwone i wentylator na 1. To nawet się to w miarę z jajem grzeje.

Pioy > Wystarczy że dasz na 20, 22*C i wentylator na 1 . Gdy dajesz na wentylator na 2 to mocno wzrasta zabieranie ciepła silnikowi przez co on się dłużej grzeje. Potem się nie ma co dziwić że silnik sie długo grzeje.
Pozdrawiam,
Tomek

Pioy
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 13 października 2017, 21:09
Lakier: Błękit Aqua
Silnik: 1.2 HTP/64 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] 1.2 AZQ - długo się nagrzewa

Postautor: Pioy » 13 stycznia 2018, 13:44

Znaczy ja przeważnie robię tak, że ustawiam 2, 3 bieg żeby odparowało szybę, potem zmniejszam na 1 i jak zaczyna się robić ciepło trochę na 2 i potem z powrotem na 1. Tak naprawdę to wkurza mnie ten "półautomat", lepiej mi się jeździło autem ze zwykłym manualem, bo jestem przyzwyczajony do "dużo niezbyt ciepłego powietrza", a w mojej fabii się tak nie da. Ale już nieważne, ważne jest że problem się okazał tylko z termostatem :)
Obrazek [Moja] F1 Sedan 6y3 1.2/64 AZQ 2003

Obrazek [Taty] F1 6y2 1.4/60 AZF 2002 LPG

tomex1992
-#user
-#user
Posty: 12
Rejestracja: 10 lutego 2019, 23:28
Lakier: Niebieski Laser
Silnik: 1.2 HTP/70 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] 1.2 AZQ - długo się nagrzewa

Postautor: tomex1992 » 25 lutego 2019, 08:29

Mam ten sam silnik, czy to normalne ze po 15km jazdy na podpiętym vagu pokazuje 76-78 stopni a na desce równo 90?


krokodyl901
-#user
-#user
Posty: 22
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 07:36
Lakier: Niebieski Laser
Silnik: 1.2 HTP/60 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] 1.2 AZQ - długo się nagrzewa

Postautor: krokodyl901 » 28 lutego 2019, 13:50

fabrycznie zrobione : temperatura w przedziale 65 - 105 st C na desce ani drgnie 90.....mierzyłem

tomex1992
-#user
-#user
Posty: 12
Rejestracja: 10 lutego 2019, 23:28
Lakier: Niebieski Laser
Silnik: 1.2 HTP/70 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] 1.2 AZQ - długo się nagrzewa

Postautor: tomex1992 » 28 lutego 2019, 19:44

ok czyli trzeba się sugerować vagiem i termostat powinien się otworzyć przy 87 a widocznie otwiera się wcześniej dobrze myślę ?

krokodyl901
-#user
-#user
Posty: 22
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 07:36
Lakier: Niebieski Laser
Silnik: 1.2 HTP/60 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] 1.2 AZQ - długo się nagrzewa

Postautor: krokodyl901 » 04 marca 2019, 11:55

tak. VCDS pokazuje prawidłową temperaturę z czujnika na wylocie z głowicy. Termostat reguluje temperaturę na wlocie do bloku przed pompą.



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości