[F1] [F1] stuki z prawej strony

Topic created · 7 Posts · 5065 Views
  • Witam,

    nie znalazłem idealnie takiego samego problemu więc zwracam się o pomoc.
    Mam następujące objawy:

    • podczas jazdy na nierównej nawierzchni słychać stuki z prawej strony, najprawdopodobniej z przodu. Nie jest to ważne czy jadę prosto czy skręcam słychać stuki.
    • ostatnio też zauważyłem, że na postoju przy zgaszonym silniku kręcąc szybko kierownicą w obie strony także słychać podobne stuki (najprawdopodobniej ta sama przyczyna). Przy czym warto zaznaczyć, że stuka kręcąc w lewo, pracając w prawą stronę jest cisza. Wydaje się, że to stuka w okolicach przedniego prawego koła, ale pewności nie mam.

    Auto jest z 2004 roku, 1.2 AZQ, sedan, przebieg 75 000.

    Pojechałem do znajomego mechanika - amatora na kanał i powiedział, że zawieszenie jest ok. Stwierdził, że to najprawdopodobniej przekładnia, albo maglownica, ale pewności nie miał, bo się na tym podobno nie zna.

    I tutaj proszę o pomoc, czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i czy wie co może być przyczyną. Znalazłem parę podobnych postów, ale nigdzie nie było podanej przyczyny. Chcę uniknąć sytuacji, że po wizycie na warsztacie wymienią mi pół zawieszenia, a stuki nadal będą występować, ale powiedzą, że i tak trzeba było to zrobić. Nie muszę dodawać, że poza tymi stukami auto prowadzi się normalnie.

    Pozdrawiam

  • sprawdz łożysko macpersona ,chyba to tak się piszę ,też tak miałem z lewej strony ,aby sprawdzić chwyć rękoma za zwój sprężyny i sprubój ją skręcać czyli ruszaj w lewą iprawą stronę jeżeli wyczujesz przeskoki i jakies pykania to napewno jest to łożysko .

  • [b]lipcik[/b], przyczyn może być kilka.
    Jak już wspomniano łożysko, ale przy okazji sprawdź resztę tzn

    • czy nie ma wycieku z amortyzatora
    • sprężynę, czy nie czuć jakiegoś nadpęknięcie
    • problem może być też w sworzniu dolnym wahacza;
    • końcówka drążka;
    • no i oczywiście łącznik stabilizatora i tuleje wahacza.
      Nie typował bym przegubu bo dzwięk jak pisałeś jest słyszalny tylko przy skręcie w jedną stronę.
      Rozejrzyj się dobrze w temacie zanim kupisz części.
      Może to coś drobnego.
      Mogę tylko tyle podpowiedzieć bo nie napisałeś za wiele o tym dźwięku.Czy jest głuchy, brzęczący lub metaliczny.
  • [quote="marcing040381"][b]lipcik[/b], przyczyn może być kilka.
    Jak już wspomniano łożysko, ale przy okazji sprawdź resztę tzn

    • czy nie ma wycieku z amortyzatora
    • sprężynę, czy nie czuć jakiegoś nadpęknięcie
    • problem może być też w sworzniu dolnym wahacza;
    • końcówka drążka;
    • no i oczywiście łącznik stabilizatora i tuleje wahacza.
      Nie typował bym przegubu bo dzwięk jak pisałeś jest słyszalny tylko przy skręcie w jedną stronę.
      Rozejrzyj się dobrze w temacie zanim kupisz części.
      Może to coś drobnego.
      Mogę tylko tyle podpowiedzieć bo nie napisałeś za wiele o tym dźwięku.Czy jest głuchy, brzęczący lub metaliczny.[/quote]

    Sprawdź te elementy opisane wyżej , jednak aby to zrobić będziesz potrzebował pomocnika , samemu trudno będzie kręcić sterem i "słuchać zawieszenia"
    To łożysko "macpersona" jeśli się nie mylę nazywa się "poduszka amortyzatora " jest w górnej części zawieszenia (na sprężynie) niech pomocnik kręci sterem a TY chwyć ręką sprężynę , jeśli usłyszysz stuki , powinny być też wyczuwalne na dłoni."Obmacaj" też w trakcie kręcenia końcówki drążków i sworznie zwrotnic.
    Zrób to z też z drugiej strony auta stukanie czasami się "przenosi"

  • Witam,
    starałem się sprawdzić wszystko o czym wcześniej pisaliście i wczoraj zdecydowałem się wymienić łączniki stabilizatorów. Koszt niewielkie (2 x 35), a na jednym wyczuwałem już duże luzy. Po wymianie okazało się, że stuki podczas jazdy już nie występują, co mnie ogromnie cieszy. Wcześniej jednak pisałem, że stukanie słychać podczas jazdy i również na postoju przy szybkim kręceniu kierownicą. Te drugie stuki niestety nie ustąpiły. Wszystko wskazuje na to, że pochodzą one z maglownicy, mniej więcej ze środkowej części. I tu moje pytanie, czy ktoś może wie jak poważna jest to sprawa? Bo podczas jazdy nic już nie słychać, a stuki występują tylko jak ruszamy kierownicą w czasie postoju. Nie ma żadnych luzów i podczas jazdy wszystko działa prawidłowo. Regeneracja maglownicy i jej wymiana tanie nie są, więc wolałbym uniknąć zbędnych kosztów, ale jeżeli to miałoby wpływ na bezpieczeństwo to nie zamierzam ryzykować.
    Pomógl rozdane 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam,a u mnie dziwnie też coś stuka ale tylko jak jest zimniej na polu lub pada deszcz jak jest ciepło wszystko jest ok.Co to może być.

  • Panowie rozwiązałem problem dziwnych stuków metalicznych z przedniego zawieszenia ,mianowicie wystarczy założyć na pierwszy zwój sprężyny od dołu kawałek gumy ja założyłem węża ogrodowego Panowie rewelka cisza aż miło .Taka drobnostka a szukałem tej ciszy od kilku lat wymieniając gumy na stabilizatorze ,łączniki ,silentblocki a wystarczyło zrobić taki mały zabieg kosmetyczny .Jeśli u was też stuka coś w przednim zawieszeniu zróbcie to co ja a będziecie zadowoleni z jazdy i przyznacie mi racje.

Log in to reply