[F1 i F2] Instalacja HHO hydrooxygenu

Topic created · 3 Posts · 418 Views
  • Witam, czy ktoś z forumowiczów ma jakiekolwiek doświadczenia z użytkowaniem instalacji HHO w swojej Skodzie?. Podobno redukuje spalanie o 30% i może być montowana w aucie z silnikiem benzynowym, ON i LPG.

  • Kolego,...
    Ja się tym zaczynam zajmować ale od Czerwca około 15 tego.
    Z tego co wiem to spalanie można obniżyć nawet do 50%.
    Jak będę coś na ten temat więcej wiedział to dam znać. 🆗 <!-- s🆗 -->

    Pozdro.

  • Z tego, co widzę, to (w skrócie) działa to jak akumulator obsługowy - podczas ładowania dochodzi do elektrolizy i wydziela się wodór i tlen, które są później spalane (utlenianie wodoru, czyli powstaje woda) w komorze spalania. Wylatuje z niej woda i leci przez cały układ wydechowy.
    Energia bierze się z elektrolitu uzupełnianego wodą demineralizowaną + prąd z alternatora (ciekawi mnie bilans energetyczny).

    Poza obniżeniem spalania należy doliczyć koszty instalacji, dodatkowych przeglądów, zużycia silnika* i elektrolitu, wówczas robić kalkulację (przyjmując ostrożnie, że zaoszczędzi sie maksymalnie 25% paliwa).

    Osobiście temat będę z pewnością obserwował, ale obecnie z uwagi na brak danych z praktyki, brak informacji o bilansie energetycznym (chodzi mi o rzetelne dane, a nie marketingową papkę), raczej będę do tematu podchodzil ostrożnie.

    Przy okazji - z tego, co widzę na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=hXCUD5fNAOw<!-- m --> wtryskiwacz montowany jest na wężu dolotowym, czyli coś w stylu instalacji LPG 2 generacji. Ciekawi mnie, jak zareagują na coś takiego sterowniki silnika (i lambda)? Pół biedy, jak ktoś ma LPG z emulacją lambdy. Pewnie taką emulację również trzeba będzie doliczyć.


    informacje uzyskane na stronie http://nawode.com/

      • hurraoptymizm odłóżmy na półkę - większa moc silnika = większe obciążenia, do tego woda jako efekt utleniania wodoru w układzie wydechowym. Oczywiście temperatura wydechu (przynajmniej w jego początkowej części) zamienia wodę w parę wodną, ale i tak przyspieszona korozja niemal pewna.
Log in to reply