Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
el_reniferro
-#user
-#user
Posty: 11
Rejestracja: 19 lipca 2010, 11:04
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: el_reniferro » 25 września 2010, 13:08

Wszystko naprawione! Jak się okazało nic strasznego. Wygląda na to że pokrętło od regulacji miejsca nawiewu wykonuje 2 obroty względem 1 obrotu nastawnika w dmuchawie, toteż linkę od strony dmuchawy daje się wpiąć w dwóch pozycjach dla różnych ustawień pokrętła... Więc jeśli komuś zdarzy się taka sytuacja to wystarczy przełożyć odpowiednio linkę. A najlepiej sprawdzić miejsce nawiewu zaraz po ukończeniu napraw przed złożeniem kokpitu i reszty plasticzków.

krasus
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 14 lutego 2009, 21:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: krasus » 14 stycznia 2011, 19:42

Witam,
mam problem:
Nie działa mi regulacja temperatury nawiewu: (gdy dam na min to czasem leci zimne a czasem letnie gdy dam na max to leci gorące) i do tego nie działa klima manualna mimo iż kontrolka się zapala.

Podłączyłem kompa i w klimie 0 błędów próba zrobienia adaptacji wg instrukcji wartości spadły do 0 i nadal brak rezultatu, znów odczyt będów, oróba adaptacji i wartości stoją na 255. Jeszcze raz to samo i znów spada do 0. Między próbami rozłączenie interfajsu i kawałek przejażdżki. Nadal brak rezultatu. Po kolejnym podpięciu błąd 1596, którego nie da się usunąć. Zów przejażdżka jakieś 2km patrzę brak błędów. No to ciach kolejna próba adaptacji, wartości lecą do 0, brak efktów, jazda spowrotem, sprawdzam znów błąd:

1596 Nie znany kod błędu
Y0820045 Klimaanlage X0840

Czy warto rozbierać i dokopywać się do mechanizmu recyrkulacji powietrza czy odrazu jechać do serwisu lub brać się tak jak Titko za potencjometr klapy recyrkulacji świeżego powietrza (czy to jest za schowkiem?) i 6Q1819453A Nastawnik Klapy Nawiewu?

pozdrawiam

el_reniferro
-#user
-#user
Posty: 11
Rejestracja: 19 lipca 2010, 11:04
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: el_reniferro » 14 stycznia 2011, 22:41

1596 to błąd nastawnika klapy regulacji klapy obiegu wewnętrzny/zewnętrzny.

musisz pamiętać że teraz w okresie zimowym twój nawiew działą tak że jak ustawisz na 18 stopni, to najpierw może grzać nawet mocno, bo kabina musi się wygrzać i zanim czujnik "poczuje" wzrost temperatury w kabinie może chwila minąć. Maksymalne ustawienie jest oczywiste.

Na początek zajął bym się samym nastawnikiem i klapą świerzego powietrza - łatwy dostęp prosta naprawa... potem sprawdzić przy cieplejszych dniach regulację temperatury...

krasus
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 48
Rejestracja: 14 lutego 2009, 21:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: krasus » 28 kwietnia 2011, 20:56

No i okazało się, że potencjometr w silniczku od recyrkulacji jest w pełni sprawny a błedy przy kliemie:
1596 Nie znany kod błędu
Y0820045 Klimaanlage X0840
819 Nie znany kod błędu
sygnał za mały
1596 Nie znany kod błędu
zwarcie do masy
1596 Nie znany kod błędu
zwarcie do masy
819 Nie znany kod błędu
sygnał za mały

Tak swoją drogą masakra bo mi się ruszyły zębatki i nie mogłem założyć tego silniczka hehe

Rozumiem że teraz czeka mnie rozbiurka całego samochodu żeby się dostać do 6Q1819453A Nastawnik Klapy Nawiewu?

Pozdrawiam


Awatar użytkownika
zlloty
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 07 maja 2010, 10:34
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zlloty » 20 maja 2011, 10:13

Pytanie:
czy silniczek (potencjometr) obiegu świeżego powietrza jest taki sam w samochodach z klimą i bez klimy?

Awatar użytkownika
Paweł NO
-#user
-#user
Posty: 40
Rejestracja: 25 czerwca 2011, 07:24
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Paweł NO » 08 lipca 2011, 21:04

Witam panowie, ja mam taki problem: Jak leci zimne to leci, ale czasami na chwilę ok 2min czasami dłużej czasami krócej zaczyna lecieć mocno gorące powietrze i wraca zimny nadmuch. Jak sam wezmę na ciepłe to przeważnie już jak wezmę na zimne to i tak już leci gorące, ta jakby nastawnik się zacinał... Na złość jak byłem u mechanika który klimę mi robił to wszystko działało jak należy... Czy potraktowanie nastawnika wg porady, z pominięciem VAGa (ponieważ kabelek zamówiony) pomoże? Na kompie mam podobno tylko błąd od nastawnika obiegu zewn/wewn ale to nie ma nic wspólnego z ciepłym bądź zimnym powietrzem...
Obrazek

Awatar użytkownika
malakoperta
-#user
-#user
Posty: 5
Rejestracja: 20 lipca 2011, 20:19
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: malakoperta » 23 lipca 2011, 22:43

Mam rozwiązanie waszego "naszego" problemu... fabke mam już z 2 tygodnie i ma kilka małych wad i m.in. problem z regulacją temperatury. można rzec że skoda sama sobie decyduje czy ma być ciepło czy zimno. ustawiam 18 st a ona wali żarem i to nawet pół godziny więc chyba jasne ze kabina wrze. wystarczy zgasić auto znowu zapalić i już dmucha zimne. w odwrotnie: jak było zimno i padał deszcz to ta sie uparła ze jednak teraz tylko zimne leci :(

:dobani:

dzięki temu tematowi wziąłem sie za rozebranie (tak jak w temacie) zniechęcało mnie tylko to ze nawet po prawidłowej naprawie za jakiś czas czeka mnie to samo więc wpadłem na genialny pomysł :) (oczywiście według mnie bo pewnie posypie się krytyka>>> ale mimo to pewnie nie jeden sie ze mną zgodzi bo przynajmniej koszt zerowy i na lata spokój)
mianowicie: przerobiłem dziś ten klimatik na manual. odpiąłem silniczek klapy ciepłe/zimne i po prostu go nie założyłem (działał bo sprawdzałem tylko załączał sie kiedy tylko sobie chciał a nie jak ja chciałem używając pokrętła). :mur: Nie założyłem go spowrotem na swoje miejsce a zamiast tego drania zamontowałem na ową klapę czyt "tryb" linkę w stylu linki ssania ze starszych aut. dzięki temu mogę manualnie za pomocą linki ustawić klape ciepłe/zimene w pozycji dowolnej przeze mnie wybranej a silniczek dalej jest w aucie zeby błąd nie wyskoczył to jest podłączony tylko w takim miejscu ze może sobie teraz "wariować" dowoli. troszke sie pokręcie i będzie zadowolony ze wykonał swoją prace a ja i tak linką wbiję ostatni gwóźdź :) w razie pyt jestem do dyspozycji. pozdrawiam

comfort
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 376
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:40
Lakier: Pomarańcz Tangerine metallic
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: comfort » 24 lipca 2011, 21:57

Paweł NO > Ja walczę z Twoim problemem już od 2 miesięcy, mam ten sam objaw.
I też mam błąd silnika obiegu wewnętrznego.

Podobno jest on zasilany z tego samego obwodu co silnik sterujący klapami.
Jeżeli szwankuje silnik obiegu wewnętrznego to może mieć to wpływ na ten drugi.
Ostatnio zmieniony 17 września 2011, 13:52 przez comfort, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
malakoperta
-#user
-#user
Posty: 5
Rejestracja: 20 lipca 2011, 20:19
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: malakoperta » 24 lipca 2011, 22:44

ja przerabiam na linki jak leci.... jak mam za rok znów jeździć po aso i grzać się gdy potrzeba klimy to mnie nerwica bierze :szok:

auto nie będzie za mnie decydowało czy leci ciepłe czy zimne! zrobiłem po tej niekonwencjonalnej naprawie dziś sporą traske i wszystko już ok. nie musze sie stresować czy czasem samo sie nie przestawi na gorące.

tak jak napisałem wcześniej (może ci to pomóc) silnik sam w sobie się nie popsuł bo raz na jakiś czas otwierał i zamykał klapę ciepłe/zimne. ale nie ma co gdybać i wymieniać po kolei jak tak jest dobrze. manual mi odpowiada i jak "wam" również to polecam wszystkim którzy nie chcą rozbierać połowy wnętrza fabki raz w roku.
dodam zdjęcia z naprawy może komuś to ułatwi życie i nie wyssie kasy :krzesłem:
Ostatnio zmieniony 27 lipca 2011, 13:16 przez malakoperta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł NO
-#user
-#user
Posty: 40
Rejestracja: 25 czerwca 2011, 07:24
Lakier: Szary Graphite metallic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Paweł NO » 24 lipca 2011, 23:26

comfort, Jako że nikt nie odpowiedział wcześniej na moje pytanie, poszedłem za ciosem i nadal nie mając kabelka do VAGa postanowiłem rozebrać wszystko i dostać się do drania. Oczywiście po wszystkim jest ok. Wreszcie mogę korzystać z ciepłego jak i zimnego powietrza kiedy mi się podoba a nie nastawnikowi.

Tylko taka moja mała uwaga: Przy rozbieraniu nastawnika należy zwrócić uwagę jak silniczek w środku jest włożony, bo ja przez nieuwagę złożyłem odwrotnie i nie działał (całe szczęście sprawdzałem go na rozebranym aucie, bo jak bym złożył i nie sprawdził to...)

Co do nastawnika obiegu zastanawia mnie dlaczego pokazuje nieznane położenie... czy da się to naprawić w inny sposób niż wymiana?? Co jest odpowiedzialne za wysłanie sygnału o położeniu klapy??
Obrazek



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości