[F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
PANtoGRAPH
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 13:08
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: PANtoGRAPH » 05 lipca 2011, 11:51

Jak widać zasady nie ma, wszystko zależy od 'jednostki' poddawanej zabiegowi czyszczenia i ustawień sterownika. Dlatego też w swoim opisie umieściłem informację, że ZALECAM by adaptację zrobić, nawet jeśli wszystko wydaje się OK, tak dla świętego spokoju i pewności, że jest jak ma być.

Pozdrawiam
PANtoGRAPH

sdasd
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 25 lutego 2011, 23:11
Kontaktowanie:
Status: Offline

DA RADĘ

Postautor: sdasd » 08 lipca 2011, 12:19

witam a nie wiecie jak z adaptacją 1.4MPI 68KM da sam czy trzeba użyć VAG :?:
sdasd

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 08 lipca 2011, 12:41

Nie ma reguły jedni adoptują inni nie. Ja osobiście zawsze robiłem adaptację vagiem.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
dr O.
-#user
-#user
Posty: 1692
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 08 lipca 2011, 12:44

z tego co pamiętam to niedawno Wojtas pisał w jakimś poście, że po przejechaniu kilku km wszystko wróci do normy bez adaptacji :) Jeśli się mylę to na pewno mnie poprawi :)


sdasd
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 25 lutego 2011, 23:11
Kontaktowanie:
Status: Offline

odłączenie

Postautor: sdasd » 13 lipca 2011, 22:39

witam ponownie a co jeśli odłączymy baterie przed czyszczeniem??? :/
sdasd

Awatar użytkownika
krzysiekem
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 98
Rejestracja: 16 września 2011, 20:36
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: krzysiekem » 16 września 2011, 20:41

Witam wszystkich, przeczyściłem swoją przepustnice w fabce, była niemiłosiernie brudna w środku jak sie okazało... Byłem przygotowany na mocne szarpanie silnikiem świerzo po czyszczeniu ale o dziwo praca silnika sie nie zmieniła tzn lekkie falowanie, nic specjalnego.

Niestety po przejechaniu kilku mil, wyskoczyła kontrolka check engine "chelikopterek" a więc podjechałem podpiąć samochód pod vaga, (silnik działa tak jak działał, nic sie nie zmieniło) i wyskoczył jeden błąd P0101. Wiecie może czego to przyczyna? ma to coś wspólnego z przepustnicą? gdzieś czytałem że to problem z przepływomierzem, ale szczerze to nawet nie mam pojęcia gdzie on jest u mnie w silniku...

Z góry dzięki za pomoc i dobre rady :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PANtoGRAPH
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 13:08
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: PANtoGRAPH » 16 września 2011, 21:48

P0101 - VAG16485 - Licznik masy powietrza G70 'Sygnał niemożliwy, Sprawdzić miernik ilości
powietrza / mas powietrza , Sprawdzić bezpiecznik(i) , Zlokalizować błąd zgodnie ze schematem połączeń , Sprawdzić system zasysający pod względem nieszczelności.

Takie rozwiązania znalazłem w sieci. Osobiście zacząłbym od adaptacji, a potem od końca, czyli sprawdzić szczelność, czy żadne lewe powietrze się nie dostaje i eliminowanie możliwości krok po kroku.

Jak znajdziesz przyczynę, podziel się swoją wiedzą z innymi. Pozdrawiam
PANtoGRAPH

lukab88
-#user
-#user
Posty: 50
Rejestracja: 16 czerwca 2011, 18:31
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: lukab88 » 17 września 2011, 10:27

Dwa tygodnie temu z kumplem czyścilismy przepustnice w naszych Fabiach i do dzisiaj obydwie chodzą bez problemów, a nie robiliśmy adaptacji VAGiem.

Po czyszczeniu jest kolosalna różnica w pracy silnika.
- nie szarpie na wolnych obrotach
- ustało falowanie obrotów
- spalanie na wolnych obrotach spadło z 1,5l\h (!) do 0,7 0,8l\h
- przed czyszczeniem podczas przyspieszania miedzy 2 a 3tys obrotów silnik przerywał, a po czyszczeniu idzie równo w całym zakresie obrotów

Warto więc wyczyścić raz na jakiś czas przepustnice. Dodam też, że korzystałem z podanego w tym temacie fotostory i nawet dla laika czyszczenie nie będzie stanowić większego problemu.

Awatar użytkownika
krzysiekem
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 98
Rejestracja: 16 września 2011, 20:36
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: krzysiekem » 17 września 2011, 20:13

Przyczyny nie znalazłem, ale będę szukał i na pewno ją opisze na forum...
Dziś rano w drodze do pracy kontrolka się nie zaświeciła, już myślałem że problem znikł, gdy wracałem z pracy również sie nie zapaliła, i nagle przed chwilą buch i znów sie pali, zgasnąć nie chce.

Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są całe, czyli jedno już odpada.
Ma ktoś może ten schemat połączeń?
I jak sprawdzić system zasysający powietrze?
Możliwe, jest gaśnięcie kontrolki silnika bez kasowania błędu? (tak właśnie dziś się stało i wydało mi sie to dziwne)

W przyszłym miesiącu samochód jedzie na wymianę wszystkich płynów i filtrów a także czyszczenie przepustnicy (w pakiecie). Więc jeżeli nie znajdziemy razem przyczyny to postaram sie, żeby mechanik przyjrzał sie temu i opowiedział co uczynił aby błąd wyeliminować.

mateuszurad
-#user
-#user
Posty: 23
Rejestracja: 10 marca 2010, 19:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mateuszurad » 05 listopada 2011, 18:05

Witam.Korzystając z fotorelacji postanowiłem przeczyścić przepustnicę, pestka, ale okazało się, że po czyszczeniu nie ma żadnej różnicy w pracy silnika. Nie podłączałem pod komputer dla tego,że nic się nie zmieniło ani na lepsze ani na gorsze. Czy adaptacja przepustnicy VAG-iem może coś zmienić??



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość