Problem z obrotami silnika

Topic created · 14 Posts · 4265 Views
  • Witam.Może się powtarzam lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
    Problem polega na tym,że w skodzie fabii 1.4 44kw silnik aze czeski falują obroty na biegu jałowym na benzynie natomiast na lpg pięknie i równiutko pracuje. Wyskakuje błąd że mieszanka za uboga . Sprawdzałem sondę to na lpg pracuje natomiast na paliwie na niskich obrotach staje na 9.27% i wtedy silnik zaczyna wariować i gaśnie dopiero pracuje na wysokich obrotach .Sond jest nowa .Wszystko sprawdzone i sprawne sterownik gazu to bingo s4 podłączenie sondy na tym sterowniku do masy.
    Jak ktoś miał coś takiego i wie co to za przyczyna niech pomoże będę zobowiązany. 😞 <!-- s:( -->

  • Nie ten temat polecam przeczyścić przepustnice i zaadoptować.

  • Adaptacja przepustnicy nie pomaga.

  • To podpiąć pod komputer pełna diagnostyka u nas koło 150zł i masz pełen obraz co gdzie i jak

  • [quote="maniek72f"]Wszystko sprawdzone i sprawne sterownik gazu to bingo s4 podłączenie sondy na tym sterowniku do masy. [/quote]Która to generacja gazu ? Jeśli druga to emulacja / podłączenie sondy ma być nie masą a falą prostokątną.

  • Instalacja 2 generacji lpg . Z tym że odłączyłem sondę od sterownika gazowego i nic to nie zmienia. A w bingo s4 można włączyć emulację jako do 1masy 2 otwartą lub 3 przebieg ja mam do masy. Silnik na benzynie przy obciążeniu i wysokich obrotach pracuje normalnie tylko na biegu jałowym i rozgrzanym faluje lub gaśnie. 😞 <!-- s:( -->

  • [quote="maniek72f"] Z tym że odłączyłem sondę od sterownika gazowego i nic to nie zmienia. [/quote] I tutaj nie ma co oczekiwać poprawy. Co najwyżej zmiany pracy silnika na LPG. Pamiętaj że podczas jazdy na gazie centralka LPG podstawia sygnał zastępczy sondy do ECU silnika aby ten nie oszalał i nie pluł błędami. Ty to rozumujesz odwrotnie. Wskazane jest zapomnieć o gazie na jakiś czas i mimo wszystkiego jazda na PB. Jeśli będzie poprawa to konieczna wizyta u kumatego gazownika.

  • Ostatnio posprawdzałem wszystkie bloki według instrukcji i wszystko się zgadza oprócz sondy lambda ,która na benzynie i jałowym biegu zawiesza się na 16,47% i napięcie stałe 0,00lub 0,04v natomiast na gazie ładnie pracuje w swoim zakresie
    i cały czas wywala błąd że mieszanka za uboga sonda wymieniona jak ktoś wie co może to być to nich się podzieli wiadomościami . Z góry będę wdzięczny bo mi brak pomysłów . 😞 <!-- s:( -->

  • Gdzie i w jaki sposób sprawdzasz , odczytujesz działanie sondy podczas pracy silnika na gazie ?

  • Vagiem silnik blok 001 działanie procentowe i blok 031 działanie napięcie 'V' oraz program bingo 3 gdzie pokazuje działanie sondy też miernikiem. 😐 <!-- s:| -->

  • Więc tak - podczas pracy silnika na LPG rzeczywiste działanie sondy widzisz w programie bingo 3. Natomiast w Vagu obserwujesz jej emulację , czyli to co podstawia centralka gazu. Jeśli tutaj masz zmiany napięcia to masz ustawioną emulację na Falę prostokątną. Chyba że masz coś tam namotane.
    Ty piszesz że na PB sonda stoi ( teraz odczyt tylko Vagiem ) na 0,00 V. Zeszyt serwisowy w tym przypadku mówi że jest zwarcie do masy w ;

    • sondzie
    • przewodzie sondy
    • lub sterowniku silnika.
      Jest jeszcze opisany przypadek napięć 0,00- 0,30 V Tutaj lista możliwych usterek jest dłuższa, między innymi :
    • duża ilość fałszywego powietrza
    • uszkodzony wtryskiwacz
    • uszkodzona świeca zapłonowa
    • uszkodzony elektrozawór zasobnika z węglem aktywnym.
  • Dobrze zgadza się .Przyczyny usterek można wykluczyć wszystko po sprawdzane.
    To powiedz mi dlaczego tak się dzieje po odłączeniu sondy od sterownika lpg
    dla czego sonda dobrze wskazuje na wysokich obrotach i pracuje w całym zakresie
    i czemu na lpg działa bez zarzutu jak i na sterowniku silnika i lpg
    zawiesza się dopiero(łapie błąd )jak dłużej pochodzi na Pb biegu jałowym jak dobrze pamiętam to błąd 16555

  • Zakręć gaz , jeżdzij na benzynie. Wszelkie naprawy, diagnostykę wykonuj dla paliwa podstawowego . Jak dojdziesz do perfekcji wtedy dopiero włącz LPG . Za około tydzień pisz co i jak.

  • Dobrze jak coś się zmieni to dam znać

Log in to reply