[F1] czujnik skretu

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
Reda
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 84
Rejestracja: 17 marca 2008, 16:15
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Reda » 19 sierpnia 2009, 23:58

Ja miałem takie same objawy. Wymieniłem czujnik i minęły. Mieszkam też we Wrocławiu, jak chcesz to podjedź do mnie, pokażę ci gdzie ten czujnik się znajduje, wymienisz sobie i już. Tylko musisz się liczyć z wydatkiem około 320zł za czujnik, powiem ci gdzie kupowałem podjedziesz sobie tam i będziesz miał spokój.

Moher
-#user
-#user
Posty: 34
Rejestracja: 29 września 2008, 13:56
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Moher » 21 sierpnia 2009, 11:41

Reda, ja jestem stosunkowo często we Wrocku. Jeśli więc możesz to mi też podaj adres, gdzie taki czujnik mogę nabyć i wymienić.

dstojek
-#user
-#user
Posty: 21
Rejestracja: 09 sierpnia 2009, 21:19
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dstojek » 21 sierpnia 2009, 12:15

Moher pisze:dstojek, jak zrobisz to, o czym pisałeś to daj znać czy to poskutkowało. Napisz jeszcze o płynie - jaki i gdzie go dolewałeś i czy pomogło.


Ze sprawdzaniem i dolewką płynu jest kiepsko - tzn. dużo rozkręcania. Korek jest tuż pod obudową akumulatora. Wyjmujesz akumulator, odkręcasz kluczem 13 i 10 obudowę. Z tego co pamiętam trzeba jeszcze odkręcić obudowę filtra powietrza (ja w każdym razie musiałem, żeby sprawdzić wiązkę, czy nie przegniła) - odkręcasz plastikową ochronę silnika, zdejmujesz rury przymocowane do tej obudowy, kluczem 10 odkręcasz śrubę mocującą i wyjmujesz cały sprzęt. Wiązkę warto sprawdzić - poprzedni właściciel załapał się na tuszowanie sprawy gnijącej wiązki w ASO (była taka akcja ok 2003 roku). Miałem rozprutą izolację, suchutko i cała wiązka była przykręcona nad podłużnicą i podwieszona. Na wszelki wypadek trochę silikonem powycierałem i zostawiłem jak było.

Płynu nie musiałem dolewać - poziom był ok.

Dzisiaj dostałem vaga - wchodzę we wspomaganie, kręcę kierownicą a pompa dalej chodzi na swoich jałowych 1300 rpm, turn rate - 0. Wygląda na to, że czujnik nie działa.

Reda pisze:Ja miałem takie same objawy. Wymieniłem czujnik i minęły. Mieszkam też we Wrocławiu, jak chcesz to podjedź do mnie, pokażę ci gdzie ten czujnik się znajduje, wymienisz sobie i już. Tylko musisz się liczyć z wydatkiem około 320zł za czujnik, powiem ci gdzie kupowałem podjedziesz sobie tam i będziesz miał spokój.


Byłbym wdzięczny. Problemem jest właśnie wydatek :| Ech, nie dość że potrzebuje nowy aku, to jeszcze to. Jak będę miał wolne 300 zł to się na pewno odezwę. Próbowałeś czyścić styki/ wysuszyć ten czujnik? Kilka osób pisało, że po leżakowaniu kilku dniowym tego czujnika na grzejniku wszystko się naprawiło :D

Awatar użytkownika
Reda
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 84
Rejestracja: 17 marca 2008, 16:15
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Reda » 21 sierpnia 2009, 23:59

Czujnik kupiłem w sklepie na ul. Żegiestowskiej to jest boczna Armii Krajowej obok stacji Lukoil była Jet, tam jest w podobnej cenie jak w serwisie, ale jak kupisz w serwisie i sam zamontujesz to tracisz gwarancję. Aha! Co ważne. Kupując nowy czujnik trzeba oddać stary, w innym wypadku trzeba zapłacić więcej. Czujnik zakładałem sam i nie jest to bardzo trudne. Styki czyściłem i nic nie pomogło, a czujnika nie suszyłem, bo wolałem naprawić to szybko i mieć auto sprawne.


lucyfer
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 18 października 2009, 19:54
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: lucyfer » 18 października 2009, 20:02

Witam wszystkich, mam problem ze wspomaganiem tzn po wymianie alternatora który padł pali mi się kontrollka od wspomagania i go nie ma. na chwilę obecną ładowanie jest dobre i akumulator też jest naładowany. Sprawdzałem dzisiaj wiązkę, była w miarę sucha (dosuszyłem ją) a także sprawdziłem poziom płynu, było MAX. Przy uruchomionym silniku nie włącza się pompa wspomagania mimo, że prąd do niej dochodzi. Czy jest możliwe żeby pompa się nie załanczała jeśli padł czujnik, czy to jednak pompa jest niesprawna? Z góry dzięki za info. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Reda
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 84
Rejestracja: 17 marca 2008, 16:15
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Reda » 19 października 2009, 00:43

Podłącz kompa i sprawdź błędy, może wystarczy je tylko skasować i będzie ok.

lucyfer
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 18 października 2009, 19:54
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: lucyfer » 21 października 2009, 13:58

Niestety to nie pomogło, samochód był podłączony pod kompa i były kasowane błędy...

luk1985
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 72
Rejestracja: 27 czerwca 2009, 20:39
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: luk1985 » 27 listopada 2009, 19:37

chcałbym sie dowiedziec czy czujnik skretu działa na wspomaganie kierownicy tak ze jak sie szarpnie szybciej kierownice w którąs strone i jak idzie opornie to jest wina czujnika skretu a nie pompy swpomagania?
SZROT

dacjano
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 07 grudnia 2009, 12:46
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dacjano » 07 grudnia 2009, 12:58

Witam,
nie posiadam skody fabi ale vw polo 9n3 ale mechanicznie jest to praktycznie to samo a nigdzie nie uzyskałem pomocy, a wiec mam problem prawdopodobnie z czujnikiem skrętu samochód był sprowadzony uderzony przód pompa wspomagania została wyczyszczona i zalana nowym płynem, wspomaganie działa ale przy gwałtownych skrętach stawia opór i wraz z predkościa nie "usztywnia się" mam VAG-a (HEX-USB-CAN) skanowałem i wyszło "00816 czujnik ukadu wspomagania kierownicy (g250) 30-00 przerwa/zwarcie z plusem" nr seryjny 6Q0 423 156 AG komponent lenkhilfeKYO. Czy wymiana czujnika pomoże i jaką mam pompe TRW? czy KOYO?
Polo 9n3 1.4 TDI 80km

wiejar
-#user
-#user
Posty: 4
Rejestracja: 19 grudnia 2009, 18:44
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiejar » 28 lipca 2011, 13:03

Ja mam objawy te same i też mnie czeka wymiana. Przy sprawdzaniu jaki mam czujnik porobiłem zdjęcia. Może się komuś przydadzą.
Zdejmujemy koło(od kierowcy) a potem odkręcamy nadkole:
Obrazek
Zaglądamy głębiej:
Obrazek
I jeszcze bardziej:
Obrazek
Trzeba jescze wyjąć kratkę od halogenu i od pompy odpiąć wtyczkę która jest najbardziej na prawo.
Obrazek
A teraz mam pytanie: Czy jeżeli mam czujnik TRW z kablem na stałe to bez problemu mogę kupić czujnik z wypinanym kablem? Na jakiejś aukcji na allegro było napisane, że nie są kompatybilne.
PS. Plastik obudowy pompy wpomagania strasznie mi popękał i dosłownie łamał się gdy się tylko go dotknęło. Da się to jakoś dokupić?
PS2. Czujnik w ASO 436 zł :/



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości