Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Rozbieżność w spalaniu na komputerze i w rzeczywistości

wszystko o napędzie LPG
Lukaszos
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 18 września 2012, 16:12
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Rozbieżność w spalaniu na komputerze i w rzeczywistości

Postautor: Lukaszos » 18 września 2012, 19:54

Pytanie brzmi tak
Komputer wskazuje mi spalanie na biegu jałowym z wyłączoną klimą i temp. silnika 90 st 0.8 l/h a z włączoną klimą 1.0 l/h a jak podpiąłem kompa i odczytałem te same dane z kompa setrującego pracą silnika to wyszło mi 0.6 l/h bez klimy i 0.8 l/h z klimą ciekaw jestem skąd jest ta różnica. Dodam że w mieście w korkach auto pali mi zbiornik do rezerwy i przejeżdżam 650km czyli ok 8,5 l/100km

DIABOLO75
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 135
Rejestracja: 26 marca 2011, 16:15
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DIABOLO75 » 18 września 2012, 20:27

A jak po tankowaniu na stacji ? Które wskazanie jest prawidłowe ? Komp w dieslu o ile pamiętam bierze spalanie min z danych z przepływomierza powietrza tzn ile powietrza idzie prze niego do tego oblicza ilość zużytego paliwa . Pierwsze słyszę , żeby jedno i drugie nie istniejące na moje oko pokazywało inaczej , chyba , że odczytałeś gdzieś np wartości średnie i porównałeś do chwilowych .

Lukaszos
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 18 września 2012, 16:12
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Lukaszos » 18 września 2012, 20:37

Porównywane były dane dotyczące spalania chwilowego.

DIABOLO75
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 135
Rejestracja: 26 marca 2011, 16:15
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DIABOLO75 » 18 września 2012, 21:24

Ło matko to daj se z tym spokój . Te wszystkie urządzonka dają tylko jakiś tam orientacyjne dane .


Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zlloty » 18 września 2012, 21:35

Sprawdź, czy spalanie średnie pokrywa się z tym, ile tankujesz. Jeśli tak, to chwilowe służace do obliczenia średniej będzie prawidłowe.

Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nicram » 18 września 2012, 22:02

nie przejmowałbym się tym są to wszystkie dane orientacyjne, zreszta w instrukcji chyba też tak pisze :)

PinkFloyd
-#user
-#user
Posty: 22
Rejestracja: 07 kwietnia 2012, 01:41
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Rozbieżność w spalaniu na komputerze i w rzeczywistości

Postautor: PinkFloyd » 19 września 2012, 03:15

Lukaszos pisze:Pytanie brzmi tak
Komputer wskazuje mi spalanie na biegu jałowym z wyłączoną klimą i temp. silnika 90 st 0.8 l/h a z włączoną klimą 1.0 l/h a jak podpiąłem kompa i odczytałem te same dane z kompa setrującego pracą silnika to wyszło mi 0.6 l/h bez klimy i 0.8 l/h z klimą ciekaw jestem skąd jest ta różnica. Dodam że w mieście w korkach auto pali mi zbiornik do rezerwy i przejeżdżam 650km czyli ok 8,5 l/100km

nie wiem jak jeździsz ale spalanie wg mnie za duze, mialem Golf 4 tdi po chipie na 165KM na ostrym bucie przykapcal tak mial podlane, jezdzilem wiekrzosc po Szczecinie w korkach, kazda prosta but aby kierowniczki turbiny nie zalapaly notlaufa i sie nie zasyfily to max mi palil zawsze od 7,2 do 7,6l, w trasie palil 6,5l ale ganialem nim ostro. Spalanie bylo rzeczywiste. Kolega ma TDI ARL z 150Km na 190KM w miescie ostro butowane spalanie 8-8,5l.Po drugie mozna z komputera je skorykowac plus minus 15 pproc w ustawieniach zegarow vagiem. Co do spalania podaj jaka temp widzi ecu a jaka zegary, podaj po nocy nie odpalajac wartosci grupy 07 i po nagrzaniu, jeszcze statycznie 00, 01, 03, 04, 013, 023, dynamicznie 03, 08, 011 i 03BS to zobaczymy co go boli, podaj tez bledy ze sterownika jakie sa zapisane.
Ostatnio zmieniony 19 września 2012, 06:54 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.

Lukaszos
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 18 września 2012, 16:12
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Lukaszos » 19 września 2012, 20:21

ok, jak wygospodaruję trochę czasu i skombinuję VAGa to na pewno to zrobię. Dziś zalałem pod korek zrobiłem 48 czy 49km po mieście i spaliła 3,5 l ropki, więc spoko.

[ Dodano: 24-09-2012, 20:23 ]
A więc trzy osoby + kufer na maxa, przelot 450 km z prędkościami 90-130 km/h i wynik 4,63 z wyliczeń tankowania pod korek a 4,75 z kompa MFA. Spoko daje temu luzzzzz

bartos
-#user
-#user
Posty: 67
Rejestracja: 03 marca 2013, 14:31
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Rozbieżność w spalaniu na komputerze i w rzeczywist

Postautor: bartos » 28 stycznia 2014, 22:29

Powie mi ktos moze jakie spalanie pokazuje wam komputer pokladowy na benzynie i na gazie? Mi na wolnych obrotach oczywiscie rozgrzany 0.8l/h na benzynie i 0.7l/h na gazie a na piatym biegu przy depnieciu do dechy na benzynie 13.5 l/100km a na gazie 11.5 l/100km. Wiem ze powinny spalania byc takie same ale nie wiem czemu tak mi pokazuje.



Wróć do „LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość