ABS Problem

Topic created · 8 Posts · 1330 Views
  • Posiadam Fabię z 2003 roku, od kilku dni zapaliła mi się kontrolka ABS i trakcji. Mój mechanik uważał że to czujnik abs, po podłączeniu do komputera stwierdził że to prawy przód. Jednak czujnik nie fałszował prędkości tylko tak jakby go nie było. Po zamianie czujnika dalej problem występuje.
    Stwierdził że musimy sprawdzić dokładnie przewody, a jak nie przewody to padł modem abs.

    Co o tym sądzicie, jest tak jak mówi?
    Podobno (tak przynajmniej mówił) modem abs się tak jakby regeneruje. Trzeba go wysłać po tygodniu przychodzi. Koszt wymiany tego modemu już ze wszystkim wycenił na mniej więcej 500zł.
    Może lepiej kupić używany, nie wiem.
    Proszę o rady i ewentualną pomoc w tym czy faktycznie jest tak jak mówi?

    Ps.Po podłączeniu nowego czujnika nie wykasowywał błędów, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie?
    Na akumulatorze sprawdzał też bezpieczniki.

  • Witam.
    Czujników abs-u jest wiele. Większość z nich to są mniejsze lub większe wpadki. Znajomy kupił czujnik i był zepsuty pomimo tego że był nowy. Ja osobiście nie byłbym taki chętny do zmiany sterownika abs-u bo to duży koszt a używki nie są tanie.

  • Nie "modem", tylko "moduł". 🙂 <!-- s:) -->

    Co do czujnika - domyślam się, że mechanik sprawdził w czasie jazdy bloki pomiarowe, które odczytują prędkość obrotową na każdym kole i na tej podstawie ustalił, że jeden czujnik nie działa?
    W pierwszej kolejności skasowałbym błędy po wymianie czujnika, bo błędy w układzie ABS = wyłączenie ABSu przez sterownik. Tak dla bezpieczeństwa.

    Jeśli to by nie pomogło, to pomierzyłbym oscyloskopem sygnały z tego czujnika (podnieść auto, podłączyć oscyloskop pod przewody, zakręcić kołem przy włączonym zapłonie).
    Jeśli brak sygnału, to sprawdziłbym, czy na przewodach nie ma przebicia do masy, albo do plusa.
    Jeśli z przewodami byłoby wszystko ok to wtedy skupiłbym się na czujniku.

  • [quote="zlloty"]Nie "modem", tylko "moduł". 🙂 <!-- s:) -->

    W pierwszej kolejności skasowałbym błędy po wymianie czujnika, bo błędy w układzie ABS = wyłączenie ABSu przez sterownik. Tak dla bezpieczeństwa.
    .[/quote]
    No faktycznie moduł, przejęzyczenie :hyhy:
    A błędów mi nie skasował, co mnie zdziwiło troszeczkę...

  • Tak się jeszcze zastanawiam czy ma znaczenie w tej mojej awarii to że 4 miesiące temu zmieniałem piasty z łożyskami w swojej fabii??

  • Może mieć znaczenie. I to duże.

  • [quote="ETHYL2048"]Może mieć znaczenie. I to duże.[/quote]
    to znaczy?

  • [quote="prot1979"][quote="ETHYL2048"]Może mieć znaczenie. I to duże.[/quote]
    to znaczy?[/quote]
    Mógł zostać uszkodzony pierścień od ABS lub lewa i prawa strona ma różne pierścienie i system glupieje.
    Podlacz kompa i w 2 osoby sprawdź odczyty z kół w grupie abs-u.

Log in to reply