[F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
kaliope
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 109
Rejestracja: 14 września 2011, 19:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kaliope » 20 marca 2012, 21:50

Chyba przeczyszczę sobie przepustnicę. Mam pytanie do Krakusów z Vagiem, czy w razie czego mógłby mi ktoś zrobić adaptację? Jest ktoś z Huty?
zafira to moja druga miłość http://klubzafira.pl/forum/index.php

Awatar użytkownika
kaliope
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 109
Rejestracja: 14 września 2011, 19:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kaliope » 21 marca 2012, 19:25

własnie wyczyściłem i pieknie sie sama zaadoptowała. Udało mi sie jednak pożyczyć vaga i dodatkowo ją zaadoptowałem.


Mam pytanie gdzie sie sprawdza Vagiem dawki na wtryskach i jakie mają być wartości? Oraz gdzie sie sprawdza prace cewki i też jakie mają być wartości?
zafira to moja druga miłość http://klubzafira.pl/forum/index.php

Awatar użytkownika
gory
Administrator
Administrator
Posty: 486
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 11:58
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 1.2 TSI/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: gory » 23 marca 2012, 20:25

anubis pisze:po wyczyszczeniu sama ci się powinna zadoptować, tak u mnie było, jeśli jednak to nie nastąpi wtedy pomyślisz o vagu


Pomyśl najpierw... bo u mnie po czyszczeniu, silnik nie chciał w ogóle chodzić... już myślałem, że go nie dogrzeję, żeby w ogóle adaptację zrobić...

Najpierw zrób sobie adaptację, żeby mieć pewność, że Twój VAG to ogarnia, potem wyczyść... odpal silnik, żeby nagrzać do roboczej, jak będzie kopcił i nie będzie chciał działać, to wyłącz, zrób adaptację taką jakby tymczasową... dogrzej silnik i zrób jeszcze raz...

Ja tak robiłem i tylko to dało mi pewność, że nie uziemię sobie samochodu... ;))
Pozdrawiam
Bart.
--
2006-2012 - Skoda Fabia I - 1,4MPI, 44kW.
2012 - Skoda Fabia II - 1,2TSI, 77kW
2017 - Peugeot 407 - 2,0HDI, 136KM

Awatar użytkownika
kaliope
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 109
Rejestracja: 14 września 2011, 19:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kaliope » 23 marca 2012, 22:15

pisałem, że przepustnica sama się zaadoptowała, ale i tak ją poprawiłem fejsem. Moje pierwsze spostrzeżenia po wyczyszczeniu przepustnicy są takie, że silnik dużo ładniej zapala na zimnym, mniej pali, no i nie wyskakuję już błąd o zbyt bogatej mieszance. Choć auto jeździło normalnie, nie miałem żadnych błędów na desce. Gdybym wiedział, że czyszczenie jest takie proste to bym to sam zrobił co parę lat. A tak auto miało pierwszy raz czyszczona przepustnicę od 11 lat :), co w sumie jest chyba dobrym znakiem bo nigdy nic sie nie działo z silnikiem. Ostatnio dopiero właśnie pojawił się błąd o zbyt wysokiej mieszance, czyli auto niepotrzebnie więcej paliło.

Błąd jaki miałem to:

16556 Fuel Trim. System Too Rich Bank 1. P1072 - 35-10
zafira to moja druga miłość http://klubzafira.pl/forum/index.php


Awatar użytkownika
Wojtas
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 2504
Rejestracja: 02 maja 2004, 16:40
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojtas » 26 marca 2012, 09:01

ja robie 2-3 roku w silniku 8V i 16V .. nigdy nie robilem adaptacji i wszystko pracuje jak nalezy, obydwa silniki chodza na lpg
OZ 16" & Fulda Sport Control 205/45/16 :hyhy: & Xenon Eyes :hyhy:

<<<>Fabka by Wojtas<>>>

Najładniejsze auto II Zlotu FCP Grudziądz 2006
Najładniejsze auto III Zlotu FCP Borki 2010
I miejsce rzut oponą, czyli Strongman Borki 2010

Awatar użytkownika
kaliope
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 109
Rejestracja: 14 września 2011, 19:39
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kaliope » 27 marca 2012, 07:44

Mam pytanie w imieniu brata, który jeździ 68KM MPI na lpg (nie sekwencja). Namawiam go żeby sobie wyczyścił przepustnicę i potem ewentualnie adoptował a on sie boi, że potem bedzie musiał robić jakieś regulacje instalacji lpg. Więc, czy możemy czyścić śmiało czy rzeczywiście potem auto nie będzie chodziło jak trzeba na gazie?
zafira to moja druga miłość http://klubzafira.pl/forum/index.php

Awatar użytkownika
MirekS
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 6361
Rejestracja: 28 grudnia 2004, 19:43
Lakier: Beż Cappuccino metalic
Silnik: 1.9 TDI/101 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MirekS » 27 marca 2012, 09:55

kaliope pisze:Mam pytanie w imieniu brata, który jeździ 68KM MPI na lpg (nie sekwencja). Namawiam go żeby sobie wyczyścił przepustnicę i potem ewentualnie adoptował a on sie boi, że potem bedzie musiał robić jakieś regulacje instalacji lpg. Więc, czy możemy czyścić śmiało czy rzeczywiście potem auto nie będzie chodziło jak trzeba na gazie?


Podejrzewam, że ma II generację jaka była w mojej byłej fabiuli. Po przejechaniu na niej ponad 80 tys km stwierdzam, że jak się nic nie dzieje to nie ruszaj i jeździj. Natomiast po wyczyszczeniu przepustnicy może wystąpić konieczność doregulowania dawki gazu.
LPG zawsze rządzi się swoimi prawami w stosunku do PB.
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ

Pozdrawiam:
MirekS
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW AXR AMBITION
Skoda fabia 1.9 TDI 74kW ATD Elegance - SPRZEDANA
Skoda fabia 1.4 MPI 44kW AZE Comfort + LPG - SPRZEDANA

wag
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 13 kwietnia 2012, 11:13
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wag » 13 kwietnia 2012, 13:03

Bardzo fajny poradnik, szacun za opis i zdjęcia!

Awatar użytkownika
Jack
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 39
Rejestracja: 15 lutego 2012, 09:42
Lakier: Żółty Sprint
Silnik: 1.4 16V/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kilka dodatkowych informacji

Postautor: Jack » 09 maja 2012, 10:01

W moim przypadku (1.4 16V, 75kW, benzyna) dopadło mnie to po ok. 60tyś. km.

Objawy:
- początkowo nierówna praca na biegu jałowym (falowanie)
- następnie spadek obrotów i/lub gaśniecie silnika na biegu jałowym
- dalej zaczęła zapalać się Kontrolka składu spalin, która czasem po przegazowaniu lub kilkukrotnym uruchomieniu gasła
(prawdopodobnie sterownik nie był w stanie poprawnie wysterować przepustnicy na biegu jałowym co skutkowało niewłaściwym składem mieszanki)
- z czasem coraz gorzej, pojawiły się również problemy z odpalaniem
- w końcu zaczęła zapalać się Kontrolka Check Engine (kasowanie błędów niewiele pomagało)
(prawdopodobnie ze wzg. na nagar zaczęła się blokować przepustnica i sterownik nie był w stanie jej wysterować)

Czyszczenie zajęło jakieś 15-20min + 10min. wymiana przy okazji filtra powietrza (masa długich śrubek wkręconych w plastik, nie polecam robić zwykłym śrubokrętem :D). Adaptacji nie przeprowadzałem, nie zauważyłem też jakich specjalnych problemów. Po ok. 100-200km. wszystko wróciło do normy jak na początku i tak jest do dziś.
    Ostatnio zmieniony 09 maja 2012, 10:03 przez Jack, łącznie zmieniany 3 razy.
    [F1] Skoda Fabia 1.4 16V 75kW/101KM (Mint)

    Awatar użytkownika
    mari0
    -#klubowicz
    -#klubowicz
    Posty: 315
    Rejestracja: 16 czerwca 2011, 22:37
    Silnik: 1.2 HTP/54 KM
    Kontaktowanie:
    Status: Offline

    Postautor: mari0 » 14 maja 2012, 21:59

    Co zrobić, aby odkręcić te 4 śruby mocujące przepustnice ? Rozwaliłem 2 klucze na tym, WD40 też nie pomogło, trzymają jak szalone :D



    Wróć do „Zrób to sam”

    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość