Witaj na forum Fabia Club Polska

Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obroty

Topic created · 7 Posts · 9904 Views
  • Witam,

    Fabie posiadam od roku i 6 dni. i co śmieszne 7 dni temu byłem jeszcze szczęśliwym posiadaczem..
    Problem:
    Przy dodawaniu gazu powyżej 2500-3000 (wyjątek 1-bieg 3500-4000) obrotów samochód zaczyna się trząść w dokładnie taki sam sposób jakby zabrakło mu paliwa / powietrza - efekt niemal identyczny jak w przypadku odcięcia przy maksymalnych obrotach tylko, że bardziej nasilony. Testowo trzymając dalej gaz samochód BARDZO szarpiąc powoli wchodzi na wyższe obroty - choć nie zawsze. Wejście na 5000 obrotów trwa około 20-30 sekund, a wrażenie jakby silnik miał wyskoczyć.
    Jeżdżąc do 2000-2500 obrotów problem nie występuje, lub wystąpi sporadycznie na parę kilometrów. Maksymalna prędkość 80 km/h, wyprzedzanie tylko skuterów i to z rozbiegu 🙂 <!-- s:) -->

    Wstępne informacje:

    • samochód bezwypadkowy, przebieg 118 tyś, udokumentowany w ASO odkupiony od Teścia,
    • przy odpalaniu samochód pali na dotyk,
    • na biegu jałowym obroty są stabilne, silnik chodzi bardzo dobrze, nie dławi się,
    • nie palą się żadne kontroli sugerujące błąd,
    • po podłączeniu interfejsu elm 327 na bluetooth nie ma żadnych błędów, sprawdzane kilka razy (kabel VAG KKL zamówiłem dzisiaj).

    Wymienione:

    • filtr paliwa (Filtron),
    • filtr powietrza (Filtron), sprawdzona obudowa/osłona silnika - brak mechanicznych uszkodzeń,
    • świece - w ASO nie wpadli na wymianę więc były oryginalne :O, zakupione NGK
    • zakupiona cewka (NGK) i podmieniona na każdym z cylindrów + za każdym razem jazda testowa (podobno może przy obciążeniu dopiero nie dawać rady),

    Sprawdzone:

    • cewki (odłączanie na pracującym silniku, zawsze zmieniało charakterystykę jego pracy),
    • odłączane i podłączane kostki wtryskiwaczy - efekt taki sam jak z cewkami,
    • wizualnie sprawdzone gumowe rurki od przepustnicy wew. komory silnika,
    • układ paliwa nie jest zapowietrzony - sprawdziłem na listwie wtryskowej odpowietrznikiem - poleciało, że aż miło, więc chyba pompa OK, również załącza się za każdym razem przy otwieraniu drzwi kierowcy jak i przekręcaniu kluczyka,
    • z tłumika kapie nie przepalone paliwo (mocno śmierdzi po odpaleniu samochodu i przy gazowaniu),
    • w zbiorniku wyrównawczym brak plam oleju, bąbelków i itp. silnik suchy nie dymi,
    • raz podczas testów na biegów jałowym i dodaniu gazu do 4000-5000, oraz obserwowaniu przepustnicy zauważyłem, że się otworzyła do 90 stopni po czym od razu zamknęła i silnik wszedł na nierówne obroty, dławił się, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu i 2 kolejny próbach problem nie powtórzył się. Moje pytanie - czy przepustnica nie powinna być otwarta przez cały czas gazowania?
    • wyciągnięta przepustnica, liczba nagaru naprawdę minimalna, niemal widać metal (nie czyściłem, żeby nie przeprowadzać potem adaptacji), po rozebraniu plastikowej obudowy jak nowa. Nie czuć żadnych oporów w silniczku itp.,
    • po zablokowaniu wlotu powietrza na przepustnicy od razu gaśnie (niby to miało sprawdzić większą nieszczelność w dolocie powietrza),
    • przy dodawaniu gazu w ww zakresie obrotów na postoju słychać lekkie świszczenie, jakby bardzo cicha turbina, nie chce sugerować, ale wydaje mi się, że to powietrze.
    • ciężko ruszyć płynie, ale podobno te modele fabii tak mają (dodam, że w żadnym z 5 poprzednich samochód takiego problemy nie miałem), przy puszczaniu sprzęgła silnik spada z 1300-1500 obrotów na 1000 na dosłownie 1 s. i wraca na poprzednie obroty. Efekt, lekkie zadławienie w stylu nauki jazdy - było tak od kiedy kupiłem,
    • w zimę występował problem z odpalaniem - odpalał i gasł, pomagało odpalanie z wciśniętym gazem, odpalał za pierwszym lub drugim, po dodaniu gazu na 2 s. było OK.

    Jakieś sugestie oprócz wykupienia AC i skorzystania z rowu? 😉

  • coś jakby silnik krokowy padł a zwruciłeś jakieś dziwne objawy przed tym wszystkim co się dzieje

  • [quote="tygrys445"]coś jakby silnik krokowy padł a zwruciłeś jakieś dziwne objawy przed tym wszystkim co się dzieje[/quote]

    Silnik krokowy odpowiada za obroty na biegu jałowym (postój, zmiana biegów, najczęściej objawia się falowaniem obrotów na postoju)... Co do objawów to wszystko opisałem powyżej. Innych brak.

  • Witam.
    Zrób:

    • czyszczenie i adaptację przepustnicy
    • Sprawdź sprzęgło
    • sprawdź katalizator czy nie jest zapchany.
    • silnik krokowy można też wyczyścić lub wymienić na nowy ale to bym raczej na końcu zrobił.

    Z twojego opisu wygląda że masz coś ze sprzęgłem.

  • Witam
    Jestem tu nowy ale mam dosc podobny problem.
    Posiadam skode fabie 2005 r 1.4 16v 75km oznaczenie silnika BKY przebieg ok 102 tys km
    Problem w tym ze auto nie ma mocy w całym zakresie i na obrotach ok 2100 zaczyna szarpac silnikiem(nie da sie jechac jednostajnie na tych obrotach) jak juz miniesz te obroty to pozniej autem juz nie szarpie ale brak mocy- przyspiesza jak za kare
    Na biegu jalowym obroty stabilne i silnik wkreca sie do 5 tys obrotow(na jalowym)
    Rozrzad wymieniony mechanik twerzdi ze nieprzestawiony
    spr juz uklad zalonowy jest ok
    nie pojawia sie zaden blad w vagu
    wymienione 4 świece swiece filtr powietrza, 1 cewka zaplonowa( spalila sie tydzien temu wymieniona ale problem pozostał)
    Rok temu zmienialem 2 katalizator na zamiennik uniwersalny
    a przepustnice czyscielm 6 miesiecy temu plus adaptacja.

    W jaki spsoób moge spr czy wydech nie zapchany??
    Co jeszce powinnienem sprawdzic

    Bede wdzieczny pozdrawiam
    Przemek

  • Sprawdź wężyk gumowy odmy.Powinien iść od filtra powietrza do korpusu silnika.Sprawdź czy ne ma na nim pęknięcia (na łączeniach).Silnik może się tak zachowywać jak dostaje lewe powietrze.Miałem tak co prawda w innym aucie ale objaw ten sam.Napisz co wyszło.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  • Problem rozwiązany? Może wtryski zabrudzone, albo pompa do wymiany?

Log in to reply