Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
mar04
-#user
-#user
Posty: 47
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 13:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

[F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Postautor: mar04 » 05 października 2009, 17:09

W zeszłym roku naprawiałem mechanizm recyrkulacji powietrza i myślałem, że to koniec tego typu stresów, ALE nic z tego . Zaczęło się od typowych objawów: waliło albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze do tego zestaw "obowiązkowy" błędów 1271 i 1317- ten ostatni nie dawał się usunąć i w dodatku powodował zakłócenia w komunikacji ze sterownikiem liczników oraz ponadto pamięć sterownika licznika zapisywała mnóstwo błędów (które były bez sensu). Zgodnie z zaleceniami na www.wiki.ross-tech jedynym lekarstwem, dla opisanej powyżej sytuacji, jest usunięcie awarii regulacji temperatury (v68). Więc do dzieła oto opis
1.Demontaż radia fabrycznego -najpierw odłączamy aku i gałka regulacji na zimne
powietrze- nie trzeba szarpać się za nowymi wyjmakami do radia fabrycznego z
serwisu można łatwo dorobić z blachy 1mm ( oryginalny wyjmak to T30005)
następnie odpinamy kostki i antenę .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc9 ... 9b7ca.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10b ... 88e8f.html
2.Lewa konsola z wyłącznikiem świateł ( 6 wkrętów + wyłącznik)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ae ... 3a699.html
odpinamy gniazdo diagnostyczne i rurę klimy schowka na napoje
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/162 ... 5bde2.html
3.Prawy schowek - 5 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64b ... 7052d.html
4.Usuwamy tunel środkowy ( odłączyć gniazdo zapalniczki) i siedzenie kierowcy.
5. Konsola środkowa: 9 wkrętów - nie zapomnieć o wkręcie w głębi konsoli i 2
przykręconych od spodu do sterownika nawiewów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04f ... 886d4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f1 ... 0be78.html
6.Odkręcenie zegarów 2 wkręty i 2 wtyczki
Żeby łatwiej wyjąć zegary odkręciłem konsolę nad kierownicą :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35a ... a3794.html
i wyjąłem budziki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c26 ... ba28e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d25 ... 9502c.html
7.Demontujemy moduł komfortu oraz lewy nawiew na nogi(jeden wkręt)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e1 ... c3a41.html
8.Demontujemy wspornik lewy(podrapałem się jak ...)
odpinamy kable od wspornika ( w trzech miejscach: dwóch widocznych na zdjęciu poniżej
i w jednym trochę wyżej pod deską )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/450 ... 79f8a.html
Odkręcamy nieszczęsne śruby(4szt) i wkręty(4szt):
Dwie śruby tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/433 ... e5510.html
Wkręty :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf2 ... 9fea4.html 1 szt
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53c ... 379ec.html 2szt
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58 ... 6e80a.html 1szt (ten nie odkręcony)
Dwie dolna wspornika deski i góra ( ta przy budzikach):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f5 ... 24c07.html
9.Jak wytaszczymy wspornik to nastawnik temperatury mamy jak na dłoni :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 986d9.html
odpinamy wtyczkę i rozpinamy zaczepy kabli odpinamy zaczep nastawnika - z prawej
strony
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 986d9.html
i mamy go na stole:
10.Demontaż i regeneracja potencjometru (niebieski):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f ... 09da0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21d ... 4f958.html
Naprawę przeprowadziłem za pomocą Kontakt PR.- 100% sukcesu . Uwaga po zapodaniu
preparatu należy pokręcić potencjometrem i odczekać parę minut ,( w tym czasie są
rozkładane tlenki i siarczki) a następnie powtórzyć operację i dokonać pomiaru ( zakres
0-4,8 kΩ ).
11. nastawnik temperatury składamy do kupy pamiętając o skrajny położeniu zębatki- dla
zimnego powietrza jak na foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf1 ... 6a28f.html
Białym markerem cechujemy dwa "niepełne" zęby na kole nastawnika
12Montaż nastawnika
Zębatkę przy nagrzewnicy ustawiamy w dolnym skrajnym położeniu i także zaznaczamy
niepełne zęby markerem. Zakładamy na zaczepy zespół nastawnika temperatury
starając się aby zaznaczone wcześniej miejsca markerem zazębiły się
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/160 ... 7dde2.html
( jeśli się nie uda demontujemy nastawnik i powtarzamy do skutku). Zgodnie z serwisuwką jeśli sprawny jest potencjometr i poprawnie
zamontowany nastawnik na zębatkach - wystarczy podłączyć zasilanie i koniecznie
przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01 ).
Po przeprowadzeniu nastaw wynik 0-0
- wszystko gra .
13.Montaż wszystkich elementów w odwrotnej kolejności

Po złożeniu wszystkiego do kupy wykonałem jazdę próbną, zagrzałem silnik podpiąłem vaga - NIC żadnych błędów i bolączek jakie wymieniłem na początku wszystko OK! Podrawiam mar04
Ostatnio zmieniony 19 kwietnia 2010, 18:58 przez mar04, łącznie zmieniany 4 razy.

techniczny
-#Zasłużony dla FCP
-#Zasłużony dla FCP
Posty: 1817
Rejestracja: 27 października 2004, 23:16
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: techniczny » 05 października 2009, 19:18

Linki niestety nie działają - jeśli możesz to popraw je proszę.
Dzięki za dokładny opis - dobra robota :padam:
Nie odpowiadam na PW / e-mail

mar04
-#user
-#user
Posty: 47
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 13:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mar04 » 05 października 2009, 21:09

Linki już działają - pozdrawiam mar04.
Ostatnio zmieniony 01 stycznia 1970, 01:00 przez mar04, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
koko
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 782
Rejestracja: 24 sierpnia 2007, 20:55
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: koko » 06 października 2009, 18:34

Dobra robota :ok: Ale mam pytanie. Czy to jest naprawa zjawiska pt: W pozycji 0 leci zimne a po przestawieniu o jeden zabek do góry leci gorące.( tak jakby nie było ustawien pośrednich )? Bo ja mam tak czasami i pomaga wprowadzenie nastawów ....na jakies kilka miesiecy i zabawa od nowa.


mar04
-#user
-#user
Posty: 47
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 13:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mar04 » 07 października 2009, 08:51

koko pisze:Dobra robota :ok: Ale mam pytanie. Czy to jest naprawa zjawiska pt: W pozycji 0 leci zimne a po przestawieniu o jeden zabek do góry leci gorące.( tak jakby nie było ustawien pośrednich )? Bo ja mam tak czasami i pomaga wprowadzenie nastawów ....na jakies kilka miesiecy i zabawa od nowa.

Tak jak napisałeś nastawy podstawowe pomagają tylko czasowo, ponieważ scieżki potencjometru sa już wytarte i przesuwaja klapkę skokowo - niestety ja też się łudziłem , że nastawy pomogą . Pomogło tylko wytaszczenie potencjometru z auta i jego regeneracja . pozdro mar04

Awatar użytkownika
koko
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 782
Rejestracja: 24 sierpnia 2007, 20:55
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: koko » 07 października 2009, 21:12

mar04 pisze:Pomogło tylko wytaszczenie potencjometru z auta i jego regeneracja . pozdro mar04

Ehhh... :/ Szkoda bo jakos mi się nie chce. Kupa roboty :(

mar04
-#user
-#user
Posty: 47
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 13:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mar04 » 08 października 2009, 08:43

Ehhh... :/ Szkoda bo jakos mi się nie chce. Kupa roboty :([/quote]
no cóż idzie zima, jak Ci się nie chce daj ogrzewanie na full i na wiosnę dostaniesz większego speed'u :) :rotfl: pozdro mar04

adams
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 17 grudnia 2009, 21:22
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: adams » 17 grudnia 2009, 21:29

Jakiś czas temu robiłem dokładnie to co opisał mar04, ale problem powrócił, z tym że nie wiedziałem że trzeba zrobić nastawy, tak w sumie to nie umiem tego zrobić. Oczywiście mam vag'a, ale czy ktoś mógłby mnie oświecić? będę bardzo wdzięczny

mar04
-#user
-#user
Posty: 47
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 13:54
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: mar04 » 22 grudnia 2009, 21:23

adams pisze:Jakiś czas temu robiłem dokładnie to co opisał mar04, ale problem powrócił, z tym że nie wiedziałem że trzeba zrobić nastawy, tak w sumie to nie umiem tego zrobić. Oczywiście mam vag'a, ale czy ktoś mógłby mnie oświecić? będę bardzo wdzięczny

W manualu masz podane jak zrobić nastawy:
" i koniecznie
przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01 ). "
Prościej:
1. Wchodzimy w adres klimatyzacji 08
2.Sprawdzamy i ewentualnie kasujemy błędy .
3. Wchodzimy w adres Nastaw podstawowych 04
4.Ustawiamy pierwszą grupę wartości 001 i URUCHAMIAMY NASTAWY
W pierwszych dwóch oknach ukażą się zmieniające cyfry, czekamy aż obie osiągną
wartość 0, jeżeli nie osiągną tej wartości to oznacza , że adaptacja regulacji nie powiodła się, wtedy potencjometr taktujemy jeszcze raz sprayem i powtarzamy powyższą procedurę , jeśli i te zabiegi ci nie pomogą to chyba trzeba szukać nowego nastawnika
( lub z rozbitka) , pozdrawiam mar04

adams
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 17 grudnia 2009, 21:22
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: adams » 07 stycznia 2010, 18:20

Wielkie dzięki, a masz może gdzieś numer katalogowy tego nastawnika?



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości