Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

Fabia III zakup

Wszystko co pomoże przyszłemu nabywcy w zakupie auta, prośby o ocenę danych ogłoszeń.
Awatar użytkownika
zaber
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 190
Rejestracja: 19 kwietnia 2006, 11:49
Lakier: Błękit Dynamic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia III zakup

Postautor: zaber » 23 marca 2018, 10:41

Odebrałem swój nowy pachnący nowością samochód (żaden „new car” nie ma szans na imitację tego zapachu a w Skodzie jest dość przyjemny).
Oczywiście nie mogło się obejść bez zgrzytu - miało być koło dojazdowe był zestaw naprawczy, już wszystko zostało załatwione jest jak na zamówieniu, ale widać taka tradycja nie może być lekko.

Postanowiłem się na szybko podzielić spostrzeżeniami.
Fakt, że nie przejechałem na razie za dużo km, ale opiszę, co zauważyłem, bo z biegiem kilometrów część z nich (spostrzeżeń) pewnie się zatrze.

Część funkcji (asystentów, systemów), właściwie większość, była mi do tej pory obca, więc opisze jak wyglądają moje odczucia po tych paru „metrach” , a nie wszystkie opcje jeszcze przeglądnąłem w ustawieniach.

Spostrzeżenia są trochę chaotyczne, ale pisze jak mi się coś przypomniało.

Moją Fabię III hatchback 1.0TSI (110-2018) porównuje do Fabii II hatchback 1.2HTP (70km-2010) i Roomstera 1.2TSI (85km-2010).

- wnętrze plastikowe jak w porównywanych, na minus twardy plastik wszędzie a już boki drzwi porażka (w porównywanych góra jest troszkę miększa i w drzwiach jest materiał)
- spodobała mi się listwa dekoracyjna na desce (widywałem ją srebrną lub matową) moja jest „czarny piano”, zobaczymy jak się będzie rysować pewnie będzie widać wyraźniej niż na matowym
- schowek dość duży, ale to i tak mniej użytkowo niż dwa osobne (tak by było chyba wygodniej). W F2 był przy klimatroniku chłodzony z tego co pamiętam, a tutaj nic o tym nie pisze, więc chyba brak tej funkcji.
- ogólnie wnętrze oceniam na plus, być może wpływ na to ma beżowe wykończenie, drzwi, konsoli, siedzeń i dywaniki. Jest wreszcie jaśniej niż w porównywalnych czarnych wnętrzach. Zobaczymy jak będzie z utrzymaniem czystości. Małych dzieci nie mam, sam staram się brudny nie jeździć, więc zobaczymy.
- irytuje mnie brak kontrolki włączonych świateł mijania na zegarach, niby świeci się na pokrętle, ale na desce było by chyba bardziej komfortowo, jest niby automat ale gdyby zaszła konieczność i automat przełączy na mijania dobrze by było o tym fakcie wiedzieć.
- brak stacyjki, na razie ciekawy bajer, zobaczymy jak będzie po latach,
- wróciła możliwość regulacji podświetlenia wskaźników (była w F1)
- wajcha regulacji kierownicy dla mnie katastrofa, jakbym nie się siedział wale kolanem w to ustrojstwo (w porównywanych jest pod kolumną)
- kierownica mniejsza, lepiej wyprofilowana no i wreszcie mogę sterować radiem z kierownicy
- podłokietnik wymaga u mnie przyzwyczajenia, podczas jazdy bardzo fajny gadżet, z dźwignią hamulca muszę się przyzwyczaić
- denerwuje mnie odbijająca się kratka nawiewu w przedniej szybie (dokładnie widać na szybie żeberka), w normalny dzień pochmurny a jak wyszło słońce to już lipa
- sunset mocniejszy niż w porównywanych (takie mam odczucie)
- bagażnik wizualnie wydaje się ciut większy od F2, zobaczymy jak pójdzie pakowanie na wakacje, a że raz w roku potrzebny bagażnik, więc dlatego wziąłem hatchbacka.
- trochę irytuje mnie, że trzeba walnąć klapą bagażnika żeby się zamknął, może musi się dotrzeć albo ja mam inne nawyki z klapą Roomstera
- komora silnika – dźwignia mocowania klapy, plastik mocujący w klapie jest po złożeniu centralnie nad wlewem spryskiwaczy, nie będzie to stukać?
- światła na razie sprawiają wrażenie lepszych niż Romku (soczewkowe), z halogenowymi nie mam porównania.
- dźwięk silnika, w 1.2TSI tak sobie chrupało a tu dźwięk podobny do HTP takie buczenie, ale porównując do 1.2HTP dużo ciszej w środku, trzeba będzie przywyknąć bo jest trochę irytujący
- ogólnie jest ciszej w środku podczas jazdy niż w porównywanych modelach - porównanie na 5 biegu, mniejszy szum powietrza, zobaczymy jak będzie na letnich oponach, teraz zimowe 185/60/15 potem 215/45/16, może być głośniej
- żeby jechać tak samo dynamicznie jak w 1.2TSI tutaj trzeba mocniej przycisnąć pedał gazu, jak się spełni te żądanie to przyspiesza elegancko (może to turbo dziura albo ASR albo fakt małej pojemności)
- 6 bieg przy moich prędkościach 100-120 na szybkiego ruchu dużo wycisza dźwięk silnika, i nawet nawet jako tako przyspiesza.
- start stop po co to komu, muszę „zaprogramować w sobie” wyłączanie tego ustrojstwa (czy nie korzystanie z tej funkcji nie będzie miało złego wpływu na akumulator? Ja osobiście rzadko jeżdżę na krótkich trasach w rozumieniu po mieście, głównie to 30+30km ciągiem do pracy i z powrotem)

Muszę jeszcze opanować klimatronik, tempomat i inne systemy, muszę póki zimno wypróbować grzane fotele.

Chyba na razie tyle, jak coś pytać (może coś mało konkretnie opisałem) nie jestem mechanikiem, nie jestem tez typem polskiego fachowca od wiedzy o wszystkim, po prostu wsiadam i to coś ma jechać i mieć znaczek Skody. I tak już od 27 lat! Szerokości życze!
Zapraszam na moja strone z modelami Skody w skali :
http://www.skodascalemodels.eu

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia III zakup

Postautor: kapi » 23 marca 2018, 11:59

Super że to "już " :)

Do klimy się szybko przyzwyczaisz, a kolejną niedogodnoscią będzie otwieranie i zamykanie okien - ale do tego to sam dojdziesz ;)

System Star-Stop - na forum skodaklub jeden z kolegów zrobił patent że z automatu system się wyłącza ale możesz to załączyć.
Ja do tego dojrzewam.
I boczne szyby - podczas opadów zalewa je wodą z przedniej szyby. Rozwiązaniem jest niewidzialna wycieraczka dobrze zaaplikowana by smug nie było.

Zaobserwuj też czy z przedniej szyby woda leje się do komory silnika - temat też jest opisany na skodaklub.

Szerokości !


tapatalk

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2372
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia III zakup

Postautor: TOMUŚ » 23 marca 2018, 18:51

Gratuluje zakupu :)

Zaber , napisz do Wirera w sprawie kontrolki. On Ci napisze co i jak :)
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
zaber
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 190
Rejestracja: 19 kwietnia 2006, 11:49
Lakier: Błękit Dynamic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia III zakup

Postautor: zaber » 28 kwietnia 2018, 10:17

U mnie minął już miesiąc i ponad 1,5tys km.
Czym mogę się jeszcze podzielić po tym czasie, powoli przyzwyczajam się i wchodzą w życie nowe nawyki, które zacierają automatyzm wyniesiony z Roomstera.
Auto ogólnie mi się podoba, szybko spodobały mi się nowości, których nie miałem w poprzedniku. Sterowanie z kierownicy, podłokietnik, 6 bieg, klimatronik itp itd. Wiadomo do lenistwa człowiek szybko przywyka ;-)
Porównując z Rommsterem 1.2TSI (86) i Fabią II 1.2 HTP (70) (trochę chaotycznie, ale zbieram to od kilku dni)
- wnętrze przyjemne, wygodne i dla mnie wreszcie kolorowe (nie czarne) – beżowe wnętrze (jasne, że można założyć pokrowce, ale na boki, konsolę tego nie zrobię)
- twarde plastiki mi nie przeszkadzają, spać na nich nie będę a przy czyszczeniu no cóż trzeba będzie być delikatnym by nie porysować
- mam wrażenie, że deska jest poprowadzona wyżej
- duży schowek, już myślałem, że jeden nie pomieści tego, co dwa z FII, ale dał radę, jedynie minus, że tam można było zrobić selekcję, co gdzie, część najbardziej potrzebnych u góry reszta dół.
- klapa tylna jest lżejsza niż w FII i trzeba mocniej nią trzasnąć
- wizualizacja cofania, tu wreszcie jest coś, co mi brakowało, a mianowicie po wyłączeniu wstecznego czujnik od razu się wyłączał a tu jeszcze chwilę jest na czuwaniu (i na ekranie i czujnik – sygnał) i o to chodzi, bo jakoś zdarza mi się, że ściągam wsteczny a auto jeszcze trochę toczy się do tyłu
- jest dużo ciszej przy identycznych prędkościach, silnik też pracuje przy spokojnej jeździe ciszej niż 1.2 TSI, być może lepiej wygłuszony a przy 6 to już przepaść
- fakt do brzemienia trzeba było się przyzwyczaić, bo na początku mnie irytował, na szczęście jest mniej nachalny jak w HTP
- auto z opóźnieniem reaguje na pedał gazu, być może to ASR (musze go kiedyś wyłączyć i sprawdzić – ale to musi mi się przypomnieć!) a być może turbo dziura, ale jak już ożyje to idzie elegancko nawet na 6 i to mi się podoba, choć oczywiście różnica mocy i „niutonków” robią swoje
- FII była podatna na wiatr bardziej niż Roomster, może to z winy konstrukcji nadwozia, tutaj jest tak samo boczny wiatr gorzej reagują niż Romek
- mocne hamowanie auto trochę myszkuje po drodze, na nierównościach podskakuje jak piłeczka, może to zasługa opon, ASO zawsze pompowało większym ciśnieniem opony (na zimówkach było ciut lepiej, ale teraz trochę to irytuje (profil 45))
- nie mogę nie wspomnieć ponownie o wystającej na bok wajsze ustawienia kierownicy, nie mogę uniknąć kontaktu kolana z tą wajchą
- brakuje mi kontrolki włączonych świateł mijania na desce wskaźników, niby widać, że świeci się podświetlenie na pokrętle, ale trzeb się pozginać by zerknąć, oczywiście mam automat, ale czasem lepiej wiedzieć by było, co się świeci, mundurowych wyjaśnienia, że jadę z automatem mało interesują
- irytuje mnie widok odbicia w przedniej szybie kratki nawiewu
- liczyłem na zmniejszenie zużycia paliwa, w porównaniu z Rommsterem mam zniżkę 0,5-1L spokojnie mogę zejść niżej. Wiadomo inne nadwozie i ciężar i 6 bieg, ale jak ma się nie podobać
- spalanie średnie (80%dr. szybkiego ruchu / 20% miasto – 30km/strona – 22st. A/C) rano 5 powrót 5,3 chyba przez większy ruch i może mocniejszą chęć szybszego powrotu do domu,
- oleju nie ubyło, na razie na wymianę się nie wybieram

Ogólnie, więc jestem zadowolony, cieszę się nowością, jak to mówią nowością która trwa do momentu aż nadejdzie chwila zakupu choinki zapachowej do auta
Zapraszam na moja strone z modelami Skody w skali :
http://www.skodascalemodels.eu


Awatar użytkownika
zaber
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 190
Rejestracja: 19 kwietnia 2006, 11:49
Lakier: Błękit Dynamic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia III zakup

Postautor: zaber » 23 sierpnia 2018, 15:43

Minęło 5 miesięcy i 7tyś. Przejechane. Wróciłem nie dawno z wakacji w górach.
Pomyślałem, że jest już czas by podzielić się spostrzeżeniami po zakupie.
Czytam rożne fora i napiszę trochę swoich przemyśleń. Część już pisałem wcześniej, ale mogą się powtórzyć, jako te, które mnie nie opuszczają.

1. Czas oczekiwania: po pierwsze czekałem na swoje równo pół roku (15.IX – 15.III), ani na chwilę mnie to nie denerwowało, być może, dlatego że zakup nie był z konieczności a z chęci wymiany na nowy. Dotychczasowy sprawował się bardzo dobrze, ale do tej pory udawało mi się stosować do zasady planowania, że po 7 latach czas na zmiany.
Po drugie wychodzę z założenia, że auto kupuję dla siebie i chce mieć to, co mam na swojej liście „wyposażenia musowego”. Ma być i koniec tak sobie zamarzyłem żadnych kompromisów. Niestety nie ma opcji by znaleźć takie na placu dilera.
Czyli trochę poczekam, dodatkowo wtedy były restrykcje związane z silnikami TSI no i kłopoty z lakiernią. Coś mi mówiło, że moje będzie do odbioru wtedy jak wejdzie do produkcji R5 (te same kolory budy) i tak też się stało.
Dzięki temu, że zażyczyłem sobie beżowe wnętrze musiałem sprawdzić ile by to kosztowało w wersji style, nigdy nie sprawdzałem wersji wyższej gdyż wydawała mi się zdecydowanie za droga.
Poszukiwania zacząłem tradycyjnie od wersji środkowej i gdyby nie te marzenie o kolorze tak by się skończyło. Ale po skonfigurowaniu wersji wyższej okazało się, że z tym wyposażeniem, które ta posiada jest tańsza od środkowej. Ot cała magia pakietów. Czyli warto sprawdzać wszystko zanim podejmie się decyzje.

2. Silnik TSI: miałem już 1.2 TSI i oprócz rozrządu złego słowa nie powiem. Fakt może ktoś powiedzieć, że tylko przejechałem nim 120tys. a potem się zacznie, ale nie wypowiadam się, może tak być może nie.
Opcja HTP nie wchodzi w grę jak się pojeździło turbo to już trudno się odzwyczaić.
Jak na razie jest świetnie, w miarę cicho, szybko i ekonomicznie. Trochę trzeba powachlować biegami, ale to pewnie wynik 6 biegowej skrzyni, żeby było porównywalnie z poprzednim silnikiem z 5 biegami. Oczywiście jest ekonomicznie, ale może jest to tez zasługa skrzyni i masy/kształtu (poprzednio Roomster).
Serwisować zamierzam tak jak sobie życzy producent. Kupując samochód nigdy nie wiem czy będę go miał 4 lata a może znowu 7 a może 10. Nigdy nie wiem, co będzie się działo w życiu, więc o tym nie myślę. Czytałem głosy, że warto wcześniej samemu wymieniać choćby olej, ale znam też głosy, że nie ma po co. Pytałem również kolegów z Czech i Niemiec większość mówi, że najważniejsze stosować się do zaleceń producenta. Może mają inne gwarancje nie wiem, fakt jest taki, że Niemca owszem może to mało obchodzić, co będzie jak będzie ponad 150 tys., ale Czech chyba raczej by się zastanowił.
Na tą chwile oleju nie ubyło zauważalnie, struktura czysta, więc jest postęp. W 1.2 Dolewałem od początku tak ok setka na tysiąc) po wymianie z 0W30 na 5W40 zużycie wyraźnie zmalało).
Zresztą czy mam się martwić o kolejnego właściciela? Dbam o swoje auto tak jak mogę, do tej pory mnie to nie zawodziło.
Na żywotność silnika ma wpływ nie tylko sam olej czy inne płyny „ustrojowe”, ale też częstotliwość jazd, styl jazdy czy odległości.
Jeżdżę 5 dniu w tygodniu 30+30km 80% trasa szybkiego ruchu, więc nie napinam mojego samochodu do wytężonej czy krótkiej albo za długiej pracy.
Może to samolubne takie podejście do tematu, ale kupując używane choćby od własnej rodziny to tez loteria.

3. Wady: można się do wielu przyzwyczaić, ale do dwóch nie mogę. Szlak mnie trafia jak widzę odbitą kratkę wentylacji na przedniej szybie, nie mogę do tego przywyknąć.
Druga to brak funkcji automatycznej przy otwieraniu/zamykaniu szyb, Denerwuje mnie te trzymanie palca przycisku, czy to był aż taki koszt? W FL już to chyba wróciło.
Brak dwóch schowków w desce, jakie miałem w Roomsterze (fakt koncepcja była do MPV a teraz takiej nie ma), można było trochę posegregować, co i gdzie, na szczęście ten, co jest nie jest zły.
Brak kontrolki świateł mijania, niby nic a jednak mi brakuje. Jest niby automat fakt, ale jakoś tęsknie za tą kontrolką, ale da się bez tego żyć.
W wersji FL jest możliwość beżowego dekoru deski, ja mam piano dekor, ładny, ale widać każdy najmniejszy pyłek kurzu. Szkoda, bo do mojego beżowego wnętrza by pasowałby jak ulał.
Nie jest to może wada, ale czasem się zdarza, że gdy użyje spryskiwacza przedniego najpierw idą wycieraczki potem woda. Symbolicznie się to zdarza, ale ciekawe, co jest powodem. Może po dłuższym nie używaniu woda musi zostać zassana przez pompkę i stąd ta zwłoka.
Soczewkowe światła super wyglądają gorzej z efektami. Jak przyjdzie czas wymienię na mocniejsze.
Hamulce tu bywało lepiej, Jeżeli po mieście i szybkiego ruchu jest lepiej niż w poprzedniku (poprzednik bębny) to po górach już tak kolorowo nie jest. Wpływ na to ma na pewno rozgrzanie hamulców, ale mimo mniejszej masy i tarcz z tyłu jest z tym wyraźnie gorzej.
Trochę "świerszczy" klima ale jak czytałem ten typ tak ma i lepiej tego nie ruszać. Radio gra, świerszczy brak (zagłuszone).

Więcej grzechów na razie nie pamiętam można by powiedzieć. Te auto ma pewnie milion wad ale ja ich ślepy nie widzę.

Tak, że wakacje już za mną. W dziczy miałem gryzonie pod maską, cały silnik wypaprany piachem i sierścią, ale kable całe, (choć kilka aut miało kłopoty). Być może to efekt antykuny posmarowanej, pokropionej gdzie się da, oby, oby, bo dowodziłoby to jakąś nawet minimalną skuteczność.
Trochę inaczej się jeździło po górach to pewnie efekt hamulców i skrzyni, ale dała radę.
Najbardziej mnie ciekawiło jak pojadę na wakacje już nie bagażówką a zwykłym autkiem.
Wyszło całkiem dobrze, tylko jedna walizka jechała z nami (3 osoby) na tylnym siedzeniu, reszta w bagażniku. Czyli wyszło, że dobrze zrobiłem, nie potrzebuję kombi na raz w roku.

Kupiłem z rozsądku, chciałem Roomstera II, ale wiadomo nic z tego nie wyszło. Octavia za duża citigo zaś za małe.
Najważniejsze, że mi się podoba, mam to, co chciałem, kolor, wnętrze jest po prostu inne, trochę się jednak wyróżnia nawet wśród Fabii.
Kilka bajerów, których nie miałem a teraz się przydają i nie wyobrażam sobie bez nich kolejnego samochodu (jak to człowiek do lepszego szybko się przyzwyczaja) Front asist czy climatronik (miałem półautomat), tempomat czy czujnik zmierzchu o ściemniającym lusterku wstecznym nie zapominając. A i bym zapomniał wreszcie czujniki cofania działają jeszcze chwile po zmianie biegu, czasem przecież auto jeszcze toczyło się do tyłu.

Tak, więc o dziwo jestem nadwyraz zadowolony. Mam nadzieję, że taka sytuacja będzie trwała jak najdłużej (a jak ma się psuć to na gwarancji a mam przedłużoną, więc jest czas).

Chyba tyle, choć w moim środowisku jestem niewiarygodny i to nie dlatego że jestem pracownikiem Skody, bo nie jestem, ale jestem Skodziarzem i tak czy siak zawsze Skoda, może i tu ktoś też ma te same skrzywienie jak ja i mnie rozumie!
Pozdrawiam
Zapraszam na moja strone z modelami Skody w skali :
http://www.skodascalemodels.eu

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia III zakup

Postautor: kapi » 23 sierpnia 2018, 16:06

Super opis.
Podzielam twe zdanie - cieszmy się (przedłużoną gwarancją też).

Awatar użytkownika
siemi1
-#user
-#user
Posty: 5
Rejestracja: 07 lutego 2017, 09:50
Lakier: Błękit Race metalic
Silnik: 1.9 TDI/105 KM
Aktualne auto: Skoda Octavia II FL Kombi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia III zakup

Postautor: siemi1 » 31 sierpnia 2018, 11:06

witam, mam informacje od dealera , że dla PL w tym roku żadna fabia z 1.0TSI sie nie wyprodukuje tylk MPI, zato sytuacja jest odwrtona w niemczech dla nich beda produkowane 1.0 TSI ale za to oni nie moga zamawiac MPI z prdukcja w tym roku.
Rapid natomias z 1,0 TSI nie nma obostrzeń i sie normalnie ma produkowac w ok 2,5 miesiaca
​​​​Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
SWAP hamulcy na 312mm/282mm
OII FL 2.0TDI 8V BMM Kombi Elegance
Sprzedam na OLX!!

Awatar użytkownika
TOMUŚ
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 2372
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 20:41
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.2 TSI/90 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Fabia III zakup

Postautor: TOMUŚ » 03 września 2018, 19:34

Jak to wytłumaczysz.... Dziś byłem w Skodzie i widziałem stała F3FL z 1.0TSi?
Pozdrawiam,
Tomek



Wróć do „Kupujemy Auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość