Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
nicram
-#moderator
-#moderator
Posty: 828
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 14:01
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 2.0 MPI/115 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: nicram » 06 maja 2012, 17:08

Najlepiej wyciągnąć stary i sprawdzić z numerem części. Teoretycznie może pasować, ale ważne jest to co w środku.

Awatar użytkownika
koleś
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 231
Rejestracja: 12 września 2009, 01:15
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: koleś » 07 maja 2012, 00:24

Wojtas pisze:jestem ciekawy czy mozna kupic gdzies taka 1 sztuke

W Castoramie.
Tempomaty w grupie VAG. Seat, Skoda, VW, Audi. Wiązki, montaż, kodowanie, naprawa. Mój numer 510 150 407

dark_dog1
-#user
-#user
Posty: 2
Rejestracja: 21 września 2012, 19:11
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: dark_dog1 » 26 września 2012, 10:56

Witam wszystkich, jestem tutaj "nowy" ale spróbuję się podłączyć pod temat, gdyż jestem
w chwili obecnej na etapie wymiany tego nieszczęsnego mikrostyku i postanowiłem podzielić się moimi spostrzeżeniami.

arek1600 napisał
arek1600 pisze:Mam problem tego typu aby otworzyć klapę bagażnika muszę najpierw otworzyć drzwi tylne trochę to już mnie drażni więc chciałem to zrobić dodam jeszcze że lampki w przednich drzwiach się nie palą.


U mnie występował ten sam problem z bagażnikiem, a lampka nie paliła się wyłącznie
w drzwiach od kierowcy no i nie gasła lampka przy lusterku po zamknięciu drzwi więc wg mnie masz ten sam problem z krańcówką (mikrostyk). Dziś podejmuję 3 próbę walki. Pierwsza zakończona przed czasem ze względu na późną porę, gdyż zbyt późno się za to zabrałem i zastała mnie noc. Druga zakończona wczoraj połowicznym sukcesem - po pierwszej próbie dotarcie do mikrostyku (cały demontaż) zajęło mi ok 30 - 40 min. Wymiana, zgodnie z zaprezentowanymi wcześniej w poście zdjęciami sprowadza się do wymiany górnej części mikrostyku, która stanowi wyłącznie jego obudowę obudowę. Cały mechanizm styku pozostaje stary. Całość wyczyszczona i zmontowna ponownie bez większych problemów. Problem się rozwiązał lecz wszystko działało ok 5 min. Po kilku próbach zamknięcia i otwarcia centralnego zamka coś metalowego zabrzęczało w drzwiach i problem pozostał. Przypuszczam, że metalowy zacisk mikrostyku z jakiś powodów zbyt lekko założyłem i że mógł odpaść. Dzisiaj zdiagnozuję usterkę i dam znać jaka była przyczyna. Jeżeli ktoś miałby pytania służę pomocą na prv na tyle ile będę potrafił. Zaznaczam, że w mojej fabi miałem śruby mocujące blachę pod tapicerką do drzwi, a nie nity więc miałem łatwiej :)

[ Dodano: 28-09-2012, 12:23 ]
Jak obiecałem aktualizuję poprzedni post.
Niestety trzecia próba również zakończona niepowodzeniem. Po dotarciu do zamka okazało się, że wszystko jest na swoim miejscu, jednak udało mi się zdiagnozować inny problem i liczę, że ktoś pomoże mi go rozwiązać. Po ponownym złożeniu wszystkiego okazuje się że przy otwartych drzwiach krańcówka działa, światełko w drzwiach świeci i brzęczek zapalonych świateł daje sygnał. W momencie gdy zamknąłem i otworzyłem drzwi wszystko wraca do "normy" czyli nie działa ;/. NIemniej jednak przy otwartych drzwiach, jak przy pomocy śrubokrętu zatrzasnę zamek, a następnie go otworzę pociągając za wewnętrzną klamkę zapala się lampka w drzwiach i działa wszystko. Jeżeli tak zamykam i otwieram zamek to krańcówka reaguje prawidłowo. Jak natomiast zamknę drzwi i otworzę to nie działa. Może ktoś wie w czym tkwi problem.

Próbowałem wstępnie dowiedzieć się w salonie skody w czym może tkwić problem. I odpowiedź była szybka, że mam źle zainstalowaną krańcówkę - czego do końca nie rozumię, bo jak napisałem w pewnych przypadkach działa. Pan mechanik nie należał do miłych i powiedział tylko, że wystarczy usunąć gumową osłonkę jak na zdjęciu i problem zniknie (zdjęcie zaporzyczone z sieci. w moim przypadku mam wrażenie, że ta osłona jest troszkę bardziej zniszczona). Jeszcze tego rozwiązania nie próbowałem bo postanowiłem skonsultować te informacje w jakimś drugim punkcie SKODY. Jeżeli ktoś umiałby coś więcej doradzić będę wdzięczny.

[ Dodano: 01-10-2012, 08:25 ]
Witam ponownie.
A więc preoblem został rozwiązany i nie było to związane ze sprawą, którą opisałem wcześniej. Problem dotyczył części zamka, którą widać gołym okiem (mechanizm zamykania), a dokładniej jego okładziny (taka czarna guma). Była ona na tyle zniszczona, że przy otwarciu zamek nie opadał chyba do końca i dlatego krańcówka błednie dawa sygnał zamkniętych drzwi. Wystarczyło obciąć kawałek tej gumy (nie tej, o której pisałem wcześniej) i problem znikł. Możliwe, że wymiana samej krańcówki nie była potrzebna ale to już drobiazg. Mam nadzieję, że informacje te komuś się przydadzą.
Załączniki
8a.jpg

Awatar użytkownika
karster
-#user
-#user
Posty: 75
Rejestracja: 09 grudnia 2011, 22:10
Lakier: Błękit Admirał metalic
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Postautor: karster » 21 grudnia 2012, 14:06

Tak przy okazji, śrubę spline można odkręcić kluczem imbusowym. Sam odkręcałem długo w ten sposób wiele różnych śrub przy zamkach.

Do wymiany styku przy zamku bagażnika użyłem takiego http://lispol.com/p/2171/Prze%C5%82%C4% ... igni%C4%85
Trzeba wygiąć tą blaszkę płaskoszczypami tak by ładnie się zmieścił cały styk. Coś jak na foto:
Obrazek
Styk jest oczywiście nie pasujący - jest za mały więc wystarczy go owinąć taśmą samochodową. Przed jego włożeniem trzeba jeszcze wyłamać kawałek plastiku. Cała naprawa kosztowała mnie 1.2zł ;)
No i w końcu działa pięknie podświetlanie bagażnika diodowo/ żarówkowe :]


waflo
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 18 lipca 2012, 11:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Postautor: waflo » 10 stycznia 2014, 00:16

Przepraszam za mega wykop, ale mam pytanie związane z tym wątkiem, a nie chcę zakładać nowego o tej samej treści.
Po tym jak moja fabia zaryglowała drzwi razem z dzieckiem w foteliku i kluczykami na siedzeniu stwierdziłem, że najwyższa pora wymienić ten nieszczęsny mikrostyk w drzwiach kierowcy.
Przechodząc do konkretu - jak zdjąć/wyjąć blachę z drzwi kierowcy? Uporałem się z tapicerką, szybą, kable poluzowałem , etc.
Patrząc na drzwi od wewnątrz coś mi trzyma lewą stronę - jakby ta blacha, a precyzując zamek drzwiowy był zczepiony z klamką zewnętrzną. Prawa strona zeszła bez problemów. Lewa dołem także.
Śruby z boku drzwi od zamka, śrubę od bębenka kluczykowego i jeszcze jedną obok śruby bębenkowej odkręciłem - w sumie cztery z boku drzwi. Nie mogę także wyjąć bębenka zamka.
I jeszcze jedno nie wiem, czy ma to znaczenie, ale po wykręceniu jednej ze śrub przy bębenku blokuje mi się klamka.

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2790
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Odp: [F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Postautor: kapi » 10 stycznia 2014, 08:54

Zamek jest połączony taką sprytną linką z klamką. Musisz wyjąć bębenek i wtedy będziesz widział od strony klamki taki mały klin.
Bębenek jest zabezpieczony pierscieniem od środka. Musisz go powoli odkręcić i powoli wyciągać.
Śruba jest z boku drzwi.

waflo
-#user
-#user
Posty: 3
Rejestracja: 18 lipca 2012, 11:28
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Postautor: waflo » 11 stycznia 2014, 12:54

dzięki, ale kurcze, za pierona nie mogę nadal wyjąć tego bębenka. Czy może mieć jakieś znaczenie, że nie szyby nie wyciągam zupełnie na zewnątrz (bo nie wiem jak) tylko podniosłem ją rękoma do samej góry i przykleiłem taśma by nie opadała? Jednak jak wkładam rękę to nie wydaje mi się by mogła przeszkadzać. W ogóle jak wkładam rękę pod metalową płytę to jestem w stanie pomerdać tam palcami, ale nic nie wyczuwam.
Coraz bardziej wątpię w powodzenie operacji demontażu - jest ktoś może z Krakowa kto już kiedyś demontował i miałby chęć uraczyć mnie pomoćą? :(
Rozumiem, że demontaż tego bębenka jest podobnie rozwiązany jak tu: http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/
Generalnie to RODACY POMOCY :]
UDAŁO SIĘ.
Nie ma to jak kilkugodzinna przerwa.
Tak informacyjnie dla tych, którzy kiedyś będą się mordować tak jak ja. Trzeba delikatnie ciągnąć za klamkę, odkręcać tę małą śrubkę, która jest głębiej i jednocześnie wyciągać bębenek - wtedy wychodzi bez najmniejszego problemu.
PS
KAPI - wielkie dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
and61
-#miłośnik FCP
-#miłośnik FCP
Posty: 522
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 11:48
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Postautor: and61 » 17 kwietnia 2016, 20:59

Przepraszam za odkop .
Ma ktoś konkretne zdjęcie i / lub link do jakiegoś sklepu gdzie można kupić ten mikrostyk ?

linki występujące w tym wątku są nieaktywne . :zdegustowany:
3x SF;
były: Skoda Favorit 1,3LS rok91, Skoda Felicia 1,3MPI LX rok 99
Jest: Skoda fabia 1,4 16V kombi rok 2006

Awatar użytkownika
kapi
-#klubowicz
-#klubowicz
Posty: 2790
Rejestracja: 25 lutego 2008, 00:11
Lakier: Błękitna Laguna metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia III Monte Carlo
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Postautor: kapi » 17 kwietnia 2016, 22:00

Zobacz na sklepie TME lub na alledrogo pod hasłem mikrostyk Golf Skoda. Na alledrogo na pewno będzie drożej ;)

Taki link

http://www.tme.eu/pl/katalog/#search=mi ... 049&page=1

Teraz tylko trzeba dobrać odpowiednią sztukę , tzn normalnie otwartą lub normalnie zamkniętą. Nie pamiętam.

yawabusa
-#user
-#user
Posty: 15
Rejestracja: 30 czerwca 2016, 08:12
Lakier: Srebrny Diamond metalic
Silnik: 1.4 MPI/68 KM
Aktualne auto: Skoda Fabia
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Postautor: yawabusa » 02 lipca 2016, 22:16

W mojej fabii problem z zamkiem tylko u kierowcy jest następujący: chcą otworzyć z pilota otwiera mi wszystkie zamki poza stroną kierowcy. Galeczka w drzwiach widzę że chce się podnieść, ale zaraz opada i się nie otwiera. Bardzo rzadko się zdarzy się że otworzy. Gdy drzwi kierowcy się nie otworzą, otwieram je z kluczyka. Sygnał nie zgaszonych świateł działa.
Zamykanie centralnym z pilota prawie w 100% działa. Ze dwa razy może się zdarzyło że się od kierowcy nie zamknęły.
Kupiłem już mikrostyki, ale czytając wcześniejsze posty zastanawiam się czy faktycznie to ta usterka.
Może to tylko ta gumka do odcięcia o której wcześniej było pisane.
Ps. Czy jak zamykam drzwi to normalne jest ze słychać jakby podwójne ryglowanie zamkow?



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości