[F1] tdi szalejace wskazania

Topic created · 11 Posts · 6966 Views
  • pierwszy problem to wskaznik temperatury na desce rozdzielczej raz wskazuje ok a raz nawet po 20 km pokazuje mi okolo 60st (na oko,bez pomiarow kompem,biorac pod uwage umowne 90st na srdoku skali) to pokazuje mi polowe po 30 km czasem wskoczy na 90 st ale jak przyspiesze do 140 160 to spada znow do poczatku skali prawie,termostat wykluczam spr i jest ok dmucha cieplym zimnym tak jak sie nalezy nie ma otwartego caly czas obiegu czyli to wykluczam jakas awarie

    kazdy mi mowi ze to czujnik i zebym nie jechal na kompa bo szkoda kasy bo ten silnik tak ma i czujnik temp pada

    ale pojawia sie kolejene pytanie skoro to czujnik to dlaczego raz dziala a raz nie on albo jest dobry albo zly na logike biorac
    kolejny problem nr 2 to czasem bardzo bardzo zadko nie chca mi zgasnac swiece kontrolka na desce po kilkukkrotnym przekrecaniu i grzaniu nie gasna nadal wkurzam sie i odpalam pali od strzala zawsze i zadko to wystepuje ale jednak wystepuje od czasu do czasu nie mam zielonego pojecia co to moze byc

    podejzewam ze to wina tego czujnika temp.....ale moge sie mylic to moj pierwszy disel (1.9 tdi 101km) z tad dostaje juz metliku
    to by chyba bylo na tyle :padam: <!-- s:padam: -->

  • A w jaki sposób sprawdzałeś termostat? Bo bardziej mi wygląda to na termostat jak na czujnik. Mi kiedyś w poprzednim aucie tak uszczelka na termostacie puściła, że wąż był zimny a na wskazaniu 70C, dopiero po wyjęciu termostatu okazało się, że brakuje już kawałeczka uszczelki na długości może 1,5-2mm.

  • wszystie gorne weze od chlodnicy sa nagrzane po dlugiej jezdzie powiedzmy bardzo cieple a dolne sa letnie badz cieple dzis to sprgdyby to byl termostat to chyba by sie grzal wlaczal wentylator itd itd ??

  • [quote="gtone1984"]czasem wskoczy na 90 st ale jak przyspiesze do 140 160 to spada znow do poczatku skali [/quote]

    Ten objaw wskazuje mi jednak na termostat. Prawdopodobnie za wcześnie się uchyla.

  • jaki jest wiec najprostrzy sposob spr termostatu ?dzis tem byla na 90st na jedynce dalem ognia i temp opadla na 60st rece mi juz opadaja jade sobie pozniej i z 90zt spada na zero.... :zakrecony: <!-- s:zakrecony: --> ...brak slow

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 07-09-2011, 21:29[/i] ][/size]
    wlasnie wrocilem z jazdy kontrolnej.efekt? po zrobieniu ok 30km temp na wskazniku szalala od 60 70 st,do 90st to spadala mi do 60.po powrocie do domu dotknalem chlodnicy gora jej jest goraca a dol zimny...to nie jest wina zapowietrzenia?rece opadaja kazdy co innego mowi,mechanicy to by pol auta najlepiej wymienili bo prosciej :mur: wymienial ktos termostat w 1.9tdi??duzo z tym zachodu? :?:

  • Najczęściej przy uszkodzonym termostacie ciężko zagrzać silnik, przeważnie temperatura trzyma się na poziomie 60-70C w czasie normalnej jazdy. Co do wymiany to sam musisz ocenić trudność... Termostat znajduje się w miejscu wejścia dolnego węża od chłodnicy do silnika. Jedynym najpewniejszym sposobem na sprawdzenie termostatu jest wymontowanie go z silnika, oględziny zewnętrzne i gotowanie w jakimś garnuszku z termometrem i sprawdzenie przy jakiej temp się otwiera.

  • czyli z ta chlodnica to chyba jest ok ?? i czujnik temperatury?jutro kupuje termostat....i powiem co wyszlo

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-09-2011, 12:35[/i] ][/size]
    temat zamykam termostat wymieniony.

  • Po kolejnym temacie widzę, że jednak miałem rację z termostatem :hurra: <!-- s:hurra: -->

  • :zdrowko: :zdrowko: i wielkie dzieki....gdybys jeszce mial wiedze na temat calkowitego wylaczenia asr to bylbym wdzieczny 😛 <!-- s:P -->

  • Przecież jak klikniesz przycisk "ASR" to się wyłącza. W czym problem?:P

  • [quote="gtone1984"] i wielkie dzieki....gdybys jeszce mial wiedze na temat calkowitego wylaczenia asr to bylbym wdzieczny[/quote]
    [quote="wiesuaf"]Przecież jak klikniesz przycisk "ASR" to się wyłącza. W czym problem?:P[/quote]
    Z tego co się domyślam to wyłączenie kontroli trakcji może być w wyłączniku ASR bądź ESP (tak jak u mnie).

    Zawsze też można wyjąć bezpiecznik od ASR lub zrobić sobie obejście z wyłącznikiem o ile kolega go nie ma.

Log in to reply