Ogłoszenie

Kliknij po więcej informacji -> OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

UWAGA Wysyłka gadżetów zostaje wstrzymana. Zapraszamy ponownie już w sierpniu bieżącego roku.

[F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS

Tutaj zamieszczamy pomocne rady wraz ze zdjęciami, jak coś naprawić bądź zmodyfikować.
Awatar użytkownika
jarry
-#user
-#user
Posty: 30
Rejestracja: 05 września 2014, 11:19
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/75 KM
Status: Offline

[F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS

Postautor: jarry » 03 listopada 2015, 17:50

Hejka załoga FCP :)

Dołożyłem u siebie CCS czyli tempomat, jako że nie jest to trudne a już szczególnie z instrukcją to pozwolę sobię wstawić dla potomnych ten skromny manual. Jako że modyfikacjami zajmuję się zupełnie amatorsko to jeśli wychwycicie jakieś błędy to śmiało meldować. Czasem się rzucam na wielką wodę ale z drugiej strony nie święci garnki lepią :)




Przeróbka dotyczy dodania tempomatu CCS do Fabii 2 FL ale pewnie pasuje do wielu innych aut opartych o platformę VW Polo 6R.

Potrzebujesz:
1. Manetki z obsługą tempomatu
2. Sterownik elektryki i komfortu BCM w wersji 087 lub wyższej
3. 6 pinów do kostki T41a manetki
4. 1 pin do kostki T94a ECU
5. trochę kabelków 0,35mm2, lutownica, cyna, klucze

Poniżej rozpisane połączenia które będziesz musiał wykonać.

Obrazek

Zaczynamy.

1. Płaskim wkrętakiem odpinamy zaczepy poduszki, jeśli nie wiesz jak to zrobić to weź lustereczko i zobaczysz drucik który trzeba zsunąć z zaczepu na kierownicy.

Obrazek


2. Odpinasz żółtą wtyczkę poduszki, dla bezpieczeństwa lepiej odepnik wcześniej klemę minusową z akumulatora i dotknij dłonią masy w aucie aby pozbyć się ładunku.

Obrazek


3. Kluczem Spline M12 odkręć kierownicę.

Obrazek


4. Na kierownicy i wieloklinie kolumny powinien być znacznik do prawidłowego ustawienia, dla pewności możesz dodatkowo sobie zaznaczyć położenie kierownicy.

Obrazek


5. Podważ ramkę licznika i wyciągnij ramkę, jest ona połączona z górną plastikową osłoną kolumny kierowniczej, wszystko jest na zatrzaski także spokojnie ciągnąc wyczujesz gdzie trzeba podważyć. Ja z powodów opisanych w punkcie 19 zdejmowałem deskę całą i dlatego licznik wyciągałem, jeśli nie chcesz zdejmować deski omiń wyciąganie licznika.

Obrazek


6. Tutaj widać zatrzaski na ramce od licznika.

Obrazek


7. Wykręć 3 wkręty T20 w liczniku i wyciągnij go do siebie, odepnij z tyłu licznika niebieską wtyczkę poprzez przesunięcie różowej dźwigni. Odkręć 2 śruby od góry i jedną od spodu w dolnej plastikowej obudowie kolumny kierownicy.

Obrazek


8. Zdejmij dolną obudowę kolumny kierownicy.

Obrazek


9. Zluzuj opaskę zespolonych manetek. Nie sugeruj się numerem 7H0953503GJ bo niektóre zdjęcia wykonałem już po zmianie moich manetek :)

Obrazek


10. Odepnij wtyk T41a poprzez wyciągnięcie plastikowej blokady.

Obrazek


11. Teraz możesz już zdjąć manetki z kolumny.

Obrazek


12. U mnie oryginalnie była część o numerze 6Q0953503DN i oczywiście brak tempomatu.

Obrazek


13. A to moje nowe manetki, z tempomatem i od razu z obsługą komputera czyli Maxidota.

Obrazek


14. Teraz mam numer części 7H0953503GJ, jest to numer zespolony z pierścieniem, jeśli szukasz w ETKA samych manetek pamiętaj że to będzie numer w postaci 7H0953513 !!

Obrazek


15. Tak wygląda przód wtyku T41a w zbliżeniu.

Obrazek


16. Tył wtyku T41a, od pinu 26 do 31 to właśnie miejsce na tempomat.

Obrazek


17. A tak wygląda wszystko już po zapinowaniu.

Obrazek


18. W przewodzie od T41a/31 trzeba umieścić diodę prostowniczą, narysowałem ci jak ją podłączyć.

Obrazek


19. Dalej trzeba poprowadzić i podłączyć przewody do BCMa i do ECU, ja przy okazji sobie wymieniłem climatic na climatronic więc miałem zdjętą deskę i ten komfort że mogłem wtyczki od BCMa wyjąć do góry i dość komfortowo je obsadzić, jeśli nie chcesz zdejmować deski to będziesz musiał zanurkować w nogi kierowcy i tam w dość małej przestrzeni trzeba będzie pinować wtyk T73b, z doświadczenia ja bym doradzał zdjąć deskę, nie jest to jakieś bardzo kłopotliwe a dodatkowo kabelki można poprowadzić przy oryginalnych wiązkach, ja dodatkowo oprócz climatronica pociągnąłem sobie wiązki pod elektryczne lusterka i inne systemy które planuję dołożyć.

Tak to u mnie wyglądało przy próbnym rozruchu climatronica, po lewo u góry widzisz BCMa który normalnie znajduje się w głębi nad skrzynką bezpiecznikową SC, i jest do tego bardzo słaby dostęp.

Obrazek


20. Tak wyglądają wtyki T73a i T73b, ja z racji wielu przeróbek pinowałem i jedną i drugą, przy tempomacie pinujemy tylko wtyk biały T73b.

Obrazek


21. Po wyjęciu wtyku z białej obudowy sam wtyk rozsuwamy na dwie połóweczki i mamy wszystko jak na dłoni.

Obrazek


22. U mnie wyglądało to tak w opcji pinowania obu wtyków na raz :)

Obrazek


23. Wyjmij ECU, najlepiej aby mieć dobry dostęp zdemontuj filtr powietrza.

Obrazek


24. Wyciągnij wtyk T94a z ECU, rozchyl w miejscu strzałek delikatnie prowadniczki i...
Obrazek


25. Wysuń w kierunku strzałki osłonę wtyku.

Obrazek


26. Wyciągnij kawałek różową blokadę tak aby zwolnić piny we wtyku, ja akurat wyciągnąłem całą bo lekko wyszła.

Obrazek


27. Zlokalizuj i wyciągnij zaślepkę ochronną pinu 64.

Obrazek


28. Tak wygląda zaślepka.

Obrazek


29. Tak wygląda pin do ECU.

Obrazek


30. Pin wkładamy na miejsce, koniecznie wsuwamy różową blokadę pinów.

Obrazek


31. Ja mniej więcej widać jak poprowadziłem przewód do ECU, oczywiście ty możesz go poprowadzić inną trasą.

Obrazek


32. Tak mniej więcej wygląda wtyk do ECU już na gotowo.

Obrazek


33. Mój oryginalny BCM, tzw. bieda.

Obrazek


34. Wymieniłem go na 6R7937087R, dzięki temu mogłem dołożyć sobie kluczyki scyzoryki, CCS i parę innych bajerów :)

Obrazek


35. Krótka rozpiska modułów BCM.

Obrazek


36. Po skręceniu wszystkiego i podpięciu wtyczek i akumulatora pozostaje nam zakodowanie CCS w BCM.

Obrazek


37. I w sterowniku silnika.

Obrazek


38. Później możemy sobie w 4 grupie bloków pomiarowych podejrzeć czy wszystko nam bangla, naciskając przyciski na CCS obserwujemy odpowiednie komunikaty.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


39. To samo możemy sobie podejrzeć w wartościach pomiarowych w ECU, przy wybieraniu funkcji na manetce CCS będzie się zmianiała wartość na 0 lub 1 w pozycji 056 switch position.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Moje manuale:

FCP - [F2] DRL LED ala jarry style AKA Hella Style
FCP - [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS
TKP - inne moje manuale

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CC

Postautor: jacekpk » 11 listopada 2015, 17:21

jarry, fantastyczna robota! Szacun zarówno za determinację do montażu tego tempomatu, jak również do sporządzenia tej dokumentacji :) Chodziło mi po głowie zamontowanie tempomatu, ale po tym co tu zobaczyłem już mi się odechciało :) U mnie byłoby trochę inaczej, bo nie mam Maxi-Dota oraz nie mam manetek z komputerem pokładowym, a więc i "nie mam komputera".

Mam do Ciebie przy tej okazji pytanie: dałbyś radę chociaż jakoś skrótowo opisać proces demontażu samej deski rozdzielczej? Czy do zdjęcia deski konieczny jest demontaż tunelu środkowego? Miałeś jakiś opis lokalizacji śrubek, zatrzasków trzymających deskę, czy też sam wszystko rozkminiłeś? Widzę, że u Ciebie wszystko rozebrane jest do cna :przestraszony:

Awatar użytkownika
jarry
-#user
-#user
Posty: 30
Rejestracja: 05 września 2014, 11:19
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/75 KM
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CC

Postautor: jarry » 11 listopada 2015, 21:27

porobiłem zdjęcia i one mnie uratowały :)

otóż wszystkie śrubki z pudełeczka odnalazły że tak powiem... swoje dziurki ;)

mam zamiar opisać zmianę climatic na climatronic i siłą rzeczy tam by się znalazł krok po kroku demontaż deski

pamiętaj żę da się założyć tempomat bez demontażu deski, trzeba się pogimnastykować pod BCMem, ja już na tyle źle widzę z bliska jak i słabo się wyginam że manetkę sobie założyłem gdzieś tak w grudniu 2014r. i przewody podłaczyłem do T41a i upchnąłem je do deski z nadzieją że kiedyś mi się będzie chciało tam pod deską wszystko połączyć, i tak prawie po roku przyszło mi zdjąć deskę i zapinowanie wtyku BCMa było samą przyjemnością, myślę że mimo wszystko więcej ludzi będzie jednak wybierało opcję podłączenia kabelków bez zdejmowania deski, z racji że STRACH MA WIELKIE OCZY :szok: :ok:

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CC

Postautor: jacekpk » 11 listopada 2015, 22:03

O zdejmowanie deski zapytałem raczej pod kątem ewentualnej wymiany wentylatora dmuchawy... :) O tym co znaczy gimnastyka na leżąco pod deską rozdzielczą bardzo dobrze wiem, bo w Fabii 1 zakładałem sobie kiedyś autoalarm akcesoryjny... :) Podczas realizacji tej procedury ratował mnie dwa razy kolega z mniejszymi od moich rękoma ;) bo nie byłem w stanie wsadzić w kilka miejsc rąk i zapiąć kostki... :kwasny:


Awatar użytkownika
jarry
-#user
-#user
Posty: 30
Rejestracja: 05 września 2014, 11:19
Lakier: Czerń Magic perła
Silnik: 1.6 TDI CR DPF/75 KM
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CC

Postautor: jarry » 11 listopada 2015, 22:11

a masz wentylator? pytam bo jak znajdę chwilę to bym chciał się pozbyć zalegających rzeczy/pozostałości po przeróbkach

Awatar użytkownika
jacekpk
-#moderator
-#moderator
Posty: 523
Rejestracja: 08 grudnia 2010, 10:39
Lakier: Rosso Brunello metalic
Silnik: 1.2 TSI/86 KM
Aktualne auto: Fabia II '11
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CC

Postautor: jacekpk » 27 listopada 2015, 12:35

Jeszcze nie mam, ale biorąc pod uwagę ilość pracy, jaka jest w F2 wymagana do wymiany tego elementu, bałbym się wkładać elementu używanego... ;)

Gość
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS

Postautor: Gość » 25 stycznia 2018, 17:23

Witam,
Panowie orientuje się ktoś z was jak uruchomić komputer pokładowy na mały wyświetlaczu?
Planuje założyć tempomat więc jak już potrzebne będą nowe manetki to z przyciskami do komputera.
Dalej wystarczy kodowanie czy trzeba ciągnąć przewody,przerabiał ktoś ten temat ?
Link do obsługi komputera:
https://youtu.be/y7eSW-cYmQs

Gość
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS

Postautor: Gość » 26 stycznia 2018, 11:11

Witam
Piny o numerze 000979018E będą odpowiednie do kostek ?

kingulec
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS

Postautor: kingulec » 07 lutego 2018, 13:05

Trochę odgrzeję kotleta. Mam pytanie, czy instalacja tempomatu ( pinowanie ) będzie takie sama w fabii z 2009r czyli przed FL?
Będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady i wskazówki.

Awatar użytkownika
Angel
-#user
-#user
Posty: 10
Rejestracja: 19 listopada 2009, 21:32
Silnik: 1.2 HTP/54 KM
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: [F2] Manual montażu tempomatu Fabia 2 Polo Ibiza itp. CCS

Postautor: Angel » 11 lutego 2018, 15:53

We wtyczce manetki tak. Do przed fl-a masz dodatkową wtyczkę do BSI oraz przewód do sterownika silnika i pedału hamulca.
Skoda Fabia II Monte Carlo 1.6 TDI



Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości