[F1] czujnik skretu

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
Reda
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 84
Rejestracja: 17 marca 2008, 16:15
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Reda » 12 września 2011, 23:10

Tam masz taki dzyndzel na wtyczce, jak się nim pobawisz to zdejmiesz :)

anty666
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 08 stycznia 2012, 11:01
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: anty666 » 08 stycznia 2012, 11:14

witam

przeczytalem wszystkie wpisu bo niestety ostatnio u mnie tez sie pojawil problem z kontrolka od wspomagania.
Sytuacja wyglada tak ze jak kontrolka od wspomaganie sie zapala to kierownica chodzi troszke ciezej i tak jak by miala takie momenty lekkiej blokady bo miejscami jest lekki opor.
gasze silnik odlaczam zaplon, po chwili odpalam kontrolka juz sie nie pali wspomaganie dziala prawidlowo.
ostatnie dni jest wiecej wilgoci wiec tak jak ktos pisal moze przewody nie stykaja od czujnika a wilgoc robi swoje.
musze tez zarknac na akumulator (auto mam od 8 miesiecy) a aku wyglada ze jest od nowosci i tez juz moze nie ma takiej mocy
a na koncu czujnik skretu do sprawdzenia.
Wlasnie ktos pisal ze na korku od zbiorniczka tez mozna sprawdzic jakie wspomaganie mamy. Jak to odczytac?? tak jak zerkalem to za wiele mi to nie mowilo:((

[ Dodano: 03-04-2012, 22:03 ]
witam
ponownie
problem z czujnikiem skretu sam sie rozwiazal zima sie skonczyla ocieplilo sie i wszystko wrocilo do normy
fabia kombi 2006 lpg

waldzio_lodz
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 05 września 2013, 11:06
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.4 16V/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: waldzio_lodz » 05 września 2013, 11:12

Wymieniłem czujnik skrętu ale kontrolka nie zgasła a po podpięciu kompa nie można było zgasić kontrolki. Mam dwa pytania.
W jaki sposób sprawdzić czy czujnik działa(zakupiłem używany i nie mam pewności, ze jest dobry)?
Czy czujnik można włożyć odwrotnie czyli górą do dołu?

PZdr

Awatar użytkownika
nicram
-#user
-#user
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: nicram » 05 września 2013, 12:26

jak nie pokazuje błęów to jest dobry.


waldzio_lodz
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 05 września 2013, 11:06
Lakier: Zieleń Petrol
Silnik: 1.4 16V/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: waldzio_lodz » 09 września 2013, 21:44

W mojej Fabii była wymieniana pompa wspomagania(TRW). Po wymianie pokazuje błąd czujnika skrętu. Wymieniłem więc czujnik ale błąd jest ciągle ten sam. Moje podejrzenie dotyczy dopasowania pompy wspomagania do czujnika. Czujnik miałem z kablem na stałe. I taki zakupiłem. Ale czy możliwe, że zakupiona pompa nie działa z takim czujnikiem? Te dwie części kupowałem z dwóch źródeł.

kiko89
-#user
-#user
Posty: 11
Rejestracja: 29 sierpnia 2013, 20:03
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: kiko89 » 15 września 2013, 12:34

A ja mam inne pytanie, jeżeli czujniki można kupić regenerowane to może ktoś wie jak regenerować ten czujnik skrętu.
U mnie są identyczne objawy :
Ciężko się czasami kręci
Kilka razy zapalona kontrolka wspomagania
No i przygasanie świateł

Jutro postaram się dobrać to tego czujnika i chce sprawdzić czy czujnik ten da się naprawić jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w tym proszę o pomoc ;)
Obrazek

gmitek
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 18:44
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: gmitek » 05 listopada 2013, 19:24

Witam, może tu uzyskam jakąkolwiek podpowiedź.

Otóż sprawa dotyczy auta mojego taty. Pewnego razu coś przy auie mu sie urwało, jakaś śrubka i próbował ją przyspawać zapominając że nie odłączył aku, po wszystkim kiedy włączył auto zaświeciła się kontrolka ABS i wspomagania - wspomaganie przestało działać, pompa ABS zaczęła wydawać dziwne odgłosy, z miejscą to odłączył. Od tamtego czasu minęło sporo i wzięliśmy się za naprawę. Jakiś czas temu była podłączana pompa wspomagania od Polo która powinna była pasować - nie działała, teraz mam od Fabii, te same numery seryjne - także nie działa. Sprawdzałem napięcia na dużej kostce - podczas pracy silnika jest w okolicach 14V. Na CAN w tej małej kostce jest w okolicach 2.5 a dokładniej na jednej 2.57 a na drugiej 2.38V i trzecie wejście jest 14V w tej kostce CAN z 4 pinami. Pompa oczywiście TRW. Nie mam pojęcia co mam dalej sprawdzać, nie mam pewności że pompy które przekładałem były sprawne, ale nie chce mi się wierzyć że pompa się spaliła przy zwarciu, z drugiej zaś strony z przewodami chyba wszystko jest OK skoro mam prawidłowe napięcia. Jeśli chodzi o błędy to ciągle wyrzuca 1309 czyi brak połączenia z pompą i z każdą pompą tak było. Co polecacie sprawdzić? Czy trzeba zainwestować w nową pompę?

Awatar użytkownika
Piotr30
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 17 maja 2013, 10:51
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: Piotr30 » 06 listopada 2013, 18:14

fotka pompy
Załączniki
g.jpg

bluszczu
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 07:42
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.4 16V/75 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re:

Postautor: bluszczu » 03 lutego 2016, 12:21

MirekS pisze:
adamoniutek pisze:Jaki koszt tego czujnika skrętu?


Więc trochę statystyki:
- u naszego pana Darka oryginalny 260 zł :hurra:
.




Przepraszam, ale jeśli można - o którego Pana Darka chodzi?

Misiek1981r
-#user
-#user
Posty: 15
Rejestracja: 14 grudnia 2015, 10:18
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] czujnik skretu

Postautor: Misiek1981r » 27 sierpnia 2016, 12:40

Witam, u mnie wywala błąd 01290 - zwarcie do masy. Jadąc na wprost i na zakrętach jest ok. Problem zaczyna się np przy parkowaniu lub wjeździe np na posesję kiedy trzeba mocniej skręcić w jedną a potem w drugą stronę wtedy wspomaganie nie domaga. Moje podejrzenie pada na czujnik skrętu bo podczas skrętu nie zwiększają się obroty pompy i Turn Rate wynosi 0.0. Pod spodem zamieszczam rzut ekranu. Nie sugerujcie się tymi 62 A po prostu rzut ekranu został zrobiony podczas maksymalnego skręcenia kierownicy na postoju. Proszę o opinie czy słusznie podejrzewam czujnik skrętu.
Obrazek



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości