Anteny radiowe

Wszystko związane z Radiami CB oraz urządzeniami nawigacyjnymi.
Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nicram » 19 sierpnia 2011, 14:23

Niestety bez demontażu podsufitki nie obejdzie się.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2830
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 19 sierpnia 2011, 21:44

Marcoo, możesz spróbować "od tyłu" - zdjąć listwę progową górną i delikatnie odchylić podsufitke - nie musisz jej całej ściągać.
skoro ja dałem rade to Ty też sobie poradzisz.
uważaj na spinki metalowe z osłony - mocno trzymają - zaopatrz się w długi i szeroki śrubokręt.
do anteny klucz płaski chyba 22. otwór w dachu jest kwadratowy więc antena się nie obróci. trzeba kluczem machać.
ona ma złaczkę zaraz obok i z tym też sobie poradzisz. :)
powodzenia. :zdrowko:

Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nicram » 19 sierpnia 2011, 22:01

Dokładnie jak pisze kapi o to mi chodziło też tak sobie poradziłem tylko najlepiej w dwie osoby to zrobić. A całej podsufitki oczywiście ściągać nie trzeba :)

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: koleś » 20 sierpnia 2011, 12:40

A ja myślę, że wszystko jest w porządku.
Marcoo, Wykręć antenę a jak już jest luźna to mocno szarpnij i bat wyjdzie. Montaż w odwrotną stronę.
Też tak mam.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407


Marcoo
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwietnia 2011, 08:24
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcoo » 23 sierpnia 2011, 11:44

[ Dodano: 27-08-2011, 12:51 ]
koleś pisze:A ja myślę, że wszystko jest w porządku.
Marcoo, Wykręć antenę a jak już jest luźna to mocno szarpnij i bat wyjdzie. Montaż w odwrotną stronę.
Też tak mam.


"Koleś"- szacun- jednak wyszło. Dałem antenie szansę jeszcze raz przed demontażem podsufitki i wyszła. Trzeba po prostu dość mocno szarpnąć. Za gwintem jest jeszcze 2-3 mm "grzybek" mniej więcej o średnicy gwintu i to jak podejrzewam on trzyma, może to patent by nie wypadła gdy się jakimś cudem sama poluzuje.

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: koleś » 01 września 2011, 07:36

Marcoo pisze:może to patent by nie wypadła

Ja myślę, że to też jest patent antykradzieżowy. Super, że Ci się udało.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

Awatar użytkownika
Piotr666
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 24 maja 2012, 12:06
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr666 » 07 czerwca 2012, 23:34

Witam.
Poczytałem sobie właśnie o separatorach... cóż, chyba jest to właśnie coś co powinienem zakupić. Moje radio (Pioneer) działa już kilka ładnych lat bez separatora, czyli bez zasilania wzmacniacza anteny. I w terenie górzystym bywa, że gubi sygnał lub szumi. Nie wiedząc nic o separatorach szykowałem się do zakupu nowej anteny ze wzmacniaczem. I takową anteną dostałem w prezencie. Jednak nie jest to oryginalna antena do F1. To coś w rodzaju płetwy, widziałem takowe w Golfach, bodajże V generacji. Posiada ona dwa kable, jeden antenowy i drugi do zasilania wbudowanego wzmacniacza. I teraz mam pytanko. Skoro separator podaje napięcie z kostki i zabezpiecza gniazdo antenowe w radio przed podaniem 12V to czy można go użyć przy antenie do zasilenia jej wzmacniacza? Innymi słowy czy możliwe jest coś takiego: Pierwszy separator przy radio, który podaje zasilanie i drugi przy antenie, odbierający zasilanie i podający na odpowiedni kabelek do wzmacniacza antenowego. Czy ktoś robił lub widział coś takiego?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Basta
-#początkujący
-#początkujący
Posty: 27
Rejestracja: 19 stycznia 2012, 13:15
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Basta » 19 czerwca 2012, 10:37

Kochani, kupiłam fabiankę bez radia i z urwanym batem antenki. Po zamontowaniu radia wraz z separatorem oraz nowego bata anteny odbiór jest, delikatnie mówiąc, do bani. Odbieram jedynie 3 stacje. Co może być przyczyną? Jak to sprawdzić?

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2830
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kapi » 19 czerwca 2012, 17:02

Basta pisze:Co może być przyczyną? Jak to sprawdzić?

prawdopodobnie antena wewnątrz stopki jest uszkodzona.
Obrazek

Awatar użytkownika
K0_VOITH
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 08 stycznia 2012, 17:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: K0_VOITH » 19 czerwca 2012, 23:08

Czyli albo wykręcamy orydżinal i sprawdzamy, albo zastępujemy Orydżinal anteną do CB-radia, a na szybie kleimy FMke ;P
Wartburg 353S 1.0 87' <- Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód ;-) Wartburg 4Ever
Audi A4 B5 Avant 1.8 ADR 97'<- czerwone są szybsze ^^
Honda Civic IV 1,6 SOHC 89' <- kochana szlifierka, sprzedana w 2011, 2012 -> polsilver ;-(



Wróć do „CB Radio/GPS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości