[F1 i F2] Olej silnikowy - dieslowy do benzyniaka

Topic created · 3 Posts · 485 Views
  • Ostatnio sie zorientowałem, że przez pomyłkę mechanik zalał mi silnik olejem przeznaczonym do diesli. Trochę poczytałem i dowiedziałem się ze źródeł forumowych i literatury, że olej do diesli ma silniejszy odczyn zasadowy, gdyż w oleju napędowym występują śladowe ilości siarki, przez co przy spalaniu powstaje kwaśny odczyn, który jest neutralizowany zasadowym olejem silnikowym. W przypadku spalania benzyny odczyn nie jest aż tak kwaśny, przez co oleje silnikowe do benzyny nie muszą mieć tak dużego odczynu zasadowego.
    Standardowo przy wlaniu oleju przeznaczonego dla diesla do benzyniaka elementy silnika zaczynają ulegać zasadowemu odczynowi oleju (nie są odporne na środowisko zasadowe).
    I teraz pytanie - jaki olej stosować w przypadku instalacji LPG? W LPG są również śladowe ilości siarki pochodzące z dodatków zapachowych, co sugerowałoby stosowanie oleju przeznaczonego do diesli. Czy takie rozumowanie jest słuszne?

    Od razu piszę, że jestem niemal kompletnym laikiem z chemii (stąd nieprecyzyjne używanie terminologii) oraz skład, jak i proces spalania paliwa z chemicznego punktu widzenia bardzo uprościłem, dlatego proszę o wypowiedź kogoś, kto się w temacie orientuje.

  • Ja rozkminiłem ten temat w troszkę inny sposób, ale wtrącę swoje trzy grosze 😛 <!-- s:P -->
    Otóż jak z kolegami doszliśmy do wniosku to zalanie oleju diesloweskiego do benzyniaka nie jest zbrodnia. Wg nas odwrotnie jest wykluczone. A chodzi o stopień sprężania. W benzyniakach to 12-15 atmosfer, a w dieslach ze 30. Więc jak dla mnie to olej dieslowski musi wytrzymać dużo więcej cierpień, zatem się nadaje. Pytanie tylko co z obrotami. Diesle mają powiedzmy 5-6, a benzyniaki nawet dwa razy tyle. Oczywiście w moim modelu problem ten został rozwiązany poprzez włożenie silnika, który czerwone pole ma chyba 5.5tys, a nikt nie ciśnie silnika do końca 😛
    Poprawcie mnie jeśli sie mylę 🙂

  • [b]zlloty[/b], temat związany z olejem dla benzyny na OCP ma chyba ze 180 stron..... kazdy ma coś do powiedzenia 🙂 <!-- s:) -->

    u siebie teraz używam MOtula, w F1 używałem MOtula, oczywiście z zachowaniem norm VW. i przykładowo spotkałem sytuację, gdy olej 505.00 lali do diesla, a jest "przeznaczony" do benzyny. albo 502.00 ....

    nawet 505.01 jest dopuszczony do benzyny w jakiś tam warunkach, a jest wręcz wymagany dla TDI PD.

    tak więc, zachowanie normy VW dla mnie jest wazniejsze, niż to, czy jest dla ON czy PB 🙂

    ps.
    obecnie mam Motula X-Cess 8100 w normie 502.00/505.00 a jakie on ma "W" to nie wiem 🙂

    [url=http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26202]>klik<[/url] - link do OCP (nie trzeba sie logować)

Log in to reply