Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
comfort
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 376
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:40
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: comfort » 17 września 2011, 14:00

Paweł NO - dzięki Twojej sugestii wymieniłem silniczek regulujący klapami (6Q0907511) i problem z samoczynnie włączającym się ogrzewaniem zniknął :zdrowko:

Ja też miałem błędy odnośnie silniczka od obiegu wewnętrznego, z tym że on dodatkowo u mnie się non stop zacinał. Pomogła wymiana na nowy.

Awatar użytkownika
Eryk
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 20 kwietnia 2010, 20:25
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Eryk » 26 września 2011, 16:00

Witam. Czy pasują jeszcze inne układy regulacji nawiewu ciepłe/zimne np z Polo itp... czy jedynie wspomniany o numerze 6Q0907511

kony105
-#user
-#user
Posty: 1
Rejestracja: 26 września 2011, 10:10
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: kony105 » 27 września 2011, 12:46

moi drodzy robiłem ten nastawnik i da się to wyjąć bez demontażu zegarów i wspornika. trzeba się trochę nadenerwować z kablami wpiętymi w spinki na tym nastawniku ale warto szybciej idzie niż odkręcanie wspornika, zegarów, modułu komfortu. u mnie awarię akurat wywoływał zestaw pokręteł od klimy. potraktowałem go sprayem + nastawy podstawowe i na razie działa.

ten potencjometr ma do sprzedania kolega z forum ps."koleś" ze świętochłowic

Awatar użytkownika
DorianGray
-#user
-#user
Posty: 18
Rejestracja: 23 listopada 2008, 11:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DorianGray » 05 listopada 2011, 18:31

Mój potencojometr pracuje w zakresie od 100 omów do 4,3 kilo oma. Co o tym myślicie, może tak być?


Awatar użytkownika
Eryk
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 20 kwietnia 2010, 20:25
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Eryk » 09 listopada 2011, 17:46

DorianGray też sprawdzałem potencjometr i u mnie działa w zakresie 130 Ohm do 5kOhm. Potencjometr należy sprawdzić miernikiem, kręcąc powoli w jedna i drugą stronę, w czasie kręcenia nie może być przerw i gwałtownych skoków mierzonej rezystancji. U mnie po czyszczeniu potencjometr działa jak należy(przynajmniej tak się mi wydaje :] ) Podrzucam link do strony jest po rosyjsku ale jest tam kilka przydatnych zdjęć i z pomocą wujka Google można to w miarę zrozumiale przetłumaczyć :hyhy: http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?t=4825

Ps. U mnie pomiar na zacisku 1-3 daje 5kOhm
Załączniki
img0745qr3B.jpg
Pomiary potencjometru
Ostatnio zmieniony 09 listopada 2011, 17:48 przez Eryk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
DorianGray
-#user
-#user
Posty: 18
Rejestracja: 23 listopada 2008, 11:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DorianGray » 10 listopada 2011, 20:19

Dzięki Eryk za linka :) widze, że im dalej na wschód tym większa determinacja do naprawy ;)
Zamontowałem silniczek z powrotem ale w VAG-u w nastawach które miały się zmieniać i dojść do zera u mnie cały czas wartość 255 w obu polach :(
Silniczek przy kręceniu gałką ogrzewania pracuje i przestawia klapę. Jak będę jechał do pracy to zobaczymy jak to wyjdzie z tym ogrzewaniem.

Awatar użytkownika
Eryk
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 20 kwietnia 2010, 20:25
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Eryk » 13 listopada 2011, 09:16

Ja u siebie już zamontowałem silniczek. Było z tym sporo roboty. Regulacja ogrzewania działa :) Większość błędów znikła poza jednym o numerze 1596 którego nie da się skasować. Zaraz po skasowaniu wraca, dziwna sprawa :zly: Trochę pokopałem po sieci i ludzie piszą że ten jest od kolejnego silniczka od obiegu zamkniętego. Tylko dziwne że ten błąd wyskakuje zaraz po skasowaniu. Jak ktoś z tym się spotkał niech da znać co i jak. Bo wygląda że muszę się tym razem dobrać do kolejnego silniczka :/

Dzisiaj dobrałem się do silniczka obiegu zamkniętego. Szybko się można do niego dostać ale gorzej ustawić ponownie zębatki od klapek. Faktycznie po regeneracji potencjometru znikł błąd 1596. DorianGray Prawdopodobnie też masz walnięty jeszcze ten potencjometr bo ja po naprawie samego silniczka od nagrzewnicy nie mogłem zrobić adaptacji, wszystko zatrzymywało się na 255, dopiero po regeneracji obydwu silniczków adaptacja przebiegła pomyślnie. Kiedyś szukałem też oznaczeń samych silniczków i nikt mi nie pomógł, więc może się komuś przyda zwłaszcza że tych silniczków jest od groma i łatwo się pomylić. W moim samochodzie silniczek od nagrzewnicy ma numery 6q0907511 bez żadnej literki, główne koło zębate jest koloru czarnego , natomiast silniczek od obiegu zamkniętego ma numery 6q1907511 i zębatka jest koloru białego.
Ostatnio zmieniony 15 listopada 2011, 12:35 przez Eryk, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
DorianGray
-#user
-#user
Posty: 18
Rejestracja: 23 listopada 2008, 11:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DorianGray » 15 listopada 2011, 08:08

Eryk: oczywiście mam też błąd 1596:
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to B+
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
55-00 - Adaptation Not Successful

Więc jeżeli to prawda co piszesz o adaptacji to :zdrowko: :-)
Wielkie dzięki Eryk i Pozdr.

[ Dodano: 26-11-2011, 17:26 ]
Udało się zrobić adaptację na wyciągniętym i podłączonym silniczku od klapy obiegu wewnętrznego/zewnętrznego.
W settingsach wszytsko na 0 :))
Błędów brak.

Niestety po zamontowaniu silniczka od klapy obiegu to dzieje się coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=5DnZS72B7VQ

Wiem, że są znacznika na kółkach zębatych ale za bardzo nie wiem jak się do nich odnieść.
Montowałem silnik w pozycji klap "obieg zewnętrzny" a kółko zębate w pozycji skrajnej w której silniczek ustawił się po adaptacji.

Ma ktoś jakiś pomysł skąd ten opór (video) jak pomogłem mu ręką to przechodził przez cały cykl od otwarcia do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony 26 listopada 2011, 19:01 przez DorianGray, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PawelMusic1989
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 137
Rejestracja: 19 października 2011, 19:55
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: PawelMusic1989 » 29 listopada 2011, 21:11

DorianGray pisze:Eryk: oczywiście mam też błąd 1596:
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to B+
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
55-00 - Adaptation Not Successful

Więc jeżeli to prawda co piszesz o adaptacji to :zdrowko: :-)
Wielkie dzięki Eryk i Pozdr.

[ Dodano: 26-11-2011, 17:26 ]
Udało się zrobić adaptację na wyciągniętym i podłączonym silniczku od klapy obiegu wewnętrznego/zewnętrznego.
W settingsach wszytsko na 0 :))
Błędów brak.

Niestety po zamontowaniu silniczka od klapy obiegu to dzieje się coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=5DnZS72B7VQ

Wiem, że są znacznika na kółkach zębatych ale za bardzo nie wiem jak się do nich odnieść.
Montowałem silnik w pozycji klap "obieg zewnętrzny" a kółko zębate w pozycji skrajnej w której silniczek ustawił się po adaptacji.

Ma ktoś jakiś pomysł skąd ten opór (video) jak pomogłem mu ręką to przechodził przez cały cykl od otwarcia do zamknięcia.


Ja wyjąłem ten silniczek spryskałem prowadnice tej klapy zamykającej WD40, złożyłem i zaczął chodzić normalnie, bo też miałem taki sam problem jak ty, tylko mój nieraz zatrzymywał się i nie chciał przeskoczyć dalej.

[ Dodano: 29-11-2011, 21:22 ]
a co koledzy powiecie na to. Dzisiaj się zabrałem za ten regulator temperatury. Po wielu trudach (bo jeszcze nie wiedziałem że jest to opisane na forum) dotarłem do tego regulatora. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że jest sprawny nawet zamieniłem regulator z tym od zmiany obiegu i wszystko chodzi. Ale po podpięciu pod przewód od regulacji temperatury zaczynają się cuda. Raz silniczek włancza gorące powietrze raz zimne, a nieraz w ogule nie reaguje na zmianę temperatury. Wszystko wskazuje mi na to że mam problem z panelem sterującym, i taki błąd mi wyskoczył na Vagu. Uszkodzony Panel Sterujący. Czy to możliwe żeby to się uszkodziło ???? Nadmienię że jest jeszcze kilka innych błędów które wyskakują w tym również był błąd nastawnika klapy regulacji klapy ciepło/zimno.

Awatar użytkownika
Eryk
-#user
-#user
Posty: 41
Rejestracja: 20 kwietnia 2010, 20:25
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Eryk » 29 listopada 2011, 21:38

DorianGray Heha :wstyd: masz to samo co ja miałem na początku, klapki się mi rozjechały i nie mogłem tego ustawić, ale się przy tym....... Musisz trafić zarówno górną klapką jak i dolną w wycięcia bo inaczej zębatki się blokują, nie jest łatwo, ja się z tym trochę namęczyłem. Uwierz mi że jeżeli ustawisz górna i dolną klapkę tak jak są wycięcia w tej białej zębatce to będzie działało :) Ja już się ciesze od kilkunastu dni z sprawnie działających silniczków od ogrzewania i obiegu zamkniętego Powodzenia



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości