Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
gory
Administrator
Administrator
Posty: 486
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 11:58
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: gory » 04 lipca 2011, 23:55

u mnie bez adaptacji nie byłem w stanie nagrzać silnika w ogóle bo nie chciał chodzić.... Adaptacje należy wykonać na rozgrzanym silniku, a ja nie byłem wstanie go dogrzać. Kopcił, trząsł, burczał... masakra. Więc jest potrzebny VAG ;)
Pozdrawiam
Bart.
--
2006-2012 - Skoda Fabia I - 1,4MPI, 44kW.
2012 - Skoda Fabia II - 1,2TSI, 77kW

Awatar użytkownika
PANtoGRAPH
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 13:08
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: PANtoGRAPH » 05 lipca 2011, 11:51

Jak widać zasady nie ma, wszystko zależy od 'jednostki' poddawanej zabiegowi czyszczenia i ustawień sterownika. Dlatego też w swoim opisie umieściłem informację, że ZALECAM by adaptację zrobić, nawet jeśli wszystko wydaje się OK, tak dla świętego spokoju i pewności, że jest jak ma być.

Pozdrawiam
PANtoGRAPH

weuek
Status: Offline

Postautor: weuek » 05 lipca 2011, 18:53

Potwierdzam, że bez adaptacji daje radę - potrząsało nim jakieś 5 minut, po czym się ustabilizował i jest oj już jakiś miesiąc. Jedyny nowy objaw to to, że po odpaleniu obroty na 0,5sek wędrują pod 2k rpm.

sdasd
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 25 lutego 2011, 23:11
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

DA RADĘ

Postautor: sdasd » 08 lipca 2011, 12:19

witam a nie wiecie jak z adaptacją 1.4MPI 68KM da sam czy trzeba użyć VAG :?:
sdasd


Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Zieleń Arctic metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 08 lipca 2011, 12:41

Nie ma reguły jedni adoptują inni nie. Ja osobiście zawsze robiłem adaptację vagiem.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

Awatar użytkownika
dr O.
-#junior admin
-#junior admin
Posty: 1688
Rejestracja: 23 czerwca 2010, 23:07
Lakier: Beż Sahara metalic
Silnik: 1.9 TDI/130 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dr O. » 08 lipca 2011, 12:44

z tego co pamiętam to niedawno Wojtas pisał w jakimś poście, że po przejechaniu kilku km wszystko wróci do normy bez adaptacji :) Jeśli się mylę to na pewno mnie poprawi :)

sdasd
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 25 lutego 2011, 23:11
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

odłączenie

Postautor: sdasd » 13 lipca 2011, 22:39

witam ponownie a co jeśli odłączymy baterie przed czyszczeniem??? :/
sdasd

Awatar użytkownika
krzysiekem
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 98
Rejestracja: 16 września 2011, 20:36
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: krzysiekem » 16 września 2011, 20:41

Witam wszystkich, przeczyściłem swoją przepustnice w fabce, była niemiłosiernie brudna w środku jak sie okazało... Byłem przygotowany na mocne szarpanie silnikiem świerzo po czyszczeniu ale o dziwo praca silnika sie nie zmieniła tzn lekkie falowanie, nic specjalnego.

Niestety po przejechaniu kilku mil, wyskoczyła kontrolka check engine "chelikopterek" a więc podjechałem podpiąć samochód pod vaga, (silnik działa tak jak działał, nic sie nie zmieniło) i wyskoczył jeden błąd P0101. Wiecie może czego to przyczyna? ma to coś wspólnego z przepustnicą? gdzieś czytałem że to problem z przepływomierzem, ale szczerze to nawet nie mam pojęcia gdzie on jest u mnie w silniku...

Z góry dzięki za pomoc i dobre rady :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PANtoGRAPH
-#user
-#user
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 13:08
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: PANtoGRAPH » 16 września 2011, 21:48

P0101 - VAG16485 - Licznik masy powietrza G70 'Sygnał niemożliwy, Sprawdzić miernik ilości
powietrza / mas powietrza , Sprawdzić bezpiecznik(i) , Zlokalizować błąd zgodnie ze schematem połączeń , Sprawdzić system zasysający pod względem nieszczelności.

Takie rozwiązania znalazłem w sieci. Osobiście zacząłbym od adaptacji, a potem od końca, czyli sprawdzić szczelność, czy żadne lewe powietrze się nie dostaje i eliminowanie możliwości krok po kroku.

Jak znajdziesz przyczynę, podziel się swoją wiedzą z innymi. Pozdrawiam
PANtoGRAPH

anubis
Status: Offline

Postautor: anubis » 17 września 2011, 07:37

Też jestem ciekaw, tak na przyszłość, więc opisz przyczynę, pozdro



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości