Witaj na forum Fabia Club Polska

Dziwaczna awaria przy naprawie szyby :)

Topic created · 4 Posts · 1012 Views
  • Witam forumowiczów,

    Spotkałem się z przedziwną awarią której przyczyny nie mogę znaleźć.
    Po kolei 🙂 <!-- s:) -->
    Skoda Fabia 1.4 MPI 2001 wersja Comfort.
    Zaczeło się od zerwanej linki w elektrycznym układzie podnoszenia prawej przedniej szyby.
    Przy demotażu uruchamiałem kilka razy siłownik aby odplątać toto i w pewnym momencie siłownik przestał działać, tuż przed tym słyszalnie się męcząc.
    Pomyślałem, że pewnie bezpiecznik , a że udało się problem rozwiązać to poskładałem wszystko i chciałem uruchomić silnik.

    I tutaj niespodzianka :?
    Pali się kontrolka EPC samochód nie startuje ( cyka przekaźnik ale rozrusznik nie startuje) 😞 Podejrzewałem bezpiecznik - wszystkie są sprawne (włącznie z tymi przy aku) a nie działają aktualnie w aucie następujące elementy:

    • elektryczne podnoszenie szyb (są dwie przednie obie nie działają)
    • kierunkowskazy
    • elektryczne otwieranie bagażnika
    • światła awaryjne

    Inne komponenty elektryczne pracują bez problemu:

    • wentylator nawiewu
    • światła mijania i drogowe
    • centralny zamek (kluczykiem w drzwiach)

    Podpiąłem się komputerem - silnik nie pokazuje żadnych błędów 😞
    Zapala się czasami kontrola informująca o niskim poziomie płynu chłodniczego, ale wcześniej też się czasem zapalała ale z rozruchem problemu nie było.
    Co to za cholera może być bo od rana siedzę i pomysyły mi się już skończyły a auto nie jeździ 😞

    Pozdrawiam,

  • Sprawdź sobie wiązkę główną czy jest cała, oraz czy nie jest zamoknięta.Co do podnośnika szyby to raczej nie jest on winny reszty awarii.

  • [quote="marcing040381"]Sprawdź sobie wiązkę główną czy jest cała, oraz czy nie jest zamoknięta.Co do podnośnika szyby to raczej nie jest on winny reszty awarii.[/quote]

    Co znaczy wązkę główną ? Gdzie to się znajduje ?

    Pozdrawiam

  • Słowa kluczowe "słynna wiązka". Chodzi o wiązkę biegnącą na podłużnicy samochodu, od strony akumulatora, pod filtrem powietrza. Jest tylko jedna jedyna taka, rozpoznasz ją. Pomacaj ją na okoliczność wilgoci i ew. bagienka. Spróbuj poruszać nią i sprawdź, czy to coś daje. Akumulator sprawny? Jakie napięcie? Było kiedykolwiek grzebane przy instalacji, może jakaś masa spadła?

Log in to reply