[F2FL] TSI - Rozrząd

Masz problem z mechaniczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
marinesku2
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lakier: Dark Blue metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: marinesku2 » 05 grudnia 2018, 18:25

100 tyś hymm ja ma 82 i śmiga fabryka a tu http://rapidklub.pl/discussion/1041/rap ... 00-tys-/p2 pozdrawiam Tomus.
"Niestety kable wysokiego napięcia to to kolejny minus....." oj zgadza się gnije cewka na stykach, a świece wymiana co dwa lata i jest równa praca silnika.

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2454
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: TOMUŚ » 05 grudnia 2018, 19:42

Chodziło mi o 100000 km na jednym rozrządzie :)

Sam mam F2 FL z przebiegiem prawiem 100000 km i jeździ jak nowa :)
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 528
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: jacekpk » 15 grudnia 2018, 19:23

Hm, z tymi kablami zapłonowymi to chyba nie ma reguły. Ja mam u siebie przejechane 127 tys km, jakieś 5 tys km temu (we wrześniu) wymieniałem u siebie świece i nie zauważyłem by stan kabli wskazywał na zbliżającą się ich agonię. Póki co wszystko działa. Natomiast... faktem jest, że od czasu do czasu na wolnych obrotach pojawia się... takie jakby mikrowypadanie zapłonu... Dzieje się to w tym samochodzie odkąd pamiętam, a jeżdżę nim odkąd miał 17 tys km. Oczywiście na gwarancji nigdy nie udało mi się tego zgłosić, bo pojawia się to sporadycznie... i oczywiście nigdy wtedy gdy auto było w serwisie ;) W ramach szukania przyczyn wymieniłem kiedyś dwa kable, bo miały lekkie nadgryzienia u góry... ale nic to nie pomogło ;)

Co do rozrządu... na razie ogólnie jest z nim spokój, odzywa się baaardzo rzadko (wymieniony przy ok. 92 tys km). Z własnych obserwacji natomiast widzę, że rzeczywiście pozostawianie auta na ręcznym dużo pomaga. Ilekroć np. wymieniam koła i dokręcam wstępnie przednie koła na uniesionym samochodzie (czyli wywołuję sztucznie ten sam efekt jaki ma miejsce w przypadku pozostawienia samochodu wyłącznie na biegu i jego minimalnym cofnięciu - choćby w związku z jakąś małą nierównością terenu)... to po opuszczeniu, finalnym dociągnięciu śrub i uruchomieniu silnika... warknięcie z łańcucha występuje zawsze. Pokazuje to, że pozostawienie samochodu wyłącznie na biegu i jego cofnięcie powoduje minimalne, ale jednak "odprężenie" (zluzowanie) łańcucha, przez co potem, zanim napinacz dostanie ciśnienie oleju i zniweluje luz, dochodzi do efektu dźwiękowego.

marinesku2
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lakier: Dark Blue metalic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: marinesku2 » 16 grudnia 2018, 15:04

Też maiłem ciche beknięcia z rury, zdjąłem kable wn i 2 z 4 nie miały przejścia na mierniku, więc poszły do kosza i kupiłem NGK, potem zorientowałem się że są firmy Bremi i można je kupić tu https://www.czesciauto24.pl/bremi/7278154 są takie same jak oryginały z oznaczeniami na cylinder itp. Ja na swoje nie narzekam jest cicho równo i nic nie czuje na kierownicy po uruchomieniu zwłaszcza rano.


lukasz_vip
Status: Offline

Re: [F2FL] TSI - Rozrząd

Postautor: lukasz_vip » 18 grudnia 2018, 22:14

Te mikrowypadanie zapłonu tez mam w swojej Fabii odkąd ją mam: 5lat i przebieg od 52tys. km do 82tys. km.
Przyczyna na tą chwilę nie ustalona.



Wróć do „Warsztat mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości