Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Sprawdzenie sondy lambdy w Vagu ?

trezor4
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2012, 20:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Sprawdzenie sondy lambdy w Vagu ?

Postautor: trezor4 » 03 września 2012, 20:16

Czy ktoś może podać jak sprawdzić sondę podłączając auto pod kompa ?
Chodzi mi jakie grupy sprawdzić i jakie wartości powinny być dla poprawnie działającej sondy ...
Bo spalanie 10L na 100km w silniku 1.4 to chyba przesada :)
Ostatnio zmieniony 03 września 2012, 20:17 przez trezor4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nicram » 04 września 2012, 08:42

Jeśi sonda jest padnięta podepniesz pod Vaga i wyskoczyć powinien błąd dot. mieszanki, za uboga lub za bogata.

http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t ... ight=sonda

trezor4
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2012, 20:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: trezor4 » 04 września 2012, 22:39

sprawdzlem nie bylo bledu sondy , ale mam spalanie 12l/100 przy spokojnej jezdzie po miescie . mialem blad nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia , ale po czyszczeniu przepustnicy i adaptacji juz nie sprawdzalem , czy to moze byc przyczyna takiego spalania ?

Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zlloty » 05 września 2012, 12:49

Podaj, jaki masz silnik. Następnie podaj mi odczyty w grupy 32
pierwsze pole - na biegu jałowym, drugie pole - na obciążonym silniku.

Dodatkowo w grupach między 30 a 36 poszukaj napięcia na sondzie lambda. Jeśli masz jedną sondę, to 0-1V, jeśli masz dwie, to pierwsza 0-5V, druga 0-1V. Jakbyś miał problemy, to pisz na prv, bo nie zawsze zaglądam na forum.


trezor4
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2012, 20:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: trezor4 » 06 września 2012, 19:07

w grupie 32 nie wiem czy dobrze zmierzylem ale było w zakresie 0-1V
w grupie 33 znalazlem wskazania sondy i druga byla w zakresie 0-1V , ale pierwsza wachala sie od minus 10V do plus kliku . Ale pozniej glownie na minusie bylo 7-8V.
Silnik 1.4 60KM , 2001rok

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Aktualne auto: Skoda fabia combi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 26 września 2012, 10:33

Przecież czeski silnik miał jedną sondę, dwie były w 16V jednostce VW.
trezor4 uszkodzony termostat też może być przyczyną podwyższonego spalania, jakby była uszkodzona sonda to spalanie skoczyłoby Ci na 15 - 20 litrów, a nie na 10 - 12l jak piszesz powyżej.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

trezor4
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2012, 20:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: trezor4 » 26 września 2012, 21:54

Zastanawia mnie tylko blad , ktory pojawil sie dopiero po wykonaniu proby starzenia sondy w grupie 34 . Po wykonaniu testu zapisal sie blad 16517 . Czy to daletego , ze testy te sa wykonywane dla silnika z dwoma sondami ? Wynik testu byl B1-S1 not ok . i temp katalizatora , -32stopnie.

Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zlloty » 01 października 2012, 15:21

Czeskie silniki były w dwóch wariantach - z jedną i dwoma sondami.

arthek
-#user
-#user
Posty: 8
Rejestracja: 04 lipca 2012, 14:12
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: arthek » 02 października 2012, 14:00

1,4 AZE - 60 Km - 1 sonda , 1 kat
1,4 AME - 68 km - 1 sonda, 1 kat
1,4 ATZ/ AQW - 68 KM - 2 sondy , 2 katy
Mój AQW ma Vervę !...w zbiorniku paliwa ;-)

maninnew
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 189
Rejestracja: 01 października 2007, 21:11
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Sprawdzenie sondy lambdy w Vagu ?

Postautor: maninnew » 05 marca 2015, 21:40

Posiadam Fabie z silnikiem 1,4 16v 75km. Średnie spalanie wynosiło poniżej 7l Ostatnie trzy zb wyszły mi ponad 8l Gdzie szukać przyczyny większego spalania??



Wróć do „PB”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości