17911 - Load Signal from Alternator Term

Topic created · 6 Posts · 9558 Views
  • Witam,

    wyskakuje mi błąd
    17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
    P1503 - 35-10 - - - Intermittent

    Pojawia się on bez odpalania silnika, wystarczy włączyć zapłon i błąd wskakuje na komputer.
    Wszystko z ładowaniem akumulatora jest ok, napięcie ładowania ok, akumulator nie rozładowuje się.

    Wygląda to jakby jakiś czujnik się odpiął albo uszkodził, przerwał przewód.
    Fabia 1, 1.2 HTP 64KM

    Jak wygląda i gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za ten błąd?

    Pozdrawiam

  • przy alternatorze jest jeden przewód i lubi pękać w izolacji.
    sprawdź jakie masz ładowanie na wolnych obrotach i powyżej 2,500

  • Zaraz po odpaleniu silnika ok 12,50V
    Przy obrotach ok 2,5-3k 14.00V
    Po zejściu z obrotów nie schodzi do początkowego stanu i utrzymuje się na ok 13,88V

    Masz może jakieś zdjęcie gdzie ten kabelek?

  • Niestety, żadnego zdjęcia nie mam.
    Musialbys posprawdzac przewody na ciągłość.

  • Odpiąłem kostkę dwu pinową (brązowy i niebieski przeód w izolacji).
    Żaden dodatkowy błąd nie pokazał się na komputerze. Więc chyba to to. Próbowałem pociągać za każdy z kabelków pojedyńczo, ale żaden nie wychodzi z izolacji, tak jakby były ciągłe.

    Jak mogę sprawdzić tą wtyczkę miernikiem? Powinno być tam jakieś napięcie podawane stale przez komputer?

    Jak sprawdzam napięcie pomiędzy obydwoma pinami to pokazuje 0V, jak sprawdzam brązowy pin do elementu metalowego auta to pokazuje 11V. Czyli jakby niebieski przewód był przerwany. Jednakże ciągnę go i się trzyma. Jakieś pomysły? Gdzie jeszcze mogło się to przerwać, może diagnozuję źle?

    Tutaj ktoś miał ten sam problem: http://www.briskoda.net/forums/topic/252312-broken-wires/<!-- m --> jednak widzę, że jemu przerwał się przewód w innym miejscu. Ja sprawdzałem bezpośrednio wtyk do alternatora a on gdzieś przy skrzyni biegów i chyba od spodu auta. Mogłby ktoś zajrzeć w ten link i mi podpowiedzieć gdzie jest ta wtyczka ze zdjęć?

    W innych wątkach o seacie i vw znajduję, że do przerwania przewodów następuje gdzieś pod akumulatorem. Jak przebiega droga tego przykrótkiego przewodu w fabi?

  • Miałem właśnie ten sam błąd. Wymieniłem regulator napięcia i pomogło...

Log in to reply