Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
lukab88
-#user
-#user
Posty: 50
Rejestracja: 16 czerwca 2011, 18:31
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: lukab88 » 17 września 2011, 10:27

Dwa tygodnie temu z kumplem czyścilismy przepustnice w naszych Fabiach i do dzisiaj obydwie chodzą bez problemów, a nie robiliśmy adaptacji VAGiem.

Po czyszczeniu jest kolosalna różnica w pracy silnika.
- nie szarpie na wolnych obrotach
- ustało falowanie obrotów
- spalanie na wolnych obrotach spadło z 1,5l\h (!) do 0,7 0,8l\h
- przed czyszczeniem podczas przyspieszania miedzy 2 a 3tys obrotów silnik przerywał, a po czyszczeniu idzie równo w całym zakresie obrotów

Warto więc wyczyścić raz na jakiś czas przepustnice. Dodam też, że korzystałem z podanego w tym temacie fotostory i nawet dla laika czyszczenie nie będzie stanowić większego problemu.

Awatar użytkownika
krzysiekem
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 98
Rejestracja: 16 września 2011, 20:36
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: krzysiekem » 17 września 2011, 20:13

Przyczyny nie znalazłem, ale będę szukał i na pewno ją opisze na forum...
Dziś rano w drodze do pracy kontrolka się nie zaświeciła, już myślałem że problem znikł, gdy wracałem z pracy również sie nie zapaliła, i nagle przed chwilą buch i znów sie pali, zgasnąć nie chce.

Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są całe, czyli jedno już odpada.
Ma ktoś może ten schemat połączeń?
I jak sprawdzić system zasysający powietrze?
Możliwe, jest gaśnięcie kontrolki silnika bez kasowania błędu? (tak właśnie dziś się stało i wydało mi sie to dziwne)

W przyszłym miesiącu samochód jedzie na wymianę wszystkich płynów i filtrów a także czyszczenie przepustnicy (w pakiecie). Więc jeżeli nie znajdziemy razem przyczyny to postaram sie, żeby mechanik przyjrzał sie temu i opowiedział co uczynił aby błąd wyeliminować.

mateuszurad
-#user
-#user
Posty: 23
Rejestracja: 10 marca 2010, 19:42
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mateuszurad » 05 listopada 2011, 18:05

Witam.Korzystając z fotorelacji postanowiłem przeczyścić przepustnicę, pestka, ale okazało się, że po czyszczeniu nie ma żadnej różnicy w pracy silnika. Nie podłączałem pod komputer dla tego,że nic się nie zmieniło ani na lepsze ani na gorsze. Czy adaptacja przepustnicy VAG-iem może coś zmienić??

Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nicram » 06 listopada 2011, 08:36

Można spróbować, chociaż jak zmiany nie ma żadnej to chyba nie bardzo pomoże.
Ostatnio zmieniony 06 listopada 2011, 08:41 przez nicram, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
kris_passat
-#user
-#user
Posty: 27
Rejestracja: 20 lipca 2011, 22:23
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kris_passat » 09 grudnia 2011, 10:29

PANtoGRAPH pisze:Jak zachowuje się silnik po czyszczeniu:

1. Praca silnika jest równa i stabilna.
2. Silnik lepiej reaguje na pedał przyspieszenia.
3. Brak błędów powodowanych gaśnięciem lub przygasaniem silnika.


Wczoraj wykonałem czyszczenie przepustnicy według instrukcji kolegi PANtoGRAPH i efekt osiągnięty. Nie było konieczności adaptacji Vag- iem. Wszystko jest jak powinno.
Wielki punkt za ten materiał. (tylko gdzie ten punkcik kliknąć?)
Ostatnio zmieniony 09 grudnia 2011, 10:55 przez kris_passat, łącznie zmieniany 1 raz.

Ryszard
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 37
Rejestracja: 20 kwietnia 2005, 11:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Ryszard » 09 grudnia 2011, 15:58

swego czasu miałem podobną "usterkę" - oczywiście obce powietrze itp. "bzdury" w silniku (1,4 16 V) ok. półtora letnim, dopiero co dotartym. I po wielu wizytach w serwisach i VAG-ach, a co fachowiec to 50 - 79 zeta za podpięcie i to w esrwisach ASO bo auto na gwarancji. I przyczyna jak zwykle prozaiczna = brudny czujnik (sonda lambda) w kolektorze dolotowym. Czyszczenie kilkukrotne czystym spirytem (oj, szkoda, że nie gardełka) pomogło - jeśli ktoś chce to to sie nazywa przepływomierz i jest super delikatne, tak więc przy czyszczeniu ogromna ostrożność, bo nówka w ASO to ponad 800 zeta. Pozdrawiam majsterkowiczów.

Aha, dla jasności sprawy zapłon wyłączony, czujnik wykręcony ale nie odpięty od instalacji elektrycznej, co by nie trzeba było programować przepustnicy i ... w drogę. Działa do dzisiaj, a fabka niektórym dobrze znana na fcp.

maninnew
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 189
Rejestracja: 01 października 2007, 21:11
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: maninnew » 03 stycznia 2012, 12:08

w silniku 1,4 16V 75KM trzeba robić adaptację przepustnicy??

ThoR
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 5
Rejestracja: 03 lutego 2007, 22:19
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: ThoR » 03 stycznia 2012, 16:49

Ja czyściłem przepustnice tydzień temu w 1.4 16V. Silnik pracował równo bez adaptacji, ale przy odpalaniu na zimnym silniku obroty szły do ok 2tys i powoli spadały. Po adaptacji mu przeszło.

Awatar użytkownika
Wojol
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 20 listopada 2011, 17:51
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojol » 03 stycznia 2012, 21:58

Nie wiem czemu ale kumpel powiedział mi, że nie powinno się czyścić przepustnicy benzyną ekstrakcyjną
Obrazek

canapl
-#user
-#user
Posty: 33
Rejestracja: 03 lutego 2012, 10:29
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: canapl » 19 lutego 2012, 15:13

W silnikach 1.2 przepustnica jest w tym samym miejscu co w 1.4?



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości