Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Sonda Lambda

Masz problem z elektryczny w swoim samochodzie ? Opisz go a na pewno ktoś Ci pomoże.
Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Sonda Lambda

Postautor: zlloty » 23 sierpnia 2013, 07:54

Do diagnozy sond wykorzystywane są bloki pomiarowe 30 - 33. Gdzieś na forum dokładnie opisywałem poszczególne pola, musisz poszukać.

Krzysztof_Sulik
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 25 września 2012, 09:13
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.2 HTP/70 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Sonda Lambda

Postautor: Krzysztof_Sulik » 23 sierpnia 2013, 11:39

Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946
Co o tym sądzisz ??

Krzysztof_Sulik
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 25 września 2012, 09:13
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.2 HTP/70 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Sonda Lambda

Postautor: Krzysztof_Sulik » 23 sierpnia 2013, 11:45

zlloty pisze:Do diagnozy sond wykorzystywane są bloki pomiarowe 30 - 33. Gdzieś na forum dokładnie opisywałem poszczególne pola, musisz poszukać.


Poszukałem i znalazłem to: viewtopic.php?p=82675
A masz może opis pozostałych bloków pomiarowych dla silnika BME ?

Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Sonda Lambda

Postautor: zlloty » 23 sierpnia 2013, 14:28

Krzysztof_Sulik pisze:Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946
Co o tym sądzisz ??


Możesz zrobić ten test, tylko zamiast gazu przytrzymaj pedał.. hamulca, komputer sam będzie trzymał odpowiednie obroty.

O ile pamiętam w nowszych silnikach wartości były w innych polach, musiałbym popatrzeć do ELSY, a nie mam jej pod ręką.


Krzysztof_Sulik
-#user
-#user
Posty: 14
Rejestracja: 25 września 2012, 09:13
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.2 HTP/70 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Sonda Lambda

Postautor: Krzysztof_Sulik » 26 sierpnia 2013, 06:24

zlloty pisze:
Krzysztof_Sulik pisze:Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946
Co o tym sądzisz ??


Możesz zrobić ten test, tylko zamiast gazu przytrzymaj pedał.. hamulca, komputer sam będzie trzymał odpowiednie obroty.

O ile pamiętam w nowszych silnikach wartości były w innych polach, musiałbym popatrzeć do ELSY, a nie mam jej pod ręką.


Czy posługując się opisem z ELSY 3.90 i bazą Skody z 04.2011 jestem w stanie wykonać test obu sond lambda ?

To znalazłem z ELSIE:

Diagnoza sondy lambda przed katalizatorem (sprawdzenie starzenia):

– Wybrać funkcję 034 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 400°C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.

WskazówkaTest się rozpoczyna dopiero wtedy, gdy od uruchomienia silnika upłyną co najmniej dwie minuty.

– Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż wartość w polu 4 zmieni się z „test wł“ na „B1-S1 OK“ (w razie błędu „B1-S1 NOK“).

Diagnoza katalizatora
– Wybrać funkcję 046 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 521 °C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
– Zostawić silnik dalej pracujący na biegu jałowym, aż w polu 4 pojawi się wartość zadana „Kat B1 OK“. (w razie błędu „KatB1 NOK“).


Diagnoza sondy lambda za katalizatorem (sprawdzenie starzenia)
– Wybrać funkcję 043 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 650 °C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
– Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż wartość w polu 4 zmieni się z „test wł“ na „B1-S2 OK“ (w razie błędu „B1-S2 NOK“).

PrzemekSkoda2011
Status: Offline

skoda fabia 2011 1.2 htp sonda lamba

Postautor: PrzemekSkoda2011 » 06 kwietnia 2018, 10:02

Witam
nigdzie nie mogę znaleźć informacji, a sam nie bardzo mogę zlokalizować.
czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie jest umiejscowiona sonda lambda w skoda fabia z 2011 roku, 1.2 htp 12v

Michael_1
-#user
-#user
Posty: 40
Rejestracja: 27 lutego 2012, 12:17
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Sonda Lambda

Postautor: Michael_1 » 06 kwietnia 2018, 19:00

Pewnie w okolicach katalizatora, szukaj pod autem.



Wróć do „Warsztat elektryczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości