[F1] 1.4 16V problemy z odpalaniem - dopiero za 3 razem

Topic created · 15 Posts · 11430 Views
  • Pojechałem rodziców Fabią 1.4 16V + LPG 2007r. na uczelnię. Po całej nocy auto normalnie zapaliło. Po przejechaniu 3km z pod noclegu pod uczelnię, 1,5godz. wykładu miała problemy z odpaleniem. Za pierwszym razem kręciła i nic. Za drugim weszła na bardzo niskie obroty i zgasła. Za trzecim normalnie zapaliła.

    Wcześniej jeździłem też tym autem pali normalnie na zimnym i na ciepły. Po prostu czasem jak postoi jakiś czas to właśnie tak pali za 3 razem.
    Jak jeździłem do pracy to rano odpala normanie, po 8 godzinach pracy czasem ma problemy z paleniem, czasem nie. Od czego to zależy?

    Świeci się check engine który jakiś czas temu skasowałem i znowu się zaświecił. Dokładne błędy wrzucę w poniedziałek. Tymczasem na co jeszcze zwrócić uwagę aby poprawnie zdiagnozować usterkę?

    Dodam tylko, że mam jeszcze 2 takie same Fabie w domu więc jak coś można podmienić do sprawdzenia to nie ma problemu ;] Te same silniki, ale nie mam takich problemów.

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • Może być za to odpowiedzialny czujnik temperatury - jeśli to on, to wyjdzie po zczytaniu błędów z komputera.
    Masz LPG - może też być taka sytuacja, że zalewa silnik bo dawkowana jest i benzyna i LPG - kiedyś widziałem takie uszkodzenie w innym samochodzie, czasami ledwo załapywał i się zalewał, czasami nie zaskakiwał w ogóle. Pojeździj jakiś czas tylko na benzynie - może to właśnie instalacja gazowa daje w kość.

  • Oto błedy które odczytałem Vag Com-em:

    [quote]Address 01: Engine
    Controller: 03C 906 024 AB
    Component: MARELLI 4HV 0889
    Coding: 0000071
    Shop #: WSC 00000
    4 Faults Found:
    17520 - Oxygen (Lambda) Sensor Regulation: Bank 1: System too Rich
    P1112 - 000 - -
    16415 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0031 - 000 - Please Register/Activate - Intermittent
    16688 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0304 - 000 - Please Register/Activate - Intermittent
    16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
    P0304 - 000 - - - Intermittent
    Readiness: 0010 0101


    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 6Q0 907 379 AF
    Component: ABS 8.0 front H05 0002
    Coding: 0002107
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.[/quote]

    Odczyt z Polskiego Vaga:

    [quote]17520 Regulacja lambda strona1 - mieszanka za bogata
    zbyt duża oporność
    16415 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 regulacja podgrzewania - sygnał za mały
    zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
    16688 Brak zapłonu cylinder 4
    zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
    16688 Brak zapłonu cylinder 4
    zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY[/quote]

    Skasowałem błedy i w zgasła kontrolka Check Engine i w polskim Vagu wyświetlił się komunikat: Brak błędów :super: <!-- s:super: --> W Vag Com-ie wyświetlił się:

    [quote]Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69


    Address 01: Engine
    Controller: 03C 906 024 AB
    Component: MARELLI 4HV 0889
    Coding: 0000071
    Shop #: WSC 00000
    No fault code found.
    Readiness: 0110 0101


    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 6Q0 907 379 AF
    Component: ABS 8.0 front H05 0002
    Coding: 0002107
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.
    [/quote]

    Zrobiłem jazdę próbą i nic się nie wyświetliło. Obawiam się, że problem pojawi się znowu po przejechaniu kolejnych kilkunastu kilometrów. Kiedyś skasowałem chyba te same błędy i znowu się po jakimś czasie pojawiły.

    Ostatnio jeżdżąc na gazie przed dojazdem do domu przełączyłem na benzynę i zgasiłem go na benzynie. Rano niestety, ale problem nie ustąpił więc podejrzewam iż nie jest to wina gazu.

    Zauważyłem również, że temperatura pokazywana na komputerze praktycznie zawsze jest równa 4.5 st.C, czasami 2.5 st.C W mrozy tylko czasami pokazywało ujemną temperaturę.

  • OK - to nie będzie raczej czujnik temperatury cieczy, bo wtedy jest inny kod błędu.

    A tak zapytam - kiedy świece były zmieniane? Może pada cewka na 4 cylindrze - próbowałeś podmieniać? Spróbuj zamienić tę z czwartego cylindra z jakimś innym, zobaczysz, czy błąd pójdzie za cewką, czy zostanie na tym samym cylindrze.

  • Zapomniałem dopisać, że dzisiaj po powrocie z pracy zaczeła migać kontrolka Check Engine i auto zaczeło dziwnie chodzić, tak jakby nie na wszystkie cylindry, brak mocy. Zgasiłem, zapaliłem od nowa i wszystko normalnie. Świece wymienione na nowe, aczkolwiek podczas wymiany [b]wszystkie były mokre[/b] :zdziwko: <!-- s:zdziwko: --> . Założony nowy akumulator.

    Co do mocy to odczuwam jej brak na zimnym silniku. Taka przydżumiona jest i słabo wkręca się na obroty. Potem wydaje mi się, że jest ok.

  • Wymiana czujnika nic nie da.
    Masz padnięty pierwszy katalizator - ten zaraz za kolektorem wydechowym. Mam ten sam problem. Generalnie jest to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ masz sypnięty katalizator, ten nie "dopala" spalin, przez co sonda podaje złe pomiary i silnik odpala na ubogiej mieszance, stąd problemy z rozruchem. Wygląda to pewnie tak:

    • przekręcasz kluczyk i auto pali z wyczuwalnym oporem. Wskakuje najpierw na ~800-900 RPM, silnik trochę szarpnie, potem wchodzi na 1100 RPM (dzieje się to szybko, ale widać każdy z etapów wyraźnie) i jest już wszystko OK. Walczyłem z tym i teraz czekam na przypływ funduszy, co by ogarnąć nowy katalizator (700 PLN). Całe szczęście, że w BKY i nowszych pierwszy KAT nie jest zintegrowany z kolektorem tylko do niego dokręcany. 😉 <!-- s;) -->
  • [quote="Super8"]
    Masz padnięty pierwszy katalizator - ten zaraz za kolektorem wydechowym.[/quote]

    Raczej pierwsza sonda ...

  • [quote="MirekS"][quote="Super8"]
    Masz padnięty pierwszy katalizator - ten zaraz za kolektorem wydechowym.[/quote]

    Raczej pierwsza sonda ...[/quote]

    Raczej nie. Sondy nie padają. A katalizatory w BKY - nowe katalizatory, które nie są zintegrowane z portkami/kolektorem to jedna wielka ch*jnia jest. ;|

  • Zrobiłem mały test. Przełożyłem cewkę z cylindra 4 na 2 i teraz problemy z odpalaniem są takie same. Czekam tylko na pojawienie się check engine i jak pokaże błąd na 2 cylindrze to już pierwszą przyczynę będę miał.

    Co do oznaczenie silnika to u mnie jest dokładnie BUD - 1.4 16V 80KM.

  • Po przełożeniu cewek te same błędy 😕 <!-- s:/ -->

    [quote]17520 Regulacja lambda strona1 - mieszanka za bogata
    zbyt duża oporność
    16688 Brak zapłonu cylinder 4
    zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
    16688 Brak zapłonu cylinder 4
    zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY[/quote]

    Co jeszcze sprawdzić? Ogólnie samo odpalanie to nie problem bo w ostatnim czasie jeżdżąc na gazie praktycznie cały czas zaczyna mrugać check engine i po jakimś auto zaczyna jakoś inaczej i znacznie traci na mocy.Zgaszenie i odpalenie pomaga na jakiś czas jazdy. Potem kolejny raz ten sam zabieg.

  • Szykuj kasę na cewki. Migający check oznacza przerwy w zapłonie (missfire).

  • [quote="Sev"]Szykuj kasę na cewki. Migający check oznacza przerwy w zapłonie (missfire).[/quote]

    Ciągle to badam. Od kilku dni jeżdzę tylko na benzynie i żaden check engine się nie wyświetlił, ani nie mrugał. Prawdopodobnie zatem problem leży po stronie LPG 😕 <!-- s:/ -->

    Inna historia to problem z odpalaniem który jest nadal, ale tylko wtedy jak go zagaszę, zapalę, zgaszę i kolejny raz nie chce zapalić. Na zimnym pali od jednego obrotu rozrusznika.

  • Cześć,

    Mam bardzo podobny problem PB+LPG, zawsze świecił się 'check engine' i pokazywał błąd sondy lambda, ale jeździł bez problemu. Zaczęło się początkowo gasł silnik na biegu jałowym lub przy dojeżdżaniu do świateł i pewnego razu stracił moc, na gazie w ogóle nie miał siły, tak jakby nie palił na jeden cylinder+mrugał check engine. Dodam, że po przełączeniu na benzynę jakoś dojechałem na parking i po 30 minutach odpalił za drugim razem na PB i pojechałem, na gazie nie było sensu. VAG pokazywał nadal błąd lamby+wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Problemy są tylko na gazie i jak po ssaniu obroty zejdą do 800 obrotów, wtedy zaczyna się problem, na PB jeździ bez problemu i check engine czasami się zaświeci i zgaśnie.
    Została wyczyszczona przepustnica+adaptacja, wymienione świece, wymieniona cewka na 3 cylindrze. Dodam, że jak zgaśnie to za 3 razem dopiero odpala i to na benzynie. W czym problem?Kolego elpolacco w czym był u Ciebie problem?

  • Cześć,
    wiem, że temat archiwalny jak egipskie piramidy, ale jak to się skończyło? Czy są na formum jeszcze uczestnicy tej dyskusji?
    Mam dokładnie ten sam problem w fabii 1.4 16v (odpalanie za trzecim razem jak opisywał kolega Super8) i nikt (włączenie ze 'specjalistami') nie jest w stanie ustalić przyczyny. Różne inne rzeczy zostały wymienione bądź wyeliminowane (cewki, aku, rozrusznik, świece) Czy to padnięty katalizator? Pomóżcie 🙂 <!-- s:) -->

    Ps. naszukałem się i nie umiem zmienić wersji silnika i modelu samochodu w avatarze. Jeżdzę fabią 1 kombi z silnikiem 1.4 16V, silnik w wersji BUD 59kW. Przebieg ok. 200 tysi...

    Z góry dzięki za wszelkie porady.

  • masz lpg?

Log in to reply