Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
kris_passat
-#user
-#user
Posty: 27
Rejestracja: 20 lipca 2011, 22:23
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kris_passat » 19 lutego 2012, 19:28

Wojol pisze:Nie wiem czemu ale kumpel powiedział mi, że nie powinno się czyścić przepustnicy benzyną ekstrakcyjną


Twój kumpel też chyba nie wie czemu.Z fusów wywróżył? Możesz czyścić nawet ciepłym mlekiem , ważne aby środek czyszczący nie był "ścierny", oraz aby nie pozostawił po sobie śladu- czyt. wyparował tak jak benzyna ekstrakcyjna.

mscok
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 27 lutego 2012, 09:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mscok » 27 lutego 2012, 09:22

kris_passat pisze:
Wojol pisze:Nie wiem czemu ale kumpel powiedział mi, że nie powinno się czyścić przepustnicy benzyną ekstrakcyjną


Twój kumpel też chyba nie wie czemu.Z fusów wywróżył? Możesz czyścić nawet ciepłym mlekiem , ważne aby środek czyszczący nie był "ścierny", oraz aby nie pozostawił po sobie śladu- czyt. wyparował tak jak benzyna ekstrakcyjna.


witam ktos może załadować cały opis ze zdjęciami bo nie wyświetlają się. dzięki

Awatar użytkownika
PANtoGRAPH
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 13:08
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: PANtoGRAPH » 28 lutego 2012, 15:13

Wybaczcie brak zdjęć, postaram się temu jakoś zaradzić. Zrezygnowałem z serwera, na którym trzymałem zdjęcia, stąd ich nieobecność...

Pozdrawiam forumowiczów
PANtoGRAPH

Awatar użytkownika
kaliope
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 109
Rejestracja: 14 września 2011, 19:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kaliope » 20 marca 2012, 21:50

Chyba przeczyszczę sobie przepustnicę. Mam pytanie do Krakusów z Vagiem, czy w razie czego mógłby mi ktoś zrobić adaptację? Jest ktoś z Huty?
zafira to moja druga miłość http://klubzafira.pl/forum/index.php


anubis
Status: Offline

Postautor: anubis » 21 marca 2012, 11:22

po wyczyszczeniu sama ci się powinna zadoptować, tak u mnie było, jeśli jednak to nie nastąpi wtedy pomyślisz o vagu

Awatar użytkownika
kaliope
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 109
Rejestracja: 14 września 2011, 19:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kaliope » 21 marca 2012, 19:25

własnie wyczyściłem i pieknie sie sama zaadoptowała. Udało mi sie jednak pożyczyć vaga i dodatkowo ją zaadoptowałem.


Mam pytanie gdzie sie sprawdza Vagiem dawki na wtryskach i jakie mają być wartości? Oraz gdzie sie sprawdza prace cewki i też jakie mają być wartości?
zafira to moja druga miłość http://klubzafira.pl/forum/index.php

Awatar użytkownika
gory
Administrator
Administrator
Posty: 486
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 11:58
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: gory » 23 marca 2012, 20:25

anubis pisze:po wyczyszczeniu sama ci się powinna zadoptować, tak u mnie było, jeśli jednak to nie nastąpi wtedy pomyślisz o vagu


Pomyśl najpierw... bo u mnie po czyszczeniu, silnik nie chciał w ogóle chodzić... już myślałem, że go nie dogrzeję, żeby w ogóle adaptację zrobić...

Najpierw zrób sobie adaptację, żeby mieć pewność, że Twój VAG to ogarnia, potem wyczyść... odpal silnik, żeby nagrzać do roboczej, jak będzie kopcił i nie będzie chciał działać, to wyłącz, zrób adaptację taką jakby tymczasową... dogrzej silnik i zrób jeszcze raz...

Ja tak robiłem i tylko to dało mi pewność, że nie uziemię sobie samochodu... ;))
Pozdrawiam
Bart.
--
2006-2012 - Skoda Fabia I - 1,4MPI, 44kW.
2012 - Skoda Fabia II - 1,2TSI, 77kW

Awatar użytkownika
kaliope
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 109
Rejestracja: 14 września 2011, 19:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kaliope » 23 marca 2012, 22:15

pisałem, że przepustnica sama się zaadoptowała, ale i tak ją poprawiłem fejsem. Moje pierwsze spostrzeżenia po wyczyszczeniu przepustnicy są takie, że silnik dużo ładniej zapala na zimnym, mniej pali, no i nie wyskakuję już błąd o zbyt bogatej mieszance. Choć auto jeździło normalnie, nie miałem żadnych błędów na desce. Gdybym wiedział, że czyszczenie jest takie proste to bym to sam zrobił co parę lat. A tak auto miało pierwszy raz czyszczona przepustnicę od 11 lat :), co w sumie jest chyba dobrym znakiem bo nigdy nic sie nie działo z silnikiem. Ostatnio dopiero właśnie pojawił się błąd o zbyt wysokiej mieszance, czyli auto niepotrzebnie więcej paliło.

Błąd jaki miałem to:

16556 Fuel Trim. System Too Rich Bank 1. P1072 - 35-10
zafira to moja druga miłość http://klubzafira.pl/forum/index.php

anubis
Status: Offline

Postautor: anubis » 24 marca 2012, 18:30

ja ze względu na to że jeżdzę na lpg czyszczę przepystnicę dwa razy w roku, ale niestety z lpg to koniecznośc by silniczek ładnie tykał, a robota zadna, jak pisze kaliope

Awatar użytkownika
Wojtas
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 2504
Rejestracja: 02 maja 2004, 16:40
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojtas » 26 marca 2012, 09:01

ja robie 2-3 roku w silniku 8V i 16V .. nigdy nie robilem adaptacji i wszystko pracuje jak nalezy, obydwa silniki chodza na lpg
OZ 16" & Fulda Sport Control 205/45/16 :hyhy: & Xenon Eyes :hyhy:

<<<>Fabka by Wojtas<>>>

Najładniejsze auto II Zlotu FCP Grudziądz 2006
Najładniejsze auto III Zlotu FCP Borki 2010
I miejsce rzut oponą, czyli Strongman Borki 2010



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość