Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Półosie Fabia 2

Temat utworzony · 25 Posty · 5291 Wyświetlenia
  • Witam.
    W mojej Fabii 2 1,4 16v z 2010 zauważyłem pół roku temu wyciek oleju w okolicy miski olejowej. Olej był rozchlapany po misce i po półosi. W serwisie uszczelniali miskę olejową bo taka była ich diagnoza. Dzisiaj patrze pod samochód czy wszystko ok a tu znowu jakiś olej rozchlapany. Olej widać na półosiach przy skrzyni biegów. Ostatnio przez pewien czas coś zaczęło mi huczeć w samochodzie - czyżby skrzynia z braku oleju?
    Daje przykładowe zdjęcie gdzie jest olej i jakie elementy się "pocą".
    Czy to simeringi półosi? Czy mogę walić od razu do serwisu z reklamacją?
    Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Jest jakiś korek?

  • [quote="grzegorz2k"]Olej widać na półosiach przy skrzyni biegów[/quote]
    możliwe że puszczają uszczelniacze na skrzyni. - jaki masz przebieg ?
    [quote="grzegorz2k"]Ostatnio przez pewien czas coś zaczęło mi huczeć w samochodzie - czyżby skrzynia z braku oleju? [/quote]
    możliwe.
    [quote="grzegorz2k"]Czy mogę walić od razu do serwisu z reklamacją? [/quote]
    jak masz gwarancje to ja bym jechał.
    [quote="grzegorz2k"]Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Jest jakiś korek? [/quote]
    jest, jak bedziesz w serwsie to niech sprawdzą poziom.

  • przebieg 40000 km. Samochód na gwarancji. Wcześniej ściągali mi miskę i uszczelniali, prawa pół oś była zachlapana i cały plastikowy u góry kolektor, myślałem że to od miski wszystko zachlapane ale widzę teraz że lewa pół oś jest taka sama. I teraz widzę że z jedna część miski też się poci pewnie źle ją uszczelnili.

    Jaki klucz zastosować do tego korka wlewowego w skrzyni, ktoś mi może podać namiary na taki klucz?

  • Proponuję weź pędzelek nieco benzyny i umyj to ładnie, a potem każdego dnia obserwuj gdzie pojawi się wyciek, dopiero wtedy uderz do serwisu w ramach gwarancji. Z doświadczenia wiem, że lepiej ASO naprowadzić by usunęli usterkę RAZ i skutecznie, jak sami będą dochodzić to będziesz jeździł kilka razy.

  • Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni za pomocą korka wlewowego po prawej stronie skrzyni patrząc od tyłu samochodu. Odkręciłem go prawie do końca. Olej się polał więc poziom jest ok. Dokręciłem korek z umiarem. Korek jest na imbus 17mm. Wszystko wyczyściłem benzynką i zobaczymy czy nie będzie jakiś wycieków. Jak poleciało troszkę oleju to nic nie zaszkodzi?
    Prrawa pół oś ma przy łączeniu ze skrzynią taka osłonę gumową lewa tego nie ma i widać szczelinę w skrzyni i simering chyba dalej jest , tak ma byc?

  • Dzisiaj wjechałem na kanał. I znowu widzę olej na plastikowym kolektorze. Wycierałem kolektor 2 tygodnie temu. I znowu mokro. Zrobiłem zdjęcie. Z czego ten olej się bierze? Czy miska znowu puszcza i chlapie na przegub półosi czy właśnie ze skrzyni tym przegubem chlapie do góry na kolektor i resztę elementów .
    http://zapodaj.net/3c7a0e590a66f.jpg.html<!-- m -->

  • a to druga fotka - kolektor
    http://zapodaj.net/a0add9b9f3808.jpg.html<!-- m -->

  • Jeśli masz gwarancję, to czemu nie pojedziesz do ASO ?

  • Byłem ostatnio i wyczyścili tylko wszystko , powiedział mechanik ,ze ze skrzyni na pewno nie cieknie. Mam dosyć
    tego ASO poczekam trochę znowu jak zachlapie i podjadę do innego miasta.

  • to podjedź jeszcze raz i powiedz że znów to samo. Mam u mnie w ASO zaprzyjaźnionego mechanika no i od tego się w sumie zaczyna 🙂 czyszczenie - obserwacja itd. jak nie pomaga to diagnozują dalej. Cierpliwości, a jak naprawdę nie pomoże to inne miasto. 🙂 <!-- s:) -->

  • A na co obstawiacie , co może cieknąć? Tym z serwisu trzeba pokazać palcem i wszystko powiedzieć dopiero wtedy coś dobrze zrobią i przy tym nie rozbiorą pół samochodu. Tak więc miska olejowa klejona była, olej jest rozchlapywany przez ten przegub półosi do góry na kolektor, jest taka równa smuga oleju .

  • [quote="grzegorz2k"], co może cieknąć? .[/quote]

    1. rozgrzany smar z przegubu,
    2. olej ze skrzyni przez uszkodzony uszczelniacz.

    nic więcej tam nie ma.

  • [quote="kapi"][quote="grzegorz2k"], co może cieknąć? .[/quote]

    1. rozgrzany smar z przegubu,
      [/quote]

    U mnie tak było, sprawę rozwiązała opaska elektryczna.

  • Byłem ponownie w serwisie ale w innym mieście - Lublin. Cieknie właśnie ten smar z przegubu wewnętrznego. Z jednej strony bardzo dużo i chlapie po silniku i kolektorze. W serwisie powiedzieli że dokręcili śruby przegubu i wyczyścili wszystko . Mam znowu obserwować. W lutym kończy mi się gwarancja więc ile można czekać aż mi to naprawią. Jak mi wywali cały smar to szlak mi trafi przegub. W ciągu tygodnia po wytarciu pojawia się plama i krople jakby oleju. A co to są opaski elektryczne ? Opaski się daje na osłonę gumową, a u mnie wali olej jakby z pod tej blaszanej osłony przegubu przykręconej śrubami.

  • MirekS ja u siebie również zauważyłem takie pocenie się.Jest to smar zabrudzony kurzem o konsystencji sadzy.Nie ma żadnego widocznego wycieku i nie mam objawów jak opisywane powyżej zachlapanie silnika czy miski olejowej.W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy także powinienem zadziałać niezwłocznie w tej kwastii stosując w/w opaskę?Czy nie powinienem się martwić?Zdaję sobie sprawę że zabrudzenie czy wilgoć skraca żywotność przegubu.

  • W poniedziałek wytarłem wszystko do sucha. Dzisiaj jest piątek i już jest plama czegoś rzadkiego z przegubu na kolektorze. Jak pojeżdżę dłużej to będą wisiały krople. Wygląda to jakby rzadki jasny olej. Przy samej skrzyni jak wchodzi oś jest suchutko, chlapie z tego przegubu. Może uszczelka w tym przegubie puszcza smar? A boje się że jakoś ze skrzyni przedostaje się olej do przegubu - jest to możliwe? Przegub prawy mocno chlapie lewy przegub tylko brudzi lekko , możliwe by było że z obu stron ze skrzyni olej do przegubów by się dostawał?

  • To jak tam opaska nic nie da, u mnie było inne miejsce.

  • z tego co wnioskuję - pisz maila do Poznania - siedziby importera. niech wskażą serwis który jest w Twojej okolicy i jest kompetentny do usunięcia tej awarii.
    nie bacząc na koniec gwarancji - usterke zgłaszałeś wiec tym bym sie nie przejmował. - oczywiście każde zgłoszenie i próbe usunięcia awarii masz wbite w książkę ?

    tak sie jeszcze zastanawiam - czy samochód czasem nie spadł z lawety i nie uszkodził zawieszenia, taka usterka nie jest "normalną" - zapytaj u sprzedawcy o protokół transportowy.