Wtyczka - urwany kabel od czego ???

Topic created · 16 Posts · 2632 Views
  • Wie może ktoś od czego jest ta wtyczka ?? ta większa do od sondy ale ta pod spodem nie mam zielonego pojęcia a zauważyłem że jest jeden przewód urwany

  • Pytanie troche dziwne, bo napisal bys dane auta, a dwa to tak czy siak widac skad sie urwal bo wtyczka jest dwupinowa, to trzeba wyjac stary/urwany pin z tej wtyczki, zarobic nowy i wsadzic w w wtyczke.
    Patrzac na foto to wyglada mi ten przewod na niebieski i moze byc od alternatora do kontrolki akumulatora w liczniku. Jak przekrecasz kluczyk to swieci sie kontrolka akumulatora? Bo jesli nie to ten przewod wlasnie od tego jest, a i nie masz ladowania na niskich obrotach.

  • Fabia 1.4 16v 75Km 2001r. silnik AUA wersja comfort.
    Wiem że kabel jest z tej wtyczki, tylko chciałem się dowiedzieć od czego to może być 🙂 <!-- s:) -->

  • Może to od drugiej sondy? (z tego co widziałem silnik ma dwie sondy) Może ktoś będzie miał dokładne schematy to precyzyjnie określi co to za wtyczki

    Nie zmienia to jednak faktu że powinno być naprawione 😉 <!-- s;) -->

  • Ten temat byl poruszany juz wielokrotnie.
    To jest wtyczka od ukladu wzbudzajacego alternatora.
    Urywa sie w prawie kazdej Fabii przed face lifting, bo
    niebieski kabelek jest za krotki.
    Masz wtedy ladowanie akumulatora dopiero przy obrotach wyzszych niz 2500 - 3000.
    Przy nizszych obrotach alternator nie laduje akumulatora.
    Wielu posiadaczy Fabii juz wydalo kupe forsy na nowy akumulator albo alternator, a winny jest prawie zawsze ten niebieski kabelek.

  • [b]nowynh[/b], jak Ci potrzebny nowy pin z kabelkiem to mam taki. Napisz do mnie to wyślę.

  • Koledzy, w którym miejscu jest ta wtyczka bo niemogę tego miejsca jakoś zlokalizować.

  • Trzeba podniesc samochod, zdjac plastikowa oslone pod silnikiem i na skrzyni biegow znajduje sie katownik, na ktorym sa zamocowane 2 wtyczki. Tak jest przynajmniej w mojej TDI.

  • Mam podobny problem tzn bardziej objawy bo problemu szukam. Przy odpalaniu brak ikony aku na szafie, po uruchomieniu brak ladowania do momentu przygazowania do 2tys. W kompie błąd regulatora napięcia. Usterka wystąpiła juz jakis czas temu ale nie zwróciłem jakos na to uwagi. Chciałem juz wymienic ten regulator napięcia a tu niestety takiego jak mam w aucie nigdzie nie można dostac. Koszt nie zbyt duzy ok 120zl boscha ale musze poczekać ok 4tygodni. Myślicie ze w wersjach po fl tez jest szansa ze ten kabelek jest zbyt krótki?

  • Kabelek nie musi byc zaraz urwany, czasami koroduje zlacze. Nic prostszego jak podjechac na kanal i sprawdzic.

  • [quote="Marek"]podjechac na kanal[/quote]
    Czemu zaraz na kanał? Wystarczy podnieść na lewarku.

  • Na samym lewarku pod samochod bym nigdy nie wszedl. Jeszcze mi zycie mile. Lewarek i podpora w postaci odpowiedniego trojnoga albo czegos solidnego w tym guscie.

  • Kurcze.
    Sprawdziłem i u mnie kontrolaka od akumulatora wcale się nie pali.
    Ani po przekręceniu kluczyka ani po odpaleniu silnika (dodam, że w zimie po miescie mialem klopoty z ladowaniem aku = szybko sie rozladowywal).

    F1 2003r.
    1.9 TDI
    przebieg 398 tys. km 🙂 <!-- s:) -->

  • Bo kontrolka się nie będzie palić, a bateria będzie się rozładowywać dopóki pierwszy raz nie zakręcisz obrotów coś na 2500, dopiero wtedy masz ładowanie do momentu jak znów nie zgasisz silnika. Najprościej by to sprawdzić miernik w rękę i sprawdź ładowanie tuż po odpaleniu silnika bez przegazowania.

  • Zlutowałem i wszystko działa 🙂 <!-- s:) -->)
    Po przekręceniu kluczyka zapal się kontroka od akumulatora a po odpaleniu silnika gaśnie, wcześniej w ogóle się nie zapalała i miałem przez to miałem problemy z rozładowywaniem aku.

    Pzdr.

  • Jaka masz lutownice? Cos sie dlugo nagrzewa! Od 1 maja do 16 wrzesnia! 😛 <!-- s:P -->

Log in to reply