Witaj na forum Fabia Club Polska

Kontrolka ukladu chlodzenia

Topic created · 11 Posts · 5396 Views
  • witam
    mam taki problem.wymienialem lancuch rozrzadu w fabii 1.4 mpi 44 kW i wczoraj podczas uruchomienia silnika wlaczyla sie kontrolka temperatury silnika.
    układ był odpowietrzony,wentylator sie wlaczyl nie wiem co moze byc przyczyna tego.prosze o rade

  • Poziom płynu jest ok ?
    Jeśli tak, podłączyć komputer i sprawdzić błędy.

  • okazlo sie ze w zbiorniczku jakis czujnik sie zabrudzil 🙂 <!-- s:) -->

  • Niedługo sytuacja może się powtórzyć, wtedy zbiornik do wymiany.

  • Ja bym powiedział że cały układ chłodzenia do czyszczenia/płukania. Krąży w nim syf oblepiający elektrody czujnika. Nowy zbiorniczek też zalepi.

  • Widziałeś zbiorniczek?Skąd wiesz że syf pływa?Jeśli chodzi o ewentualne zanieczyszczenia to jaki płyn stosujesz?Co do samego układu to faktycznie można wyczyścić układ.

  • [quote="Goldi"]Widziałeś zbiorniczek?[/quote] Jasne że widziałem. Nawet stary przeciąłem żeby być świadomym dlaczego i jak to działa . Ot taki już jestem że muszę wiedzieć.Nic na zasadzie domysłów. Fakty się liczą. [quote="Goldi"]Skąd wiesz że syf pływa?[/quote] Jak by nie pływał to nie było by problemu.

  • Działałeś coś w temacie?

  • Podłączenia się pod temat. Mam taki problem, dokładniej ze wskazaniami temperatury. Fabia1 1,9tdi 100KM
    Raz na miesiąc, na dwa miesiące dzieje się tak:
    odpalam auto jade, nie za szybko, miasto, korek.
    Przejezdzam z 15km, silnik zimny (wskazuje tak, ogrzewanie gorące)
    Jade dalej.... Nagle wskazówką stoi dęba... Jej podniesienie trwa max 2 sekundy.

    Drugi przypadek. Jade, temperatura wchodzi na 90stopni, i nagle spada do 0, lub do 1/5 podzialki.... Jade jade, i znów wskakuje momentalnie na 90 momentalnie.

    Wszystko powyższe dzieje się w czasie nie dłuższym niż 30 minut od odpalenia silnika zimnego. Później nigdy taki przypadek nie wystąpił.
    Może zbyt szczegółowo opisalem, a problem pewnie leży w czujniki, albo termostacie.

    Ktory, gdzie ulokowany jest ten czyjnik? Chcialbym go wyjąć i przeczyscic. Sprawdzić styki elektryczne.

    A może termostat? Jak sprawdzić? Który wąż zimny a który ciepły powinien być w przypadku awarii termostatu?

    Dzięki z góry za sugestie.

  • Podłącz autko pod kompa i sprawdź błędy.

  • Długo nie było błędów, ostatnio jednak check engine wyskoczył i:

    17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
            P1256 - 35-10 - - - Intermittent

    Gdzie znajdę ten czyjnik? W silniku, zbiorniczku?

Log in to reply