[F1] Problem na zimnym na wolnych obrotach

Topic created · 20 Posts · 3989 Views
  • Witam !
    Od jakiegoś tygodnia wystąpił problem. Jak zapalę auto i ruszam to na 1 i 2 chcąc się rozpędzić silnik szarpie, zamula i przestaje. Dzisiaj odpaliłem auto i jak dodałem gazu na wolnych to dosyć mocno nim za szarpało. Problem już raz wystąpił ale jakoś minął, ale nie było szarpania na wolnych na postoju. Silnik 1.4 MPI 68 KM.
    Co to może być ?? Proszę o pomoc .

  • Autko jeździ tylko na benzynie?

  • benzyna. Świece wymieniane przy 150 mam 201

  • [quote="petro.moto"]
    Co to może być ?? [/quote]

    Przepustnica.
    Temat wiele razy przerabiany użyj [b]SZUKAJKI[/b]

  • Przepustnica czyszczona jakiś czas temu w serwisie. Więc to nie to. A po moim stylu jazdy raczej taks szybko się nie zabrudziła. Czasami przepalam auto 😄 <!-- s:D -->

  • może cewka

  • A naszła mnie jeszcze taka myśl . A filtr paliwa ?? bo nie był wymieniany od nowości czyli od 12 lat przez 201 tys. km .

  • sam sobie odpowiedziałeś. Wymień filtr i jak nie pomoże to będziemy myśleć. Nawet jeśli to nie przyczyna problemu to już dawno powinien być wymieniony.

  • Może to być też sonda lambda, bo mam podobne objawy. Wczoraj byłem na przeglądzie okresowym i diagnosta sprawdzał skład spalin. Powiedział, że wskazania delikatnie odbiegają od normy i mogę mieć walniętą lambdę. Niedługo zamierzam wymienić, więc napiszę o wrażeniach z jazdy po wymianie.

  • sonda wymieniana w zeszłym roku na wakacjach. A w ASO powiedzieli że filtra paliwa się nie wymienia :szok: <!-- s:szok: --> no cóż sam będę musiał sobie z tym poradzić. Bo już w jednym serwisie próbowali i powiedzieli że złączki przewodów zapieczone i nie ma ich w hurtowni. ;/

  • Filtr paliwa.. hmm.. czemu mi coś świta, że co 60 kkm powinno się wymieniać.. Ja wymieniałem w swojej fabii.

  • ja wymieniam filtr paliwa przy każdej wymianie oleju 🙂 <!-- s:) --> z resztą tak samo jak i inne filtry.

  • No jeśli byłoby nie wymienialne to nie nazywałoby się filtr 😄 ale nie wiem jak z tymi spinkami u mnie. Bo jak wyżej pisałem w jednym serwisie tylko jedną spinkę zdjęli dwie kolejne były zaparte w boju i nie zeszły 😄 <!-- s:D -->

  • [quote="rufus"]Filtr paliwa.. hmm.. czemu mi coś świta, że co 60 kkm powinno się wymieniać.. Ja wymieniałem w swojej fabii.[/quote]

    w MPI filtr sie nie wymienia...jest dożywotni

  • [quote="kaliope"]w MPI filtr sie nie wymienia[/quote]

    A to nie wiedziałem. Ja mam 16V 😉 <!-- s;) -->

  • jeszcze nigdy nie słyszałem o dożywotnim filtrze ( jakimkolwiek). 😄 <!-- s:D -->

  • [b]petro.moto[/b], kiedyś musiał być ten pierwszy raz 😉 <!-- s;) -->

  • ta dożywotni... dobre 😉 <!-- s;) -->) Ja go wymieniam co 2 lata.
    Dożywotni to on będzie, jak po kilku latach zostanie przeżarty przez syf... nie będzie filtrował i będzie dożywotni 😉

    Szarpie na zimnym silniku? Może czujnik położenia wału? Gdzieś o tym kiedyś było.
    Czyszczenie przepustnicy + KALIBRACJA, po-kasować WSZYSTKIE BŁĘDY, świece, olej, filtry, sprawdzić przewody, czy nie ma lewego powietrza, sonda lambda lub czujnik położenia wału. To moje typy 😉

  • Wczoraj wymieniłem czujnik temperatury silnika. Nie miałem jednoznacznych wskazań, że czujnik jest walnięty, ale miałem pewne podejrzenia co do niego.
    Co zauważyłem po wymianie:

    • silnik trzyma powyżej 700 obr./min (~720-740, a wcześniej spadały do ~690 i silnik pracował nierówno, co było czuć w kabinie)
    • komputer pokładowy pokazuje teraz na biegu jałowym spalanie chwilowe 0,6 - 0,7 l/h (wcześniej nie spadało poniżej 0,7 a bywało nawet więcej)
  • [quote="petro.moto"]sonda wymieniana w zeszłym roku na wakacjach. A w ASO powiedzieli że filtra paliwa się nie wymienia :szok: <!-- s:szok: --> no cóż sam będę musiał sobie z tym poradzić. Bo już w jednym serwisie próbowali i powiedzieli że złączki przewodów zapieczone i nie ma ich w hurtowni. ;/[/quote]

    a tak swoją drogą serwisowanie auta w ASO to mijanie sie z celem policzą a nie wymienią albo wstawia tani zamiennik tak jak mi czujnik pod pedałem hamulca ;/

Log in to reply