Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

Fabia II 1,6 16V od Tondy

Tonda-B
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 14 lutego 2015, 23:02
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.4 16V/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Fabia II 1,6 16V od Tondy

Postautor: Tonda-B » 16 lutego 2015, 10:02

Witam.
Wcześniej miałem Fabie I z 1.4 MPI i lubiłem ten samochód, choć było przy nim miałem trochę pracy, żeby szybciej jechał.
Ale udało się - widz protokół z hamowni:
http://ulozto.cz/xuE2ktX8/fabia-1-4-mpi-pdf
i gdy przybyło mu około 50 % mocy, była jazda z nim bardzo przyjemna.

W grudniu kupiłem to autko i widzę, że trzeba będzie nad nim popracować:
1) silnik czterozaworowy, który nie lubi wysokich obroty
2) strasznie krótka skrzynia
3) wysokie podwozie
4) więdnące hamulce
ad1: chciał bym użyć kolektor wydechowy z Fabii R2, bo obecny jest tak krótki, że silnik musiał by kręcić 12000 obrotów, by mu w wypłukiwaniu pomógł. Odkorkować chciał bym ten silnik również przy pomocy innych wałków rozrządu. Lecz znalezienie odpowiednich do silnika BTS nie jest łatwe. Poprzednia Fabia 1,4 44 kW/60KM po podobnych zabiegach miała 92 KM, więc sądzę, że i temu silnikowi da się pomóc.
ad2: efektywnie jest to czterobiegowa skrzynia, bo jedynka jest tak krótka, że stojąc na światłach trochę z górki szybciej się ruszy z 2.biegu. Krótki jest również 5. bieg. 175 km/godz przy 5000 obrotów (stara Fabia jechała 180 km/godz. przy tych samych obrotach a nie widzę powodu, by 1,6 silnik miał krótszą skrzynię). Obecnie poszukuję skrzynię MAB, która ma odpowiednie przełożenia, by ją użyć z przełożeniem głównym mojej obecnej skrzyni JHL.
ad3: zamówiłem sprężyny o 2 cm krótsze wraz z odpowiednimi amortyzatorami od HP Sporting. Dostawa za 2 tygodnie.
ad4: Ferodo DS Performance załatwiły sprawę.
No i potem już tylko jeździć i cieszyć się z jazdy...

Awatar użytkownika
piotrekpasti
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 12 sierpnia 2014, 11:38
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia II 1,6 16V od Tondy

Postautor: piotrekpasti » 17 lutego 2015, 16:50

Hej,
Może jakieś fotorelacje z nowego nabytku :)?

Pozdrawiam
Fabia Wroclove

Tonda-B
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 14 lutego 2015, 23:02
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.4 16V/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia II 1,6 16V od Tondy

Postautor: Tonda-B » 17 lutego 2015, 20:46

1) Wyglada jak kazda inna Fabia II przed FL
2) Wyglad nie jedzie
3) Jestem bardo nie dobrym fotografem
4) Teraz wszedzie brud i bloto

Ale nie odmawiam. Na wiosne sprobuje...

Moze to dziwne, ale mnie raczej osiagi a nie wyglad interesuja.
Kupilem to auto na alufelgach - nawet nie wiem jak sie one nazywaja - takie te co Fabia Elegance miewala normalnie.
Na zime kupilem stalowe 14 cali, bo:
1) hamulce mieszcza sie w nich bez problemu
2) wazne byly dle mnie opony (Conti TS 850), nie felgi.

Tonda-B
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 14 lutego 2015, 23:02
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.4 16V/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia II 1,6 16V od Tondy

Postautor: Tonda-B » 24 lutego 2015, 15:39

Co dotyczy silnika, to protokól z hamownii dobrze pokazuje, gdzie przelacza sie Vanos i ze moment lamie sie w 5000 w dol: http://uloz.to/xgouQGkr/fabia-1-6-16v-pdf
Stan silnika jest zupelnie seryjny - przebieg 32 tys. km, papierowy filtr powietrza, swiece z wymienionym przebiegiem itd.
Temperatura oleju w misce 104 st.C, wiec i nieco wieksza moc niz przy - powiedzmy - 80 st.C.
Widac, ze ten pierwszy katalizator jest tak blisko bloku, ze skutecznie podgrzewa glowny kanal smarowniczy i olej w nim.


Tonda-B
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 14 lutego 2015, 23:02
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.4 16V/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia II 1,6 16V od Tondy

Postautor: Tonda-B » 23 marca 2015, 17:20

Dzisiaj bylem na hamowni z nowym kolektorem z Fabii R2.
Nizsze parametry to z seryjnym kolektorem, wyzsze z kolektorem R2:
http://uloz.to/xBkbYcye/fabia-1-6-16v-svod-r2-jpg
Przyjemne jest, ze lambda regulacja dziala i tak bez zarzutu i nie trzeba wlazic w komputer.

Tonda-B
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 14 lutego 2015, 23:02
Lakier: Błękit Storm metalic
Silnik: 1.4 16V/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia II 1,6 16V od Tondy

Postautor: Tonda-B » 27 marca 2015, 21:06

Tonda-B pisze:2) strasznie krótka skrzynia
...
ad2: efektywnie jest to czterobiegowa skrzynia, bo jedynka jest tak krótka, że stojąc na światłach trochę z górki szybciej się ruszy z 2.biegu. Krótki jest również 5. bieg. 175 km/godz przy 5000 obrotów (stara Fabia jechała 180 km/godz. przy tych samych obrotach a nie widzę powodu, by 1,6 silnik miał krótszą skrzynię). Obecnie poszukuję skrzynię MAB, która ma odpowiednie przełożenia, by ją użyć z przełożeniem głównym mojej obecnej skrzyni JHL.

Tak, udalo sie.
Biegi MAB, przelozenie glowne JHL.
Ta dluzsza jedynka z dwojka pozwalaja teraz na szybsze poruszanie sie po miescie.
130 km/godz. na piatym biegu bylo 3700 obrotow, teraz jest 3050 obrotow.
Polecil bym ta zmiane kazdemu, gdyby nie cena...



Wróć do „Fabia II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości