Fabia 1.2 6v HTP

Topic created · 4 Posts · 5679 Views
  • Witam wszystkich forumowiczów. 🙂 <!-- s:) --> Posiadam Fabkę MK1 1.2 6v 54KM o oznaczeniu silnika AWY zasilaną LPG. Ostatnio podczas jazdy auto straciło moc i zaczęło chodzić na 2 cylindry. Okazało się, że silnik nie ma kompresji na 2 cylindrze. Podejrzewam, że wypaliły się gniazda zaworowe. Mechanik radzi kupić "nowy" silnik bo remont tego jest nieopłacalny. Powiedział mi, że można zrobić remont góry silnika, ale nie wiadomo w jakim stanie jest głowica. Dodatkowo nie wiadomo jak z dołem silnika bo ponoć jest nienaprawialny. Auto jadło spore ilości oleju (syntetyk 5W40, próbowałem też 5W50), czasami nawet 1l na 1000km. Odnośnie dołu silnika to miał na myśli, że w tym silniku dół zużywa się równomiernie jak góra. Za naprawę samej góry krzyknął mi 2000-2300zł z częściami. Jeśli miałby robić też dół to koszt samej robocizny ok. 2000zł i też nie wiadomo w jakim stanie jest wałek i panewki. Okazało się, że w aucie jest to już 2 silniczek bo 1 właściciel musiał go wymieniać i okazyjnie je sprzedał. Wymieniony silnik ma na pokrywie zaworów oznaczenie 26200km. Ja zrobiłem 45000km z czego ponad 40000km na LPG.

    Pytanie, czy jest sens robić ten silnik i jeszcze nim pojeździć, czy kupić inną używkę? Czy warto zaryzykować i spróbować go reanimować? Proszę o opinie, zwłaszcza osób, które zdecydowały się na remont silniczka. Dodam, że nie interesuje mnie swap na 1.4 16v czy TDI ze względu na zbyt duże koszty (skrzynia, osprzęt, komputer itd.)

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. 🙂

    EDIT: Kilka tysięcy km przed awarią mierzyłem czujnikiem zegarowym ciśnienie sprężania na cylindrach:
    1 - 12
    2 - 9
    3 - 9,5

  • Ja bym zdjal glowice.
    Stan zaworow zobaczysz na pierwszy rzut oka.
    Stan cylindrow - sa w nich rysy czy tez nie - zobaczysz rowniez.

  • Ja bym remontował stary silnik bo używka może się okazać miną na którą wdepniesz. Pojeździsz troszkę i znów bedzie jazda . A jak se swój wyremontujesz to wiesz co masz. Na pewno pojeździsz dłużej.

    [quote="Tonda-B"]Ja bym zdjal glowice.
    Stan zaworow zobaczysz na pierwszy rzut oka.
    Stan cylindrow - sa w nich rysy czy tez nie - zobaczysz rowniez.[/quote]

    Prawdopodobnie oprócz głowicy mogły pójść jeszcze pierścienie. A tego tak szybko nie wyhyci

  • Witam ponownie, zdecydowałem się na zakup silnika takiego samego jak był. Niestety okazało się, że silnik pluje olejem do 3 cylindra, a na 2 nie ma kompresji całkowicie. Prawdopodobnie poszły pierścienie a koszt remontu byłby warty prawie tyle co połowa auta. Dodam jeszcze, że 1 świeca popękała i lekko się podtopiła (świece miały 6000km) i pękła głowica + kolektor. Na szczęście kolektor udało się pospawać.

Log in to reply