Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
PawelMusic1989
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 137
Rejestracja: 19 października 2011, 19:55
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: PawelMusic1989 » 30 listopada 2011, 18:53

dzisiaj doszłem co było przyczyną świrowań mojej klimy. Okazało się że ktoś źle złożył panel sterujący. Po rozkręceniu całego panelu przy gałkach były takie małe blaszki. Są trzy miejsca umiejscawiania tych blaszek. Dwa wyżłobienia są przy gałce zmiany kierunku nawiewu i jedno miejsce przy gałce od temperatury. Przy klimatyzacji te wyżłobienie przy temperaturze jest puste, a ktoś u mnie zamiast założyć dwie blaszki przy gałce zmiany kierunku nawiewu założył jedną blaszkę przy gałce zmiany temperatury a jedną przy gałce zmiany kierunku nadmuchu, przez co ta blaszka przy gałce temperatury robiła zwarcie i wyskakiwał błąd o zwarciu i uszkodzonym panelu sterowania. Wszystko poskładałem na nowo przy okazji spryskałem Kontaktem potencjometr od temperatury i wszystko zaczęło chodzić w 100% i mogę się cieszyć z użytkowania klimy :)

gabwww
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 15 lipca 2010, 01:15
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: gabwww » 16 grudnia 2011, 22:40

malakoperta, mi sie podoba Twój sposób. Gdybyś wrzucił jakieś fotki byłbym niezmiernie wdzięczny.

Awatar użytkownika
kilovat
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 12 czerwca 2007, 20:10
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.4 16V/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: kilovat » 04 marca 2012, 08:35

Mam zbliżony problem. Do tej pory w ASO wymieniono mi co poniższe:

6Q1819453A - nastawnik klapy nawiewu
6Q1819453B - silniczek cyrkulacji powietrza
6Q0907543D - czujnik temperatury parownika

A nadal mam tak: nie ma temperatur pośrednich, gdy podkręcam nadal leci zimno po czym nagle zaczyna buchać gorącem, w odwrotną stronę gorąco potrafi bić nawet do 18 stopni.

W czym może tkwić problem?

tomek727
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 95
Rejestracja: 17 października 2007, 20:52
Lakier: Błękit Dynamic
Silnik: 1.4 TSI/180 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: tomek727 » 22 grudnia 2012, 20:18

Witam.Mój problem jest podobny ale troszeczkę inny .U mnie nie ma klimatyzacji więc sterowanie klapą ciepło-zimno jest poprzez taki wałek sprężysty ,który połączony jest z jednej strony z pokrętłem a z drugiej z zębatką klapy.Problem jest taki,że pokrętło mniej więcej w połowie przekręcania stawia opór i słychać taki pisk jakby ta klapa o coś ocierała .Jak minie ten moment przekręca się lekko.To samo w drugą stronę.
Czy ktoś może wie jak to jest zbudowane.Może ktoś widział od środka.W razie uszkodzenia można kupić drugą używaną obudowę ale pewnie wymiana jej to kupa roboty?
tomek727


Awatar użytkownika
kilovat
-#user
-#user
Posty: 28
Rejestracja: 12 czerwca 2007, 20:10
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.4 16V/85 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: kilovat » 08 stycznia 2013, 15:32

Wracam ze swoim powyższym tematem. Historia naprawy ogólnie jest nieciekawa, po prostu k....y sypią się na myśl o tym, jaka jest filozofia działania ASO Skody. Było parę odwiedzin, wykasiłem się spokojnie na 2 tysiące - a i tak jest lipa. W ASO tłumaczyli, że wykazało im wady i wyminana części była uzasadniona. No ale co z tego, skoro efekt końcowy jest kijowy i w sumie jest tak, jak jest na początku? Pan z serwisu tłumaczy - komputer wskazuje poprawność działania systemu. Tymczasem ja przy 18 stopniach na pokrętle mam tropik we wnętrzu! To co to znaczy - że komputer to jest wyrocznia i w inny sposób nie sprawdza się nieprawidłowości działania? Koniec końców pan zasugerował, że być może trzeba byłoby jeszcze wymienić sam panel, ale oni nie mają żadnego na miejscu, by sprawdzić wadliwe działanie obecnego, a zakup nowego to wydatek ponad 1000 zł (używka na Allegro poniżej 100 zł). I oto przy takim defekcie serwis i ich komputer rozkładają w niemocy ręce. Dziadostwo. Obiecałem już sobie - nigdy więcej Skody ze względu na ichnie serwisy.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2770
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: kapi » 08 stycznia 2013, 20:21

kilovat - a nie prościej zmienić serwis na nie-ASO ? ja w swojej F1 nie miałem takich problemów bo .... nie jeździłem do aso :) wiem, każdy by chciał gwarancje i inne usługi .... ale coś za coś. obecnie z nowym samochodem też staram się unikać aso jak moge - wiadomo przegląd trzeba zrobić żeby "gwarancje" utrzymać ... i nic poza tym.
niektórzy w aso uczą sie na naszych samochodach jak to wielokrotnie juz tutaj pisaliśmy :padam:

quake1
-#user
-#user
Posty: 16
Rejestracja: 14 lutego 2012, 13:12
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: quake1 » 23 kwietnia 2013, 23:12

Mam trochę nietypową sytuacje z tą regulacją temperatury i z tymi silniczkami. Obieg wewnętrzny nie działał (wyłączał się po jakiś 30sek. i potem już w ogóle nie reagował do następnego uruchomienia silnika). Ostatnio rozebrałem i okazało się że potencjometr jest dobry. Po zmontowaniu jednak wszystko już działa jak trzeba. Widać jak klapka zamyka się i otwiera a obieg wewnętrzny nie wyłącza się samoczynnie. Pewnie ktoś już macał przy nim palce i może źle założył. Została mi tylko regulacja temperatury ale o dziwo VAG nie pokazuje mi błędu z silniczkiem v68 ale nadal z v154:
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 30-10 - Open or Short to B+
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 55-00 - Adaptation Not Successful
Obieg wewnętrzny działa prawidłowo więc nie wiem czemu cały czas się pojawia. Wchodząc w nastawy podstawowe i kanał 01 w pierwszych dwóch polach mam 255 a w dwóch ostatnich N/A (czekam i nie schodzi do 0 i cały czas stoi na 255).
Używając pokrętła od temperatury słychać jak się silniczek obraca ale w dziwny sposób. Gdy mam temperaturę na minimum i dam stopień w górę to słychać silniczek i bardzo krótki obrót, zwiększając kolejno o kilka stopni słychać jak działa ale kręci jakby chciał a nie mógł( pewnie dostaje dziwne sygnały z potencjometru i wariuje), słychać minimalne obroty. Gdy dam trochę za połowę i kręci się trochę dłużej a gdy dam na max. to słychać go jak kręci się dłuższy czas, zapewne do końca. Jak dam znowu na minimum to kręci się dosyć długo i leci zimne powietrze itd.
Teraz pytania:
1) Czy błąd z v154 zniknie jak zrobię v68 i wówczas będzie się dało zrobić adaptację?
2) Dlaczego pomimo tego że na pewno mam uszkodzony potencjometr na v68 (albo grzeje na max. albo chłodzi na max, nic pośredniego) to nie pokazuje mi błędu v68?
3) Ile robią się te nastawy podstawowe i co trzeba mieć włączone na panelu (np. Czy temperatura ma być na minimum i czy ma być wentylator załączony)
4) Czy podczas robienia nastaw podstawowych obieg wewnętrzny powinien się włączyć samoczynnie bo u mnie się włącza ?
5) Czy w przypadku zepsutego v68 nie będzie się dało zrobić nastaw podstawowych dopóki nie naprawie/wymienię ?
6) Czy możliwe by było że poprzedni właściciel źle podłączał przewody od tego panelu regulacji temperatury i klimy lub może jest uszkodzony ?
Jak używam klimatyzacji to wydaje mi się że jakaś tam regulacja istnieje bo jak dam na minimum to jest bardzo zimno a jak dam na 22*C to chłodzi nadal ale nie tak lodowato a jak dam na max. to leci ciepłe powietrze.

dubito
Status: Offline

Re: [F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: dubito » 26 czerwca 2013, 16:42

Witam czy udało się rozwiązać ten problem. kupiłem ostatnio skodę fabię 1.4tdi z 2006 i mam ten sam problem albo chłodzi na maxa albo grzeje na maxa. zaglądałem od spodu i niestety ale potencjometr jest mocno osłonięty, ale co ciekawe jak kręciłem pokrętłem od regulascji temperetary to widać że zębatki pracują zgodnie z kręceniem pokrętła temperatury. w czym może być problem proszę o pomoc. dostanie do tego potencjometra to jest demontaz całej deski rozdzielczej!!!!

Awatar użytkownika
Eryk
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 20 kwietnia 2010, 20:25
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: Eryk » 26 czerwca 2013, 21:13

Najlepiej podpiąć vag-a i sprawdzić jakie są błędy, najczęściej padają potencjometry w silniczkach, to właśnie one najwięcej pracują i się wycierają albo utleniają, Bez podpięcia można wróżyć jak ze szklanej kuli :)

slaglu
-#user
-#user
Posty: 4
Rejestracja: 15 grudnia 2015, 11:31
Lakier: Błękit Dynamic
Silnik: 1.4 TDI/75 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: slaglu » 15 grudnia 2015, 11:34

Hej,

Przeszukiwałem różne fora niestety nie znalazłem żadnej odpowiedzi. U mnie występuje usterka jak u kilku innych forumowiczów. Ciepłe powietrze zaczyna wiać dopiero gdy jest ustawione na maxa, a zimne gdy na minimum. Żadnych wartości pośrednich. Otóż po podpieciu VAG'a nie pokazuje mi żadnych błędów (ani panel, ani silniki nastaw klap). Dosłownie nic. W związku z tym nie wiem czy kupować po prostu przedni panel, czy rozbierać całe auto żeby użyć Kontaktu.
Proszę o radę.

/Sławek



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości