Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] czujnik skretu

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
Reda
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 84
Rejestracja: 17 marca 2008, 16:15
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Reda » 19 października 2009, 00:43

Podłącz kompa i sprawdź błędy, może wystarczy je tylko skasować i będzie ok.

lucyfer
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 18 października 2009, 19:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: lucyfer » 21 października 2009, 13:58

Niestety to nie pomogło, samochód był podłączony pod kompa i były kasowane błędy...

luk1985
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 72
Rejestracja: 27 czerwca 2009, 20:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: luk1985 » 27 listopada 2009, 19:37

chcałbym sie dowiedziec czy czujnik skretu działa na wspomaganie kierownicy tak ze jak sie szarpnie szybciej kierownice w którąs strone i jak idzie opornie to jest wina czujnika skretu a nie pompy swpomagania?
SZROT

dacjano
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 07 grudnia 2009, 12:46
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dacjano » 07 grudnia 2009, 12:58

Witam,
nie posiadam skody fabi ale vw polo 9n3 ale mechanicznie jest to praktycznie to samo a nigdzie nie uzyskałem pomocy, a wiec mam problem prawdopodobnie z czujnikiem skrętu samochód był sprowadzony uderzony przód pompa wspomagania została wyczyszczona i zalana nowym płynem, wspomaganie działa ale przy gwałtownych skrętach stawia opór i wraz z predkościa nie "usztywnia się" mam VAG-a (HEX-USB-CAN) skanowałem i wyszło "00816 czujnik ukadu wspomagania kierownicy (g250) 30-00 przerwa/zwarcie z plusem" nr seryjny 6Q0 423 156 AG komponent lenkhilfeKYO. Czy wymiana czujnika pomoże i jaką mam pompe TRW? czy KOYO?
Polo 9n3 1.4 TDI 80km


wiejar
-#user
-#user
Posty: 4
Rejestracja: 19 grudnia 2009, 18:44
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wiejar » 28 lipca 2011, 13:03

Ja mam objawy te same i też mnie czeka wymiana. Przy sprawdzaniu jaki mam czujnik porobiłem zdjęcia. Może się komuś przydadzą.
Zdejmujemy koło(od kierowcy) a potem odkręcamy nadkole:
Obrazek
Zaglądamy głębiej:
Obrazek
I jeszcze bardziej:
Obrazek
Trzeba jescze wyjąć kratkę od halogenu i od pompy odpiąć wtyczkę która jest najbardziej na prawo.
Obrazek
A teraz mam pytanie: Czy jeżeli mam czujnik TRW z kablem na stałe to bez problemu mogę kupić czujnik z wypinanym kablem? Na jakiejś aukcji na allegro było napisane, że nie są kompatybilne.
PS. Plastik obudowy pompy wpomagania strasznie mi popękał i dosłownie łamał się gdy się tylko go dotknęło. Da się to jakoś dokupić?
PS2. Czujnik w ASO 436 zł :/

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2802
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 31 lipca 2011, 17:32

wiejar pisze:Na jakiejś aukcji na allegro było napisane, że nie są kompatybilne

NIE SĄ :!:
wiejar pisze:Plastik obudowy pompy wpomagania strasznie mi popękał i dosłownie łamał się gdy się tylko go dotknęło. Da się to jakoś dokupić?

wywal całą tą osłonę, ona jest źródłem problemów ze wspomaganiem.

Blackend
-#user
-#user
Posty: 19
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 21:05
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Blackend » 13 sierpnia 2011, 19:00

Jak to w końcu jest z tym czujnikiem?
Jakim kluczem się go odkręca? Torxem czy imbusem? I jaki ma ten klucz rozmiar?

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2802
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 14 sierpnia 2011, 12:23

Blackend pisze:Jakim kluczem się go odkręca? Torxem czy imbusem? I jaki ma ten klucz rozmiar?

torx-em
Blackend pisze:I jaki ma ten klucz rozmiar?

jak masz komplet kluczy to dopasujesz. rozmiar między T10 a T25 ;)
w każdym razie - mały.
wiem że odpowiedź nie jest precyzyjna, ale nie pamietam rozmiaru. zawsze dopasowywałem klucz do śruby.
chyba że już ktoś grzebał, to wtedy nie wiadomo co bedzie wkręcone.
:zdrowko:

Blackend
-#user
-#user
Posty: 19
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 21:05
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Blackend » 14 sierpnia 2011, 12:56

Na zdjęciach od użytkownika wiejar widać 4 śruby na tym czujniku.
Pytam o te śruby, bo właśnie nie mam przedłużki, i takich bitów (torx/imbus).
Normalne klucze mam, tylko że normalnymi kluczami się tam nie dostanę. Zatem, muszę skombinować klucze, przedłużkę i chciałbym wiedzieć co dokładnie muszę skombinować ;)

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2425
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: TOMUŚ » 14 sierpnia 2011, 17:20

Witam

Drobna i cenna uwaga.

Dla osób które naprawiło sobie czujnik skrętu. Nie zostawiajcie fabki na skręconych kolach pod miejscem zamieszkania i nie tylko. Bo to od tego prawdopodobnie się psuje. Jak są koła skręcone to czujnik dostaje cały czas sygnał że koła są skręcone i wtedy się on niszczy.

Nawet w instrukcji obsługi (jeżeli się nie myle) to pisze żeby auta nie zostawiać na skręconych kołach.
Pozdrawiam,
Tomek



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości