Kraków i okolice

autoryzowane stacje obsługi
Awatar użytkownika
Zygus
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 3737
Rejestracja: 16 września 2004, 22:48
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.2 TSI/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kraków i okolice

Postautor: Zygus » 08 stycznia 2005, 03:00

Hej zblizam sie do 30tys km, a co sie z tym wiaze do serwisu. Wiadomo gwarancja to robie w ASO. Do wyboru mam w Krakowie dwa ASO. Zadzownilem do obydowch by dowiedziec sie ile bedzie mnie to kosztowalo. W pierwszym powiedziano mi ze ok300-350zl, a w drugim ze jakies 500zl :o Troche mnie rozbawila na poczatku ta sytuacja ale pozniej sie zmartwilem bo chyba ktos chce zrobic mnie w balona, tylko nie wiem kto.
Jestem ciekaw ile wy placilisice, o ile jeszcze pamietacie, i czy moze macie jakies rozsadne wytlumaczenie tej rozbieznosci cenowej. Oba salony sa na terenie Krakowa!!
Ostatnio zmieniony 16 października 2011, 11:53 przez Zygus, łącznie zmieniany 3 razy.
>>> MISTRZ FABIA CLUB POLSKA 2005 <<<

>>> Moja Fabia <<<

Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtas
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 2504
Rejestracja: 02 maja 2004, 16:40
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojtas » 08 stycznia 2005, 10:46

A co sie wiaze z przegladem. tj. co na nim robia..pomijam podlaczanie pod komputer itp ..chodzi mi mianowicie o to czy jezeli nie chce zmienac oleju to czy mi go nie zmienia jak "nie bede patrzyl"i ile moze mnie takie cos kosztowac... aha i czy starcilem gwarancje jak nie jesczze nie bylem na przegladzie a pokasowalem inspek itp. i pierwszy olej sam zmienialem ale tego aqrat oni nie moga sprawdzic bo jak ?? Nie pytam sie o cene, jezeli Wy w jednym miesacie macie az tak duzo rozbieznosc cen.
OZ 16" & Fulda Sport Control 205/45/16 :hyhy: & Xenon Eyes :hyhy:

<<<>Fabka by Wojtas<>>>

Najładniejsze auto II Zlotu FCP Grudziądz 2006
Najładniejsze auto III Zlotu FCP Borki 2010
I miejsce rzut oponą, czyli Strongman Borki 2010

Awatar użytkownika
Zygus
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 3737
Rejestracja: 16 września 2004, 22:48
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.2 TSI/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Zygus » 08 stycznia 2005, 11:51

Kraft pisze:Jedz do Emidy (kolo makro). Tam jest taniej i calkiem sprawnie tylko sie trzeba na duzo wczesniej umowic. Ja robilem w sierpniu chyba to zaplacilem cos kolo 300 zl ale na pewno nie wiecej.

No wlasnie w emidzie powiedzieli mi 500zl a kolo mnie w hucie 350zl. Wiec czyzby jakies noworoczne podwyzki czy co??
>>> MISTRZ FABIA CLUB POLSKA 2005 <<<

>>> Moja Fabia <<<

Obrazek

Awatar użytkownika
Zygus
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 3737
Rejestracja: 16 września 2004, 22:48
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.2 TSI/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Zygus » 08 stycznia 2005, 12:16

A kiedy powstalo to na zakopianskiej?? Bo pamietam ze kiedys tam bylo ale je zamkneli i przeniesli do huty na ul. kocmyrzowska.
PS. rzeczywiscie powstalo teraz sprawdzilem na stronie skody, i jest to moze beda jakies promocje tylko ze tam to juz mam daleko
>>> MISTRZ FABIA CLUB POLSKA 2005 <<<

>>> Moja Fabia <<<

Obrazek


Awatar użytkownika
Wojtas
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 2504
Rejestracja: 02 maja 2004, 16:40
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojtas » 08 stycznia 2005, 15:37

Przegladu nie robilem jeszcze wogole..mam fabie od lipca 2003 i sam sobie w niej wymienilem filtr i olej po 2000. Obecie budzik wskazuje 20200 km ..i szyqje sie wymiana nastepna (olej). Mozecie mi poradzic co jeszcze nalezy wymienic po 20 tys ??
OZ 16" & Fulda Sport Control 205/45/16 :hyhy: & Xenon Eyes :hyhy:



<<<>Fabka by Wojtas<>>>



Najładniejsze auto II Zlotu FCP Grudziądz 2006

Najładniejsze auto III Zlotu FCP Borki 2010

I miejsce rzut oponą, czyli Strongman Borki 2010

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 08 stycznia 2005, 23:45

To mniej wiecej wyglada jakos Tak
Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.

Po upływie roku należy wykonać przegl±d roczny, przy czym przegl±d roczny zawsze zawiera serwis olejowy.

• Je¶li przed upływem roku osi±gnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.

• Jeżeli przebieg roczny wynosi więcej niż 30 000 km, przegl±d roczny należy wykonać nie po roku, lecz po każdych 30 000 km.

Co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy.

Przegl±dy

Serwis olejowy
• Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
• Sprawdzenie grubo¶ci klocków hamulcowych.
• Wyzerowanie wskaÄ˝nika obsług serwisowych.
• Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany jest ekologiczny olej napędowy).
• Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.

Przegl±d roczny
• Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
• Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelno¶ci i uszkodzeń.
• Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
• Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (je¶li s± w wyposażeniu), czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń.
• Sprawdzenie mrozoodporno¶ci płynu chłodz±cego, szczelno¶ci układu chłodzenia, poziomu płynu chłodz±cego - w razie potrzeby dolanie.
• Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelno¶ci i uszkodzeń, sprawdzenie mocowania.
• Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelno¶ci i uszkodzeń.
• Sprawdzenie grubo¶ci okładzin hamulcowych .
• Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
• Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy nie ma nieszczelno¶ci i uszkodzeń.
• Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie potrzeby oczyszczenie.
• Sprawdzenie akumulatora.
• Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelno¶ci i uszkodzeń.
• Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów dr±żków kierowniczych.
• Sprawdzenie głęboko¶ci bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem zapasowym, sprawdzenie ci¶nienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrzeby skorygowanie.
• Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory silnika.
• Sprawdzenie działania wszystkich wł±czników, urz±dzeń elektrycznych, wskaÄ˝ników i innych elementów obsługowych.
• Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także układu zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
• Wyzerowanie wskaÄ˝nika obsług serwisowych.
• Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel).
• Zalecana wymiana piór wycieraczek.
• Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa.

Co 30 000 km dodatkowo
• Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn prowadz±cych.
• Sprawdzenie ustawienia ¶wiateł, w razie potrzeby wyregulowanie,
• Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne), gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel.
• Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
• Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
• Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia, czy nie ma uszkodzeń.
• Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w razie potrzeby uzupełnienie.
• Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym (je¶li występuje).
• Sprawdzenie paska rozrz±du (tylko silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.

Co 60 000 km dodatkowo
• Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne).
• Wymiana ¶wiec zapłonowych.
• Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego.
• Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy.
• Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy.
• Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
• Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów.
• Sprawdzenie poziomu oleju w mechanizmie różnicowym (automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby uzupełnienie.

Co 90 000 km dodatkowo
• Sprawdzenie paska rozrz±du (silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
• Wymiana paska zębatego i rolki napinacza (tylko silniki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami).

Co 120 000 km dodatkowo
• Wymiana paska zębatego i rolki kieruj±cej (silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami).

Co 180 000 km dodatkowo
• Wymiana paska rozrz±du (tylko silniki benzynowe 1,8l).

Co 2 lata dodatkowo
• Wymiana płynu hamulcowego (w miarę możliwo¶ci wykonanie zlecić podczas przegl±du rocznego).

Co 4 lata dodatkowo
• Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy - w samochodach o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ci±gu 4 lat (w miarę możliwo¶ci wykonanie zlecić podczas przegl±du rocznego).

Co 5 lat dodatkowo
• Wymiana akumulatora syreny auto-alarmu (w miarę możliwo¶ci wykonanie zlecić podczas przegl±du rocznego).

Co 15 lat dodatkowo
• Wymiana pasów bezpieczeństwa wraz z napinaczami oraz zespołów poduszek gazowych - koniecznie w stacji obsługi Skoda. Okres eksploatacji tych elementów jest ograniczony do 15 lat. (W miarę możliwo¶ci wykonanie zlecić podczas przegl±du rocznego.)

Wymiana sondy lambda (dotyczy krajów, w których nie ma możliwo¶ci tankowania paliwa bezołowiowego)
• Okres wymiany jest zależny od zawarto¶ci zwi±zków ołowiu w paliwie w odpowiednim kraju. Z tego względu informacji o okresie wymiany zasięgn±ć w stacji obsługi Skoda
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2005, 10:02 przez MirekS, łącznie zmieniany 1 raz.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 09 stycznia 2005, 00:01

Powyzej przedstawiłem co¶ co może Wam pomoże. Natomiast apropo serwisów jestem ich wrogiem numer jeden, na każdym kroku okradaj± klientów. I tak jest zarówno w emidzie jak i interze. Ci ostatni chcieli mi sporo wymienić dobrych czę¶ci na dobre, z emid± miał z kolei przej¶cia kolega z pracy. Natomiast je¶li chodzi o bełtowskiego z zakopianki który zlikwidowali to i ja w jakim¶ stopniu mam nadzieję że się przyczyniłem. Tam to już na żywca naci±gali. WyobraÄ˝cie sobie, że co¶ mi stukało z przodu i Ci stwierdzili, że to poduszki pod silnikiem kwota wymiany wraz z czę¶ciami blisko 2 tys, prawie 3 lata temu, a okazało się, że to tylko ł±czniki - znany problem w fabiach. Ja od dwóch lat robię przy aucie sam, a w razie czego jest w krakowie mały prywatny warsztacik w którym robi± mechaniory z byłego krakowskiego polmozbytu skody na prandotach. Maj± kompa i skasuj± błędy za tzw flaszkę. Wybór: serwis, prywatny warsztat, samodzielna obsługa zostawiam do indywidualnej decyzji. Osobi¶cie uważam, że po skończeniu 2 letniej gwarancji mechanicznej korzystanie z serwisu nie ma sensu - szkoda kasy.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 09 stycznia 2005, 01:18

15 tys.PLN :D :D :D tak przypuszczam.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
Drewnowski Piotr
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 81
Rejestracja: 02 maja 2004, 21:38
Lakier: Czerwień Flamenco metalic
Silnik: 1.9 TDI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Drewnowski Piotr » 09 stycznia 2005, 15:37

To zależy od tego jak będzie wypasiona i ztuningowana .
za bete z 82 roku która jeżdzi koło nadarzyna wzieli 55ty¶ zł 8)
Fabia combi 1,9 TDI 130koników

Awatar użytkownika
Zygus
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 3737
Rejestracja: 16 września 2004, 22:48
Lakier: Morski Admirał
Silnik: 1.2 TSI/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Zygus » 14 lutego 2005, 23:27

Wracajac do przegladow w ASO, czytalem na innym forum, ze po przegladzie ludzie odbieraja umyte auta. JAk to wyglada u was, bo mnie to ani razu nie umyli, wiec nie wiem jak to jest, domagac sie nastepnym razem?? :P
>>> MISTRZ FABIA CLUB POLSKA 2005 <<<

>>> Moja Fabia <<<

Obrazek



Wróć do „ASO”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości