Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
kaliope
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 109
Rejestracja: 14 września 2011, 19:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kaliope » 27 marca 2012, 07:44

Mam pytanie w imieniu brata, który jeździ 68KM MPI na lpg (nie sekwencja). Namawiam go żeby sobie wyczyścił przepustnicę i potem ewentualnie adoptował a on sie boi, że potem bedzie musiał robić jakieś regulacje instalacji lpg. Więc, czy możemy czyścić śmiało czy rzeczywiście potem auto nie będzie chodziło jak trzeba na gazie?
zafira to moja druga miłość http://klubzafira.pl/forum/index.php

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6359
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Zieleń Arctic metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 27 marca 2012, 09:55

kaliope pisze:Mam pytanie w imieniu brata, który jeździ 68KM MPI na lpg (nie sekwencja). Namawiam go żeby sobie wyczyścił przepustnicę i potem ewentualnie adoptował a on sie boi, że potem bedzie musiał robić jakieś regulacje instalacji lpg. Więc, czy możemy czyścić śmiało czy rzeczywiście potem auto nie będzie chodziło jak trzeba na gazie?


Podejrzewam, że ma II generację jaka była w mojej byłej fabiuli. Po przejechaniu na niej ponad 80 tys km stwierdzam, że jak się nic nie dzieje to nie ruszaj i jeździj. Natomiast po wyczyszczeniu przepustnicy może wystąpić konieczność doregulowania dawki gazu.
LPG zawsze rządzi się swoimi prawami w stosunku do PB.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

wag
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 13 kwietnia 2012, 11:13
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wag » 13 kwietnia 2012, 13:03

Bardzo fajny poradnik, szacun za opis i zdjęcia!

Awatar użytkownika
Jack
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 38
Rejestracja: 15 lutego 2012, 09:42
Lakier: Żółty Sprint
Silnik: 1.4 16V/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kilka dodatkowych informacji

Postautor: Jack » 09 maja 2012, 10:01

W moim przypadku (1.4 16V, 75kW, benzyna) dopadło mnie to po ok. 60tyś. km.

Objawy:
- początkowo nierówna praca na biegu jałowym (falowanie)
- następnie spadek obrotów i/lub gaśniecie silnika na biegu jałowym
- dalej zaczęła zapalać się Kontrolka składu spalin, która czasem po przegazowaniu lub kilkukrotnym uruchomieniu gasła
(prawdopodobnie sterownik nie był w stanie poprawnie wysterować przepustnicy na biegu jałowym co skutkowało niewłaściwym składem mieszanki)
- z czasem coraz gorzej, pojawiły się również problemy z odpalaniem
- w końcu zaczęła zapalać się Kontrolka Check Engine (kasowanie błędów niewiele pomagało)
(prawdopodobnie ze wzg. na nagar zaczęła się blokować przepustnica i sterownik nie był w stanie jej wysterować)

Czyszczenie zajęło jakieś 15-20min + 10min. wymiana przy okazji filtra powietrza (masa długich śrubek wkręconych w plastik, nie polecam robić zwykłym śrubokrętem :D). Adaptacji nie przeprowadzałem, nie zauważyłem też jakich specjalnych problemów. Po ok. 100-200km. wszystko wróciło do normy jak na początku i tak jest do dziś.
    Ostatnio zmieniony 09 maja 2012, 10:03 przez Jack, łącznie zmieniany 3 razy.
    [F1] Skoda Fabia 1.4 16V 75kW/101KM (Mint)


    Awatar użytkownika
    mari0
    -#klubowicz
    -#klubowicz
    Posty: 315
    Rejestracja: 16 czerwca 2011, 22:37
    Silnik: 1.2 HTP/54 KM
    Kontaktowanie:
    Status: Offline

    Postautor: mari0 » 14 maja 2012, 21:59

    Co zrobić, aby odkręcić te 4 śruby mocujące przepustnice ? Rozwaliłem 2 klucze na tym, WD40 też nie pomogło, trzymają jak szalone :D

    Awatar użytkownika
    Jack
    -#klubowicz
    -#klubowicz
    Posty: 38
    Rejestracja: 15 lutego 2012, 09:42
    Lakier: Żółty Sprint
    Silnik: 1.4 16V/85 KM
    Kontaktowanie:
    Status: Offline

    Postautor: Jack » 16 maja 2012, 20:34

    U mnie też trzymały dość mocno, ale puściły. WD40 słabo radzi sobie z zapieczonym aluminium, ogólnie jest to problem (tu pare informacji).

    Standardowa procedura w takim przypadku polega na kilkukrotnym uderzeniu młotkiem w łeb śruby (ew. poprzez jakiś dobijak), użyciu klucza udarowego lub podgrzaniu bloku aluminiowego. Tu możliwosci są jednak znacznie ograniczone. Ze wzg. na profil aluminiowy i grubość śrub trzeba mimo wszystko zrobić to z wyczuciem. Pewnej metody nie ma (a przynajmniej ja jej nie znam). Opcjonalnie proponuje przeczyścić przepustnice bez jej odkręcania. Nie będzie może tak dokładnie, ale powinno być wystarczająco skuteczne.
    [F1] Skoda Fabia 1.4 16V 75kW/101KM (Mint)

    anubis
    Status: Offline

    Postautor: anubis » 18 maja 2012, 17:37

    i to bardzo skuteczne, nigdy nie rozbierałem układu dolotowego do czyszczenia i zwykły zabieg czyszczenia wystarcza na dosc długi okres czasu

    zerthimon
    -#user
    -#user
    Posty: 12
    Rejestracja: 19 lutego 2012, 19:12
    Lakier: Beż Atacama
    Silnik: 1.4 MPI/68 KM
    Kontaktowanie:
    Status: Offline

    Postautor: zerthimon » 11 września 2012, 17:55

    Ja nie mam linki w przepustnicy. Odginając te łopatki nic się nie uszkodzi w mechanizmie? Dodam, że ostatnio próbowałem je otworzyć przy wymianie filtra, tak na próbę, i ciężko było więc odpuściłem.

    Piotr F1
    -#user
    -#user
    Posty: 19
    Rejestracja: 29 marca 2012, 21:15
    Silnik: 1.2 HTP/54 KM
    Kontaktowanie:
    Status: Offline

    Postautor: Piotr F1 » 12 września 2012, 23:25

    Ja czyściłem bez rozbierania przepustnicy, tylko odchyliłem talerzyk. Tam się nie ma co uszkodzić.

    Awatar użytkownika
    virus696
    -#klubowicz
    -#klubowicz
    Posty: 16
    Rejestracja: 20 listopada 2012, 10:56
    Lakier: Czerwień Flamenco metalic
    Silnik: 1.4 MPI/60 KM
    Kontaktowanie:
    Status: Offline

    Re: [F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotost

    Postautor: virus696 » 08 kwietnia 2013, 13:37

    Witam mam fabke 1.4 mpi 68km od pewnego czasu zauwazyłem lekkie poszarpywanie przy dodawaniu gazu tak od 2500-2800 w gore jak odpuszczam gazu to czasem też szarpnie.
    Rozrząd wymieniony 2tygodnie temu plus olej i filtr.
    Filtr paliwa wymieniony ok 2miesiecy temu.
    Czy to wina przepustnicy?
    Obrazek



    Wróć do „Zrób to sam”

    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości