Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

Anteny CB

Wszystko związane z Radiami CB oraz urządzeniami nawigacyjnymi.
Awatar użytkownika
Scobel89
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 401
Rejestracja: 25 grudnia 2009, 12:12
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.2 TSI/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Scobel89 » 27 maja 2012, 21:56

Moim zdanie to jest dobry wybór :ok: Jak jeździć dużo w trasie. Ogólnie ML 145 cieszą się dość dobrymi opiniami.

Pozdrawiam i szerokości :)
Zapraszam --> Octavia by Scobel89
Zapraszam --> Fabia by Scobel89

Octavia 1.6 BFQ 102KM - Obrazek
Fabia 1.2 AZQ 64KM - Obrazek

Pozdrawiam
Scobel89

Awatar użytkownika
K0_VOITH
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 08 stycznia 2012, 17:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: K0_VOITH » 27 maja 2012, 22:42

Model ML-145 to bardzo dobry wybór ale... z producentem trochę nie trafiłeś.

Zdecydowanie lepiej, dokładniej wykonana jest ML-145 od Sirio.

Z ciekawości - jak Ci się zestroiła ta antenka?
Wartburg 353S 1.0 87' <- Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód ;-) Wartburg 4Ever
Audi A4 B5 Avant 1.8 ADR 97'<- czerwone są szybsze ^^
Honda Civic IV 1,6 SOHC 89' <- kochana szlifierka, sprzedana w 2011, 2012 -> polsilver ;-(

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 28 maja 2012, 18:06

długość 1,6 kg


??????

Teraz jak już kupiłeś pytasz się czy dobra :) Jak słyszysz innych i oni Ciebie to jest dobra :)

Awatar użytkownika
K0_VOITH
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 08 stycznia 2012, 17:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: K0_VOITH » 28 maja 2012, 22:24

dr O. pisze:Teraz jak już kupiłeś pytasz się czy dobra :) Jak słyszysz innych i oni Ciebie to jest dobra :)


Wiesz co... na seryjnej antenie w Mercedesie Axorze też słyszałem i mnie słyszeli... a że siałem jak demon płodności a SWR był gdzieś w kosmosie, to inna sprawa... i cud że radia nie ujarało :P
Wartburg 353S 1.0 87' <- Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód ;-) Wartburg 4Ever
Audi A4 B5 Avant 1.8 ADR 97'<- czerwone są szybsze ^^
Honda Civic IV 1,6 SOHC 89' <- kochana szlifierka, sprzedana w 2011, 2012 -> polsilver ;-(


Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1687
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 29 maja 2012, 18:31

chodziło mi o dobry odbiór i nadawanie ;) koledzy na CB na pewno by Cię uraczyli miłym słowem jakby piszczało lub coś w tym stylu ;)

Awatar użytkownika
K0_VOITH
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 08 stycznia 2012, 17:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: K0_VOITH » 29 maja 2012, 19:27

dr O. pisze:chodziło mi o dobry odbiór i nadawanie ;) koledzy na CB na pewno by Cię uraczyli miłym słowem jakby piszczało lub coś w tym stylu ;)


Tak, tylko dla jednych dobry odbiór to "dobrze Cie słychać kolego" z dwóch kilometrów, a dla innych z piętnastu.
Wartburg 353S 1.0 87' <- Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód ;-) Wartburg 4Ever
Audi A4 B5 Avant 1.8 ADR 97'<- czerwone są szybsze ^^
Honda Civic IV 1,6 SOHC 89' <- kochana szlifierka, sprzedana w 2011, 2012 -> polsilver ;-(

Awatar użytkownika
dark
-#user
-#user
Posty: 62
Rejestracja: 09 czerwca 2010, 21:43
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dark » 29 maja 2012, 21:24

mateuszurad pisze:Panowie kupiłem antenę alan ML145 o parametrach
Impedencja 50omów
Zakres pracy 26000-28000MHz
SWR<1,2
moc maksymalna 400 W
SWR<2 90kanałów
długość 1,6 kg

Chciał bym wiedzieć czy jest to dobra antena, czy dokonałem dobrego wyboru?


Jeśli jest dobrze zestrojona z radiem to przetestuj ją w trasie. Chętnie się dowiem jak wypadła. Faktycznie lepiej trzeba było kupić SIRIO.

Jak na tą długość to troszkę ciężka ;)
Ostatnio zmieniony 29 lipca 2012, 22:31 przez dark, łącznie zmieniany 2 razy.

D_Mrozu
-#user
-#user
Posty: 13
Rejestracja: 21 marca 2012, 18:03
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Anteny CB

Postautor: D_Mrozu » 11 października 2012, 19:45

Witam.
Mam problem z anteną - konkretnie - z kablem antenowym.
Używałem wcześniej (poprzednie samochody) anteny President Colorado, mocowanej do główki PL, przymocowanej w "Maluchu" na stałe w dachu (nad oświetleniem kabiny), w Omedze B Kombi do mocowania na relingu (w tylnej lewej części samochodu, kabel puszczony był pod drzwi bagażnika).
W F1 (sedan) używam President Florida przyklejając magnes w tylnej lewej części dachu, a kabel puszczając przez drzwi.
Niestety, po kilku miesiącach stawiania/ściągania anteny i otwierania/zamykania drzwi chyba przeciąłem lub zwarłem kabel antenowy (chyba w końcu kupię reflektomert :) ). Po otwarciu drzwi wyraźnie też widać zagięcia kabla przez drzwi i otarcia kabla.
Czy Szanowni Userzy mają jakiś sensowny pomysł na wpuszczenie kabla antenowego do środka? Może jakieś inne miejsce zamocowania anteny (nie koniecznie magnesówka, posiadam kilka anten i główek PL i DV). Nie mam koncepcji na zamontowanie anteny i wpuszczenie kabla. Wykorzystując krótką Floridę zauważyłem, że grubość kabla jest taka, że gołym okiem widać, że jest on ściskany przez drzwi do nadwozia, a nie chciałbym uszkodzić kolejnego kabla, a tym bardziej tranzystora mocy wcz radia (koszt co prawda niewielki, ale najczęściej nawet w dobrych sklepach można kupić prawie nie działającą "malowankę").
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Anteny CB

Postautor: MirekS » 13 października 2012, 15:52

Ja mam wypuszczony kabel na zew. przez tą szczelinę w prawym górnym rogu tylnej szyby i kabel od 5 lat ten sam nieuszkodzony.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
K0_VOITH
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 08 stycznia 2012, 17:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Anteny CB

Postautor: K0_VOITH » 14 października 2012, 12:53

D_Mrozu pisze:Witam.
Mam problem z anteną - konkretnie - z kablem antenowym.
Używałem wcześniej (poprzednie samochody) anteny President Colorado, mocowanej do główki PL, przymocowanej w "Maluchu" na stałe w dachu (nad oświetleniem kabiny), w Omedze B Kombi do mocowania na relingu (w tylnej lewej części samochodu, kabel puszczony był pod drzwi bagażnika).
W F1 (sedan) używam President Florida przyklejając magnes w tylnej lewej części dachu, a kabel puszczając przez drzwi.
Niestety, po kilku miesiącach stawiania/ściągania anteny i otwierania/zamykania drzwi chyba przeciąłem lub zwarłem kabel antenowy (chyba w końcu kupię reflektomert :) ). Po otwarciu drzwi wyraźnie też widać zagięcia kabla przez drzwi i otarcia kabla.
Czy Szanowni Userzy mają jakiś sensowny pomysł na wpuszczenie kabla antenowego do środka? Może jakieś inne miejsce zamocowania anteny (nie koniecznie magnesówka, posiadam kilka anten i główek PL i DV). Nie mam koncepcji na zamontowanie anteny i wpuszczenie kabla. Wykorzystując krótką Floridę zauważyłem, że grubość kabla jest taka, że gołym okiem widać, że jest on ściskany przez drzwi do nadwozia, a nie chciałbym uszkodzić kolejnego kabla, a tym bardziej tranzystora mocy wcz radia (koszt co prawda niewielki, ale najczęściej nawet w dobrych sklepach można kupić prawie nie działającą "malowankę").
Pozdrawiam.



Często ściągasz tą antenę? Do czego jej używasz?

ZTCP Florida ma odkręcany bat - jeśli często używasz przemyśl odkręcanie wyłącznie bata w sytuacjach niepewnych, a magnes i kabel zostaw w jednym miejscu - wypuść z bagażnika wkładając go pod uszczelkę (między uszczelkę a karoserię, dla bezpieczeństwa od zewnątrz w rowku zrób U kablem, tak żeby wchodził do auta "w górę" (woda nie zacieka). Możesz podłożyć w tym miejscu na karoserii trochę izolacji (taśmy) - kabel dużo mniej będzie dostawał po tyłku i będzie non-stop w jednej pozycji, tak się ułoży i będzie śmigać.

Masz jeszcze inną opcję - np. Antena w miejsce fabrycznej do radia, a radio na klejonkę albo ewentualnie Sirio Triflex - jeśli zasięgi pokroju 5km w trasie i 2-3 w mieście są dla Ciebie wystarczające.
Wartburg 353S 1.0 87' <- Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód ;-) Wartburg 4Ever
Audi A4 B5 Avant 1.8 ADR 97'<- czerwone są szybsze ^^
Honda Civic IV 1,6 SOHC 89' <- kochana szlifierka, sprzedana w 2011, 2012 -> polsilver ;-(



Wróć do „CB Radio/GPS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości